filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


:study: Καλό διάβασμα και να προσέχετε όλοι! :goodluck:

Αρχαία Ελληνική Φιλολογία Ι - ΦΑ 03

Εδώ μπορείτε να ανακοινώνετε και να ρωτάτε σχετικά με παλαιά θέματα του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας.

Συντονιστές: connie.rat, Summer_

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

Αρχαία Ελληνική Φιλολογία Ι - ΦΑ 03

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dimitradim » 05 Σεπ 2016, 19:58

εξεταστική Σεπτεμβρίου Μακρυγιάννη 5/9/2016

Α) Ησιόδος Εργα και Ημεραι στ. 1-10. δεν ήθελε μετάφραση, ήθελε μόνο: αναγνώριση και να βρούμε πόσες και ποιες είναι οι θεματικές ενότητες και να αναλύσουμε γιατι χωρίσαμε εκει. (στο περίπου η ερώτηση)
Β) «δικη δ' ιθυνε / τυνη. (αν θυμαμαι καλα) να το αναλύσουμε, οχι μεταφραση, ουτε αναγνώριση
Γ) μετρική ανάλυση ενος απο τους 2 στίχους:« ρεα μεν γαρ βριαει, ρεα δε βριαοντα χαλεπτει», ή « ρεια δε τ'ιθυνει σκολιον και αγηνορα καρφει»
Δ) να βρουμε απο τους στίχους που μας εδινε στην αρχη 1-10 του Ησιοδου, 3 λεξεις και να τις μεταφέρουμε στην αττική διάλεκτο
Ε) 2 ερωτησεις απαντάμε την 1 : (θυμαμαι μονο τη 1). λυρική ποίηση ποτε εμφανίστηκε, χαρακτηριστικά της και οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι της.
Άβαταρ μέλους
dimitradim
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 29 Ιαν 2010, 13:40
Ευχαριστώ: 0

Αρχαία Ελληνική Φιλολογία Ι - ΦΑ 03

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό yohanna » 06 Σεπ 2016, 12:10

Η άλλη ερώτηση ήταν να πούμε τους νεωτερισμούς του Ησιόδου σε σχέση με τον Όμηρο.
O, wind, if winter comes, can spring be far behind?
Άβαταρ μέλους
yohanna
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 98
Εγγραφή: 13 Μαρ 2014, 17:35
Σχολή/Τμήμα: Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Φύλο:
Ευχαριστώ: 18

Αρχαία Ελληνική Φιλολογία Ι - ΦΑ 03

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Bororo » 25 Σεπ 2017, 13:51

Θέματα Σεπτεμβρίου 2017 - Καρβούνη

(Αντιγραφή από ανάρτηση στη σελίδα στο fb - η απάντηση είναι γενική ως προς την μορφή των θεμάτων, όποιος θυμάται συγκεκριμένα να τα γράψει και θα το σβήσω)

''Έβαλε ένα κομμάτι του Ησιόδου Θεογονία για μετάφραση,5 λέξεις μετατροπή στην αττική διάλεκτο,ένα κομμάτι από την Ιλιάδα να κάνουμε μετρική ανάλυση σε δυο στίχους που είχε παραθέσει και να εξηγήσουμε την σημασία του για το υπόλοιπο κείμενο(ήταν η σκηνή που πηγαίνει ο Πρίαμος στον Αχιλλέα να ζητήσει τον Έκτορα νομίζω).Και άλλη μια εισαγωγής που ρωτούσε για κάποιον την συνεισφορά του στις ομηρικές σπουδές (δεν θυμάμαι το όνομα). ''
Τελευταία επεξεργασία από Bororo και 25 Σεπ 2017, 13:56, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
Bororo
 
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: 06 Μαρ 2014, 12:33
Ευχαριστώ: 0

Αρχαία Ελληνική Φιλολογία Ι - ΦΑ 03

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό makia!!! » 14 Φεβ 2018, 18:08

Χειμερινή Εξεταστική (13/02/2018) - Θέματα Καρβούνη
*6 υποχρεωτικά ερωτήματα*
*Δεν επεσήμανε κανένα χωρίο από ποιο έργο είναι, ούτε κι έδινε αρίθμηση στίχων*

κείμενο Α Ιλιάδα, Ι 323-332
ὡς δ᾽ ὄρνις ἀπτῆσι νεοσσοῖσι προφέρῃσι
μάστακ᾽ ἐπεί κε λάβῃσι, κακῶς δ᾽ ἄρα οἱ πέλει αὐτῇ,
ὣς καὶ ἐγὼ πολλὰς μὲν ἀΰπνους νύκτας ἴαυον,
ἤματα δ᾽ αἱματόεντα διέπρησσον πολεμίζων
ἀνδράσι μαρνάμενος ὀάρων ἕνεκα σφετεράων.
δώδεκα δὴ σὺν νηυσὶ πόλεις ἀλάπαξ᾽ ἀνθρώπων,
πεζὸς δ᾽ ἕνδεκά φημι κατὰ Τροίην ἐρίβωλον•
τάων ἐκ πασέων κειμήλια πολλὰ καὶ ἐσθλὰ
ἐξελόμην, καὶ πάντα φέρων Ἀγαμέμνονι δόσκον
Ἀτρεΐδῃ

Ζητούσε να γράψουμε ποιος είναι ο ομιλητής και να σχολιάσουμε το χωρίο.
Επίσης, ζητούσε μετρική ανάλυση στους στίχους "ἤματα δ᾽ αἱματόεντα διέπρησσον πολεμίζων" και "πεζὸς δ᾽ ἕνδεκά φημι κατὰ Τροίην ἐρίβωλον".

κείμενο Β Ησίοδος, Έργα και Ημέραι (στ. 150-155)
τῶν δ᾽ ἦν χάλκεα μὲν τεύχεα, χάλκεοι δέ τε οἶκοι,
χαλκῷ δ᾽ εἰργάζοντο• μέλας δ᾽ οὐκ ἔσκε σίδηρος.
καὶ τοὶ μὲν χείρεσσιν ὑπὸ σφετέρῃσι δαμέντες
βῆσαν ἐς εὐρώεντα δόμον
κρυεροῦ Ἀίδαο,
νώνυμνοιθάνατος δὲ καὶ ἐκπάγλους περ ἐόντας
εἷλε μέλας
, λαμπρὸν δ᾽ ἔλιπον φάος ἠελίοιο.

Μετάφραση υπογραμμισμένων.
Ένα από τα ερωτήματα ήταν πού εντάσσεται το χωρίο.
Λέξεις που έπρεπε να μεταφερθούν στον αττικό τύπο: χείρεσσιν, βῆσαν, ἐς, ἐόντας, φάος, ἠελίοιο

Γιατί η Θεογονία ξεκινάει με την επίσκεψη των Μουσών;
Άβαταρ μέλους
makia!!!
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 25 Οκτ 2007, 20:48
Ευχαριστώ: 0

Αρχαία Ελληνική Φιλολογία Ι - ΦΑ 03

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Champollion » 15 Φεβ 2018, 23:59

Οι απαντήσεις στα ερωτήματα της μετρικής ανάλυσης και της μετατροπής των επικών τύπων στους αντίστοιχους αττικούς:

Εικόνα
Τελευταία επεξεργασία από Champollion και 01 Ιαν 2019, 13:20, έχει επεξεργασθεί 4 φορά/ες συνολικά
Je tiens l'affaire! (Jean-François Champollion)
Veni, vidi, vici! (Gaius Iulius Caesar)
Άβαταρ μέλους
Champollion
 
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2012, 19:51
Τοποθεσία: Ἐν Ἀθήναις
Σχολή/Τμήμα: Ἀρχαιολογικὸ
Ευχαριστώ: 7

Αρχαία Ελληνική Φιλολογία Ι - ΦΑ 03

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Summer_ » 26 Φεβ 2019, 20:21

Χειμερινο εξαμηνο 2018-2019

"Εβαλε μεταφραση απο θεογονια (το σημειο που η γη συνομιλει με τους τιτανες), καποιες μετατροπες τυπων, μετρικη αναλυση δυο στιχων, και απο ερωτησεις ποια ειναι η ιδιαιτερότητα στη δομη της οδυσσειας και πως αξιοποιειται στην αφηγηση του εργα και ημεραι ο μυθος των ανθρωπινων γενων"

(από ανάρτηση στο φβ)
Άβαταρ μέλους
Summer_
Administrator
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 315
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2013, 21:18
Ευχαριστώ: 27

Αρχαία Ελληνική Φιλολογία Ι - ΦΑ 03

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Summer_ » 01 Απρ 2021, 16:37

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2021 (ΠΑΠΑΘΩΜΑΣ)



Ερωτηση 1

Κείμενο 1ο

Γοργίας, Ἑλένης ἐγκώμιον 19

εἰ οὖν τῶι τοῦ Ἀλεξάνδρου σώματι τὸ τῆς Ἑλένης ὄμμα ἡσθὲν προθυμίαν καὶ ἅμιλλαν ἔρωτος τῆι ψυχῆι παρέδωκε, τί θαυμαστόν; ὃς εἰ μὲν θεὸς <ὢν ἔχει> θεῶν θείαν δύναμιν, πῶς ἂν ὁ ἥσσων εἴη τοῦτον ἀπώσασθαι καὶ ἀμύνασθαι δυνατός; εἰ δ’ ἐστὶν ἀνθρώπινον νόσημα καὶ ψυχῆς ἀγνόημα, οὐχ ὡς ἁμάρτημα μεμπτέον ἀλλ’ ὡς ἀτύχημα νομιστέον· ἦλθε γάρ, ὡς ἦλθε, τύχης ἀγρεύμασιν, οὐ γνώμης βουλεύμασιν, καὶ ἔρωτος ἀνάγκαις, οὐ τέχνης παρασκευαῖς.



Κείμενο 2ο

Ευριπίδης, Τρωάδες 987-990

ἦν οὑμὸς υἱὸς κάλλος ἐκπρεπέστατος,
ὁ σὸς δ᾽ ἰδών νιν νοῦς ἐποιήθη Κύπρις·
τὰ μῶρα γὰρ πάντ᾽ ἐστὶν Ἀφροδίτη βροτοῖς,
990 καὶ τοὔνομ᾽ ὀρθῶς ἀφροσύνης ἄρχει θεᾶς.

Ποιο είναι το θέμα που πραγματεύονται τα δύο αποσπάσματα; (έως 3 αράδες)









Ερώτηση 2

Για ποιους πρακτικούς λόγους πιστεύετε ότι έχει συγγραφεί η παρακάτω επιστολή; (έως 5 αράδες)

1 Θαρσύνων Ἀγαθοκλεῖ

2 χαίρειν. ἀπέσταλκά σοι

3 Γλαῦκον τὸν καὶ τὴν

4 ἐπιστολήν σοι κομί-

5 ζοντα, ὅπω̣ς̣ παρακο-

6 μίσηι ἡμῖν τὸ μάραθον.

7 σὺ οὖν καλῶς ποιήσεις

8 φροντίσας ὅπως χρήσι-

9 μόν τε λάβηι καὶ τῶι

10 μέτρωι μὴ παρακρου-

11 σθῆι.

12 ἔρρωσο. (ἔτους) κε, Ἐπεὶφ κϛ.

Verso

13 Ἀγαθοκλεῖ.











Ερώτηση 3

Κἀκεῖνο δὲ χρὴ διαμνημονεύειν, ὅτι νυνὶ πάντες οἱ πολῖται παρακαταθέμενοι τὴν πόλιν ὑμῖν καὶ τὴν πολιτείαν διαπιστεύσαντες, οἱ μὲν πάρεισι καὶ ἐπακούουσι τῆσδε τῆς κρίσεως, οἱ δὲ ἄπεισιν ἐπὶ τῶν ἰδίων ἔργων· οὓς αἰσχυνόμενοι καὶ τῶν ὅρκων οὓς ὠμόσατε μεμνημένοι καὶ τῶν νόμων, ἐὰν ἐξελέγξω Κτησιφῶντα καὶ παράνομα γεγραφότα καὶ ψευδῆ καὶ ἀσύμφορα τῇ πόλει, λύετε, ὦ ἄνδρες Ἀθηναῖοι, τὰς παρανόμους γνώμας, βεβαιοῦτε τῇ πόλει τὴν δημοκρατίαν, κολάζετε τοὺς ὑπεναντίως τοῖς νόμοις καὶ τῷ συμφέροντι τῷ ὑμετέρῳ πολιτευομένους. Κἂν ταύτην ἔχοντες τὴν διάνοιαν ἀκούητε τῶν μελλόντων ῥηθήσεσθαι λόγων, εὖ οἶδ᾽ ὅτι καὶ δίκαια καὶ εὔορκα καὶ συμφέροντα ὑμῖν αὐτοῖς ψηφιεῖσθε καὶ πάσῃ τῇ πόλει.

Ποιοι είναι οι αντίπαλοι του ρήτορα σε αυτόν τον δικανικό λόγο (άμεσος και έμμεσος); Ποια νομοθετική διαδικασία περιγράφει; (έως 3 αράδες)











Ερώτηση 4

Από που καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για υπόδειγμα παραμυθητικής επιστολής και όχι για πραγματικά αποσταλέν κείμενο; (έως 7 αράδες)

1 Τί(ς) τι(νι) εὐθυμεῖν. τῆς ἀπευκταίας

2 μοι ἀγγελίας σημανθείσης περὶ τοῦ

3 εὐμύρου τι(νὸς) πῶς ἠχθέσθην πα-

4 νοικε(σίᾳ) οὐκ ἔχω τῷ λόγῳ παραστῆ-

5 σαι. ὑμεῖς δέ, ἀδελφοί, ὡς φρόνιμοι καὶ

6 γεινώσκοντες τὸ πᾶσι ἀποκείμενον

7 καὶ ὡς οὔτε πρῶτοι οὔτε ὕστατοι

8 ἐπάθετε τοῦτο γεν̣ναίως φέρε-

9 τε τὸ συμβάν. ἐγὼ γὰρ θέλων αὐτο-

10 προσώπως ὑμεῖν συσταθῆναι

11 οὐκ ἐπῆλθέ μοι τῇ κώμῃ ἐπι-

12 βῆναι. μιμνῃσκόμενος τῆς πρὸς

13 τὸν εὔμυρον συμπαθείας καὶ τῶν̣

14 ἐκείνου χαρίτων, οὓς πρὸς πάν-

15 τας ἀφθόνως παρεῖχεν, παρα-

16 καλῶ οὖν ὑμᾶς μὴ ὀκνεῖν γρά-

17 φειν μοι περὶ ὧν ὑμεῖν ἐστιν

18 [ ̣] ̣ ̣ [ ̣ ̣] ̣ ̣ ̣ [ ̣] ̣ ̣[ ̣] ̣ δευτε[- - -]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Άβαταρ μέλους
Summer_
Administrator
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 315
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2013, 21:18
Ευχαριστώ: 27

Προηγούμενη


Επιστροφή στο Παλιά θέματα Ιστορικού Αρχαιολογικού

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες