filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


:study: Καλό διάβασμα και να προσέχετε όλοι! :goodluck:

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Εδώ μπορείτε να ανακοινώνετε οτιδήποτε αφορά το τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας.

Συντονιστές: Πατρινός, Alan13, maritime archaeology

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας.
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Τιμολέων Φανφάρας » 18 Δεκ 2011, 18:39

Σ' αυτό το θέμα μπορούμε να μοιραζόμαστε πληροφορίες ή και εμπειρίες σχετικές με τη διδασκαλία των αγγλικών σε παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ή άλλων ειδών δυσκολίες οι οποίες λειτουργούν ως εμπόδιο στην κατανόηση και τη χρήση της αγγλικής γλώσσας από τους μαθητές αυτούς.

Ακούω πολύ συχνά από καθηγήτριες αγγλικών να μου λένε πως όταν βάζουν αγγελίες σε εφημερίδες κ.α. και τους τηλεφωνούν μητέρες παιδιών με δυσλεξία φοβούνται ν' αναλάβουν τα παιδιά αυτά επειδή δεν γνωρίζουν αρκετά πράγματα σε σχέση με το πώς θα διδάξουν τα αγγλικά σε αυτά τα παιδιά και αν οι τεχνικές και οι στρατηγικές που θα χρησιμοποιήσουν θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Με λίγα λόγια υπάρχει και ο φόβος της αποτυχίας ως εκπαιδευτικού. Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις κατά τις οποίες πολλές καθηγήτριες αναλαμβάνουν χωρίς δεύτερη σκέψη την διδασκαλία σε αυτά τα παιδιά αγνοώντας τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που ενέχει αυτή. Δεν αφουγκράζονται τα "θέλω" του παιδιού και τις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζει εξαιτίας της ιδιαιτερότητάς του. Έτσι πολλές φορές δεν τα καταφέρνουν και το παιδί πελαγώνει και δεν μπορεί ν' ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τόσο των μαθημάτων όσο και των εξετάσεων. Εκεί μετά η καθηγήτρια αυτή αφού ρίξει όλη την ευθύνη για την αποτυχία του μαθητή στον ίδιο τον μαθητή την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια και πάει γι' άλλα. Ασφαλώς δεν πρέπει να βάζουμε στην ίδια κατηγορία καθηγήτριες και καθηγητές οι οποίοι ενώ έχουν όλη την καλή διάθεση να βοηθήσουν αυτά τα παιδιά αποτυγχάνουν λόγω της ελλιπής ενημέρωσης που έχουν πάνω στις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και στο πώς να τις ξεπεράσουν με επιτυχία κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.

Ας βοηθήσουμε λοιπόν ο ένας τον άλλο με ό,τι γνώσεις διαθέτουμε και ό,τι πληροφορίες βρίσκουμε από το ίντερνετ, από βιβλία, κ.α. :up:
Μπορούμε επίσης να προτείνουμε και σχετική βιβλιογραφία αλλά και σεμινάρια. :peace2:


Ας ξεκινήσουμε πρώτα απ' όλα με το τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες.


Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες


Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι από τους πιο συχνούς λόγους προβλημάτων και αποτυχιών στο σχολείο. Για κάθε 10 παιδιά σχολικής ηλικίας το ένα τουλάχιστο παρουσιάζει μαθησιακές δυσκολίες.

Τα παιδιά αυτά έχουν συνήθως ένα κανονικό επίπεδο εξυπνάδας, προσπαθούν έντονα να ακολουθούν τις οδηγίες που τους δίνονται, κάνουν προσπάθειες να παραμένουν συγκεντρωμένα και επιδιώκουν να είναι καλοί μαθητές στο σχολείο και να συμπεριφέρονται καλά και στο σπίτι.

Παρά τις προσπάθειές τους αυτές όμως δεν καταφέρνουν να διεκπεραιώνουν τις σχολικές εργασίες και μένουν πίσω σε σχέση με τους συνομήλικους τους.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ένα παιδί μπορεί να μη προχωρά καλά στο σχολείο και αυτό το γεγονός δημιουργεί σοβαρές ανησυχίες στους γονείς τους. Εκείνο που είναι σημαντικό είναι να αναγνωρισθεί η ακριβής αιτία του προβλήματος για να γίνει η κατάλληλη εξειδικευμένη και εξατομικευμένη για την περίπτωση αντιμετώπιση.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα πιστεύεται ότι οι μαθησιακές δυσκολίες οφείλονται σε δυσλειτουργίες του κεντρικού νευρικού συστήματος που επηρεάζουν τις ικανότητες λήψης, επεξεργασίας και μετάδοσης των πληροφοριών.

Μερικά από τα παιδιά αυτά είναι υπερκινητικά, δεν μπορούν να συγκεντρωθούν και αφαιρούνται εύκολα. Ο χρόνος κατά τον οποίο μπορούν να συγκεντρωθούν και να δώσουν προσοχή σε κάτι είναι μικρός. Δεν μπορούν να καθίσουν ήσυχα στον ίδιο τόπο έστω και για λίγο. Επίσης υπάρχουν οικογένειες που έχουν οικογενειακό ιστορικό με ανάλογες περιπτώσεις.

Οι γονείς πρέπει να είναι ενήμεροι για τα πιο συχνά σημεία που μπορεί να παρουσιάσουν παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Είναι σημαντικό διότι μια έγκαιρη θεραπευτική προσέγγιση μπορεί να αποτρέψει την εξέλιξη της κατάστασης σε πολύ χειρότερο επίπεδο. Τα σημεία αυτά είναι:

  • το παιδί παρουσιάζει δυσκολίες στο να καταλαβαίνει και να ακολουθεί οδηγίες

  • το παιδί έχει δυσκολίες στο να θυμάται τι του έχει μόλις πει κάποιος

  • παρουσιάζει προβλήματα στο διάβασμα, στη γραφή, στην ορθογραφία, στα μαθηματικά και έτσι αποτυγχάνει στο να κάνει σωστά τις σχολικές εργασίες

  • έχει δυσκολίες να ξεχωρίζει το δεξί από το αριστερό, να αναγνωρίζει τις λέξεις και έχει τάση να εναλλάσσει τα γράμματα, τους αριθμούς (πχ συγχύζει το 36 με το 63) και τις λέξεις.

  • παρουσιάζει δυσκολίες συντονισμού στο περπάτημα, στα αθλήματα και σε δραστηριότητες όπως το να κρατά ένα μολύβι ή να δέσει τα ράμματα των παπουτσιών του

  • χάνει εύκολα ή τοποθετεί σε λάθος τόπο τις σχολικές εργασίες του, τα βιβλία του και άλλα αντικείμενα

  • έχει δυσκολίες στο να αντιληφθεί πλήρως την έννοια του χρόνου και συγχύζεται για παράδειγμα από έννοιες όπως χθες, σήμερα, αύριο

Όταν παρουσιάζονται τέτοια προβλήματα είναι πολύ σημαντικό να τύχουν μιας ολοκληρωμένης αντιμετώπισης από ένα ειδικό, ο οποίος να είναι σε θέση να αξιολογήσει όλες τις διαφορετικές πτυχές του προβλήματος του παιδιού.

Οι μαθησιακές δυσκολίες στα παιδιά μπορούν ν' αντιμετωπισθούν με επιτυχία. Ειδικοί όπως παιδοψυχίατροι και παιδοψυχολόγοι μπορούν να βοηθήσουν και να συντονίσουν τη βοήθεια για το παιδί σε συνεργασία με τους γονείς και το σχολείο του παιδιού.

Εάν το πρόβλημα αυτό δεν αναγνωριστεί και αντιμετωπισθεί έγκαιρα μπορεί να έχει δυσάρεστη εξέλιξη διότι το παιδί θα μπει πλέον σ' ένα φαύλο κύκλο. Τα προβλήματα μάθησης θα συσσωρευτούν στο Δημοτικό σχολείο και μετά θα επιδεινωθούν και θα επιφέρουν νέα προβλήματα στο Γυμνάσιο.

Το παιδί στην προσπάθειά του να μάθει, θα απογοητεύεται όλο και περισσότερο, θα έχει συναισθηματικά προβλήματα και θα του δημιουργηθούν αισθήματα χαμηλής αυτοεκτίμησης λόγω των επανειλημμένων αποτυχιών. Μάλιστα μερικά από τα παιδιά αυτά μπορεί να μην έχουν καλή συμπεριφορά στο σχολείο διότι προτιμούν να φαίνονται περισσότερο "κακά" παιδιά παρά να φαίνονται χαμηλών ικανοτήτων.

Η αντιμετώπιση πρέπει να είναι εξατομικευμένη ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού, να λαμβάνει υπ' όψη την οικογενειακή του κατάσταση, αξιολόγηση του μορφωτικού επιπέδου και συνεργασία με το σχολείο του παιδιού.

Η βοήθεια που χρειάζεται μπορεί να αφορά μόνο το παιδί αλλά μπορεί και όλη η οικογένεια να χρειάζεται κάποια θεραπευτική προσέγγιση. Είναι σημαντικό να ληφθούν μέτρα τόνωσης της αυτοπεποίθησης του παιδιού και να βοηθηθεί και η υπόλοιπη οικογένεια να αντιληφθεί και να προσαρμοστεί στην κατάσταση.

Σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να χρειάζεται εξειδικευμένη εκπαιδευτική φροντίδα ή ακόμα λογοθεραπεία. Σε περιπτώσεις που υπάρχει υπερκινητικότητα μπορεί να χρειαστούν και φάρμακα.

Οι γονείς παρακολουθώντας την εξέλιξη των παιδιών τους είναι συχνά οι πρώτοι που αντιλαμβάνονται ότι το παιδί τους μπορεί να έχει κάποιο πρόβλημα μαθησιακό, συμπεριφοράς ή συναισθηματικό. Είναι σημαντικό σε τέτοιες περιπτώσεις να ζητούν εξειδικευμένη βοήθεια για ν' αντιμετωπισθούν έγκαιρα και αποτελεσματικά τέτοιες καταστάσεις.

Πηγή: medlook


Επίσης άλλα sites στα οποία μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για τις μαθησιακές δυσκολίες είναι τα ακόλουθα:




(είναι λίγο παλιός ο σύνδεσμος αλλά εκεί μπορείτε να βρείτε πολύ ενδιαφέροντα άρθρα και συνδέσμους)





Και μερικά άρθρα σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες σε μορφή pdf:




Και τέλος σας παραθέτω ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με τη δυσλεξία και τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας:

Αγγλικά και Δυσλεξία


Σύντομη περιγραφή της δυσλεξίας


Η δυσλεξία επηρεάζει την περιοχή εκείνη του εγκεφάλου όπου εντοπίζεται η γλώσσα, οδηγώντας σε διαφορές στον τρόπο επεξεργασίας των πληροφοριών και επηρεάζοντας τις ικανότητες που απαιτούνται για την εκμάθηση ανάγνωσης, γραφής και συλλαβισμού / ορθογραφίας.


Αγγλικά και σπουδαστές με δυσλεξία


Μολονότι οι δυσλεξικοί σπουδαστές έχουν συνήθως την ικανότητα να εκτελούν μια σειρά από σύνθετα έργα, όπως να επιλύουν δύσκολα προβλήματα στον τομέα των ηλεκτρονικών (υπολογιστών) και του σχεδίου, αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες να κάνουν απλά πράγματα, όπως να μάθουν να διαβάζουν και να γράφουν να οργανώνουν το γραπτό τους λόγο και να κρατούν σημειώσεις να θυμούνται οδηγίες, να λένε σε τρίτους την ώρα και να προσανατολίζονται στο χώρο. Ένας τρόπος θεώρησης αυτών των δυνατοτήτων και των αδυναμιών είναι ως ένα γνωστικό ή μαθησιακό «ύφος», μάλιστα πολλοί από τους δυσλεξικούς σπουδαστές τους ίδιους αντιμετωπίζουν τη δυσλεξία τους ως μια ιδιαιτερότητα (διαφορά) στον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται ή μαθαίνουν.

Πολλοί σπουδαστές με δυσλεξία έχουν μάθει να υιοθετούν συγκεκριμένες στρατηγικές ώστε να τα βγάζουν πέρα στην καθημερινή τους ζωή μέσα στα πλαίσια του εκπαιδευτικού τους περιβάλλοντος. Ωστόσο, υπάρχουν φορές που η υιοθέτηση τέτοιων στρατηγικών γίνεται δύσκολη, με αποτέλεσμα ο σπουδαστής να βιώνει τα αντίθετα αποτελέσματα. Αυτό για παράδειγμα γίνεται κατά τις μεταβατικές περιόδους (π.χ., περίοδος εξετάσεων και αξιολογήσεων, αλλαγών στο πρόγραμμα μαθημάτων ή ακόμη και αλλαγών στην προσωπική ζωή του σπουδαστή), ενόσω διδάσκονται νέες διαδικασίες εφαρμογών, σε περιόδους εξαιρετικής χρονικής πίεσης ή/και όταν οι σπουδαστές στερούνται της απαραίτητης αντιληπτικής ικανότητας για να ολοκληρώσουν μία εργασία. Ενδέχεται επίσης ο σπουδαστής να επιδεικνύει υψηλό επίπεδο ικανότητας μέχρι του σημείου της μετάβασης και ξαφνικά να αρχίζει να στερείται αυτοπεποίθησης ή να υποφέρει από άγχος και αγωνία. Είναι σημαντικό λοιπόν το να είμαστε ενήμεροι γι’ αυτό και να αναζητούμε τις ενδείξεις που υποδηλώνουν ότι κάποιος σπουδαστής μπορεί να μην ανταπεξέρχεται τόσο καλά όσο θα μπορούσε.

Σε κάποιες δύσκολες στιγμές μπορεί να κριθεί απαραίτητο για τους εκπαιδευτές να σκεφτούν εναλλακτικούς τρόπους προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι των σπουδαστών. Επιπλέον, είναι λάθος να πιστεύουμε αφενός ότι όλοι οι σπουδαστές θα θέλουν να προσεγγίσουν τις σπουδές τους με τον ίδιο τρόπο κι αφετέρου ότι μονάχα κάποια περιορισμένη ευελιξία στη διαδικασία διδασκαλίας ενδέχεται να υιοθετηθεί. Αν όμως θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα συμπαγές μαθησιακό περιβάλλον υποστήριξης θα πρέπει ίσως να έχουμε κατά νου μερικές από τις ακόλουθες στρατηγικές διδασκαλίας.

  • Αναπτύξτε τη δική σας αντίληψη του όρου ‘Δυσλεξία’ και μιλήστε στους σπουδαστές σας για το πώς τους επηρεάζει προσωπικά και για το πώς οι ίδιοι αντιλαμβάνονται το μαθησιακό στυλ που προτιμούν.

  • Εξασφαλίστε ότι όλοι οι σπουδαστές έχουν πρόσβαση σε κάθε πληροφορία διασφαλίζοντας ότι αυτή παρέχεται σε μορφή που είναι εύκολα προσβάσιμη.

  • Αναγνωρίστε τυχόν προβλήματα που υπάρχουν στο μαθησιακό περιβάλλον και προσδιορίστε και προάγετε εναλλακτικούς τρόπους τόσο για την πρόσβαση στις πληροφορίες όσο και για την διανομή τους (π.χ., επιλέγοντας τον προφορικό αντί του γραπτού τρόπου επικοινωνίας).

  • Προσπαθήστε να αναπτύξετε ατμόσφαιρα υποστήριξης ανάμεσα σε όλους τους σπουδαστές.

  • Αναλάβετε πρωτοβουλίες προκειμένου να αναπτύξετε την αυτοπεποίθηση των σπουδαστών σας, έτσι ώστε αν κάποιοι θελήσουν να κάνουν γνωστή τη δυσλεξία τους, να είναι σίγουροι ότι θα βρουν υποστήριξη και κατανόηση.


Στρατηγική διδασκαλίας συνδεδεμένη με Δυσλεξία

Στρατηγικές Διδασκαλίας για σπουδαστές με Δυσλεξία

Στρατηγικές Διδασκαλίας


Οι στρατηγικές αυτές αποτελούν προτάσεις για την ενσωμάτωση των σπουδαστών με προβλήματα δυσλεξίας. Ο παρακάτω κατάλογος δε θα πρέπει να θεωρείται πλήρης και είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως όλοι οι σπουδαστές αποτελούν μοναδικές οντότητες και ότι οι στρατηγικές που είναι αποτελεσματικές με έναν σπουδαστή δεν είναι απαραιτήτως αποτελεσματικές με κάποιον άλλο. Σ’ αυτό το σημείο θα ήταν χρήσιμη η επικοινωνία με τον καθηγητή Ειδικής Αγωγής του ιδρύματός σας για την άντληση περαιτέρω πληροφοριών.



  • Πριν από την έναρξη ή και κατά τη διάρκεια του πρώτου μαθήματος καλό θα ήταν να αφιερώσετε επαρκή χρόνο στη συζήτηση των ιδιαίτερων αναγκών που έχει ο κάθε σπουδαστής.



Ανάγνωση


  • Δώστε κατευθύνσεις τους σπουδαστές σας δουλεύοντας πάνω σε επιλεγμένα βιβλία.

  • Δώστε τους σωστά δομημένα άρθρα τα οποία αφού παρουσιαστούν με τον κατάλληλο τρόπο θα βοηθήσουν στο να ελαχιστοποιηθεί ο φόρτος της ανάγνωσης.

  • Προσδιορίστε το καινούργιο θεματικό λεξιλόγιο των κειμένων.

  • Εισάγετε οπτικοαουστικές πηγές όπως προγράμματα OU, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ και συζητήσεις ή βίντεο που σχετίζονται με το θέμα μελέτης. Όλα τα παραπάνω μπορούν να βοηθήσουν τόσο με τη δομή όσο και με το περιεχόμενο τους.


Ορθογραφία


  • Εισάγετε τους νέους όρους και τις καινούργιες έννοιες γράφοντας τους στον πίνακα ή προβάλλοντας τους στο επιδειασκόπιο.

  • Στην αρχή της σχολικής χρονιάς ή στην αρχή μιας διδακτικής ενότητας μοιράστε στους σπουδαστές λίστες με λεξιλόγιο για να τους δώσετε αρκετό χρόνο να αφομοιώσουν τους όρους και να μάθουν να τους χρησιμοποιούν στο κατάλληλο εννοιολογικό πλαίσιο.

  • Ενθαρρύνετε τη χρήση ηλεκτρονικού ορθογραφικού και γραμματικού ελέγχου.


Καταγραφή Σημειώσεων


  • Η επισήμανση των κύριων σημείων πριν από την έναρξη μιας διδασκαλίας ή μιας διάλεξης μπορεί να αποδειχθεί μια πολύ ενισχυτική πρακτική, καθώς ο δυσλεξικός σπουδαστής, μπορεί μ’ αυτόν τον τρόπο να επικεντρωθεί αποκλειστικά σ’ αυτά που αναφέρει ο ομιλητής χωρίς να ανησυχεί συνεχώς για την καταγραφή σημειώσεων.

  • Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε επιδειασκόπιο, προτιμήστε ένα ευανάγνωστο μέγεθος γραμματοσειράς (μέγεθος χαρακτήρων τουλάχιστον 24 σημείων). Περιορίστε στα βασικά τις πληροφορίες που περιέχονται σε κάθε διαφάνεια. Επιπλέον ανάλυση των κύριων σημείων θα πρέπει να γίνεται σε ξεχωριστές σημειώσεις. Μ’ αυτόν τον τρόπο οι σπουδαστές εξασφαλίζουν πρόσβαση σε πληροφορίες που δεν κατάφεραν να καταγράψουν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας/διάλεξης, ενώ παράλληλα μπορούν να τις μελετήσουν στο σπίτι τους με το δικό τους ρυθμό.

  • Χρησιμοποιήστε τον πίνακα (κιμωλίας ή μαρκαδόρου) μόνο για να δώσετε παραδείγματα, να αναλύσετε ένα σημείο ή να σημειώστε κάποιες λέξεις κλειδιά, ονόματα ή έννοιες και ποτέ για εκτεταμένη καταγραφή σημειώσεων. Θα πρέπει φυσικά να χρησιμοποιείτε μεγάλα και ευανάγνωστα γράμματα ούτως ώστε να μπορούν να τα διαβάσουν οι συγκεκριμένοι σπουδαστές.

  • Μη βασίζεστε μόνο στη λεκτική παράδοση του θέματος μελέτης. Παραλλάξτε το ρυθμό και τις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Αναθέστε δομημένες συζητήσεις και παρουσιάσεις σε μικρές ομάδες δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους σπουδαστές να πειραματιστούν με τη γλώσσα ενώ συζητούν δίφορες ιδέες και ανταλλάσουν απόψεις.

  • Πριν από την έναρξη της διδασκαλίας, καλό θα ήταν να επισημάνετε το βασικό κορμό, την περίληψη και τα βασικά της σημεία τονίζοντας παράλληλα κατά τη διάρκεια της οτιδήποτε μπορεί να βοηθήσει τους σπουδαστές να εντοπίσουν τις βασικές πληροφορίες. Εξοικειώστε τους με το γενικότερο πλαίσιο της διδακτικής ενότητας πριν προχωρήσετε στην ανάλυση των σύνθετων λεπτομερειών.

  • Δώστε χρόνο στους σπουδαστές να επεξεργαστούν τις παρεχόμενες πληροφορίες. Διαιρέστε τη διδακτική ώρα σε μικρότερες ενότητες εξασφαλίζοντας παράλληλα χρόνο για τακτικά διαλείμματα. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να επεξεργαστούν τις πληροφορίες με μεγαλύτερη άνεση κι επιπλέον θα υπάρχει χρόνος να τεθούν τυχόν ερωτήματα. Επιμερίστε τις ασκήσεις σε μικρότερα τμήματα και αφιερώστε χρόνο για την ενίσχυση και την συνεχή εκμάθηση πληροφοριών.

  • Συμπεριλάβετε αρκετή ανατροφοδότηση για να παρακολουθήσετε την αντιληπτική ικανότητα των σπουδαστών και να αναπτύξετε τις μαθησιακές τους δεξιότητες.

  • Είναι εξαιρετικά εύκολο να αποσπαστεί η προσοχή ορισμένων δυσλεξικών σπουδαστών εξαιτίας κάποιου θορύβου ή οπτικού ερεθίσματος. Επιτρέψτε τους να επιλέξουν θέση. Μερικοί μπορεί να χρειαστεί να καθίσουν στο πίσω μέρος της αίθουσας για να μην διασπάται η προσοχή τους από άτομα που κάθονται πίσω τους.

  • Επιτρέψτε τη χρήση κασετόφωνου ή φορητού υπολογιστή, εάν ο σπουδαστής θεωρεί ότι αυτό είναι απαραίτητο.

  • Εξετάστε το ενδεχόμενο της χρησιμοποίησης νοητικών χαρτών (mind-maps) ή απλοποιημένων διαγραμμάτων.


Γραφή


  • Η ενασχόληση για δυο ή και περισσότερες ώρες με ένα κείμενο το οποίο χειροτερεύει όσο περνάει η ώρα, αποδεικνύεται αρκετά επίπονη και αγχώδης δραστηριότητα. Αντίθετα, άλλες μέθοδοι, όπως το βίντεο, οι γραφικές αναπαραστάσεις σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και οι φορητοί υπολογιστές, μπορούν αν αντιμετωπίσουν αυτές τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές απαιτήσεις και να προσφέρουν περισσότερο ικανοποιητικά αποτελέσματα.

  • Προσφέρετε υποδείγματα γραπτών κειμένων (δοκίμια, εργασίες).

  • Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, οι σπουδαστές ενδέχεται να χρειαστούν περισσότερο χρόνο τόσο για την ανάγνωση και την ανάπτυξη των θεμάτων όσο και για τον έλεγχό τους. Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη τυχόν δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν στην ορθογραφία, την έκφραση και την οργάνωση της γραπτής τους εργασίας. Τέλος, ένας καθ’ υπαγόρευση γραφέας ή ένας επεξεργαστής κειμένων μπορεί να χρειαστεί για να βοηθήσει με καταγραφή των γραπτών τους απαντήσεων.


Προφορικός λόγος


  • Λάβετε υπόψη την προσπάθεια, τον επιπλέον χρόνο που ενδέχεται να χρειαστεί ο σπουδαστής καθώς και την απαιτούμενη συγκέντρωση που θα πρέπει να επιδείξει προκειμένου να ανταποκριθεί στις εργασίες που απαιτούν γλωσσική δεξιότητα.

  • Να είστε σαφής σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες σας για την επιθυμητή πρόοδο των σπουδαστών . Βεβαιωθείτε ότι οι προφορικές οδηγίες είναι ξεκάθαρες. Καλό θα ήταν να δίνονται και σε γραπτή μορφή ως επιπρόσθετο βοήθημα στο οποίο θα έχουν τη δυνατότητα να ανατρέξουν οι σπουδαστές, εάν χρειαστεί.

  • Ενθαρρύνετε τους σπουδαστές να διατυπώνουν ερωτήσεις και έπειτα απαντήστε χρησιμοποιώντας ευθεία γλώσσα και καταδεικνύοντας τα βασικά σημεία χρησιμοποιώντας απτά παραδείγματα.


Οργανωτικές Δεξιότητες /Διαχείριση χρόνου


  • Αρκετοί δυσλεξικοί σπουδαστές χάνουν τον ειρμό της σκέψης τους στην προσπάθειά τους να ακολουθήσουν μαθησιακές αλληλουχίες και οδηγίες. Μπορείτε να τους βοηθήσετε, λοιπόν, καταρτίζοντας ένα σχέδιο δράσης και θέτοντας προτεραιότητες στη μελέτη τους. Ενθαρρύνετε τους να χρησιμοποιούν ημερολόγια και να κάνουν λίστες για τη διαχείριση των εργασιών τους.

  • Οι σπουδαστές μπορεί να χρειαστούν συγκεκριμένη και πρακτική βοήθεια στο σχεδιασμό, στη δομή και στην οργάνωση των μαθησιακών τους υποχρεώσεων.

  • Οι σπουδαστές με δυσλεξία μπορεί να χρειαστούν ιδιαίτερη βοήθεια στο να επικεντρωθούν στην χρήση γλωσσικών συμβάσεων όπως, τον πρόλογο, τις κεφαλίδες ενοτήτων, τον επίλογο, την αναγνώριση των κύριων σημείων, την αξιολόγηση των σχετικών και των άσχετων πληροφοριών την επιλογή και τη χρησιμοποίηση παραθέσεων και παραπομπών, τη σωστή διάταξη των κύριων σημείων της εργασίας τους και την ομαλή μετάβαση ανάμεσα στα σημεία αυτά και στο πώς θα παρουσιαστούν.


Υπολογισμοί


  • Παροχή φύλλων επίλυσης προβλημάτων, έτσι ώστε οι σπουδαστές να μπορούν να ελέγξουν τα λάθη τους.

  • Χρήση διαφορετικών χρωμάτων για κάθε τμήμα του μαθηματικού προβλήματος

  • Παροχή απλών ορισμών κατά την εισαγωγή νέων συμβόλων.

  • Ταυτόχρονη εισαγωγή συμβόλου με τον ορισμό του.

  • Επιτρέψτε τη χρήση υπολογιστών τσέπης.

  • Προσπαθήστε να δίνετε ταυτόχρονα τόσο αριθμητικά όσο και θεωρητικά παραδείγματα.


Πρακτικές Οδηγίες για την Αξιολόγηση της Δουλειάς των Δυσλεξικών Σπουδαστών


Διαβάζοντας την εργασία ενός δυσλεξικού σπουδαστή γρήγορα, είναι συνήθως πιο εύκολο να αξιολογηθεί τη δουλεία του ως προς τις ιδέες του, τις γνώσεις που έχει κατακτήσει. Η γρήγορη ανάγνωση γίνεται καλύτερα αν παραγνωριστούν τυχόν ορθογραφικά και γραμματικά λάθη, καθώς και λάθη στα σημεία στίξης και στο συντακτικό. Αυτά τα λάθη δε θα πρέπει να διορθώνονται και σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να σχολιάζεται η ορθογραφία, η γραμματική, το συντακτικό ή η στίξη.

Όπου είναι δυνατό κι εφικτό, θα πρέπει να δίνονται δύο ξεχωριστές βαθμολογίες. Η πρώτη θα βασίζεται στο υλικό και στην έκφραση των ιδεών, και η δεύτερη στην τεχνικότητα της γλώσσας. Στην πραγματικότητα, ο αναγραφόμενος βαθμός που αφορά στη δουλειά του σπουδαστή, θα πρέπει να είναι ο βαθμός που απονεμήθηκε για το υλικό που παρουσιάστηκε και την έκφραση των ιδεών.

Σε περίπτωση που επιλέξετε να βαθμολογήσετε μόνο το υλικό και την έκφραση των ιδεών, την κατανόηση και τις γνώσεις του σπουδαστή και να αγνοήσετε την ορθογραφία, τη γραμματική, τη στίξη και το συντακτικό, φροντίστε να ενημερώστε και το σπουδαστής.

Τα σχόλια σας θα είναι πιο χρήσιμα αν καταδεικνύουν ακριβώς τα σημεία στα οποία ο σπουδαστής σημείωσε καλή απόδοση και εξηγούν γιατί κάτι θεωρείται καλό, παρά αν είναι επικριτικά. Θα είναι μεγίστως αποτελεσματικά, αν διευκρινίζουν τι απαιτείται και τι θεωρείται λανθασμένο. Επιπλέον, θα πρέπει να είναι ευανάγνωστα και σε σωστά δομημένα Ελληνικά.

Εάν σας το επιτρέπει ο χρόνος, χρησιμοποιείστε δυο διαφορετικά στυλό. Το ένα για τα σχόλια που σχετίζονται με το υλικό, την ανάπτυξη των ιδεών, την κατανόηση και τις γνώσεις και το δεύτερο για σχόλια σχετικά με την ορθογραφία, τη γραμματική, τη σύνταξη και τη στίξη. Κανένα από τα δυο στυλό δε θα πρέπει να είναι κόκκινο.


Διόρθωση της Γλώσσας όταν η Συζήτηση με τον Σπουδαστή είναι Εφικτή.


Ελέγξτε το επίπεδο αντίληψης των τεχνικών σημείων της γλώσσας και της έκφρασής της. Μερικές φορές στα δυσλεξικά άτομα παρατηρείται συνειδητή γνώση αλλά ταυτόχρονα ανικανότητα πρακτικής εφαρμογής της γνώσης αυτής. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που δεν υπάρχουν οι βασικές γνώσεις. Για το λόγο αυτό, είναι χρήσιμο να συζητήσετε με τον εκάστοτε σπουδαστή για το επίπεδο των διορθώσεων που θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει, τα βιβλία αναφοράς που μπορεί να έχει ή που μπορεί να του φανούν χρήσιμα.

  • Σε περίπτωση που ο σπουδαστής έχει ενσυνείδητη γνώση της γλώσσας και του τρόπου με τον οποίο αυτή πρέπει να παρουσιάζεται, θα πρέπει τα λάθη του να σημειώνονται στο περιθώριο δίπλα από τη γραμμή στην οποία παρατηρούνται. Σκοπός είναι να βρει μόνος του ο σπουδαστής τα λάθη του και να τα διορθώσει. Χρησιμοποιείστε ένα σύστημα συμβόλων που είναι βολικό για όλους. Για παράδειγμα χρησιμοποιήστε ‘ορθ’ για τα ορθογραφικά λάθη, ‘συν’ για τα συντακτικά, γραμ’ για τα γραμματικά, ‘στξ’ για τα λάθη που αφορούν στη στίξη, και ‘δια’ για αυτά που έχουν να κάνουν με την διάρθρωση του λόγου.

  • Εάν κάποιος σπουδαστής δεν έχει ενσυνείδητη γνώση της γλώσσας και της του τρόπου παρουσίασής της, θα πρέπει, κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, να αναλύσετε μαζί του τα λάθη του και να εξηγήσετε για ποιο λόγο οι διορθώσεις είναι απαραίτητες.

Τα δυσλεξικά άτομα δεν αποκτούν γλωσσικές δεξιότητες υποσυνείδητα. Για παράδειγμα, σχεδόν κανένας δυσλεξικός δεν μαθαίνει να γράφει σωστά μόνο με άφθονη ανάγνωση. Συνήθως παρατηρείται πρόοδος σε κάποια γλωσσική δεξιότητα, όταν κάποιος εξηγήσει την δεξιότητα αυτή κατά τέτοιο τρόπο που να μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητή από το δυσλεξικό άτομο. Χωρίς τέτοιου τύπου εξηγήσεις, τα σχόλια και οι διορθώσεις στην ορθογραφία, στη γραμματική, στο συντακτικό και στη στίξη είναι μάταια. Προσθέτουν στην πτώση του ηθικού του σπουδαστή, δεν του προσφέρουν καμία χρήσιμη πληροφορία που να μπορεί να χρησιμοποιήσει για να βελτιωθεί μελλοντικά, ενώ παράλληλα είναι χάσιμο χρόνου για το διδάσκοντα.


Διόρθωση της Γλώσσας όταν η Συζήτηση με τον Σπουδαστή δεν είναι Εφικτή.


Οι όποιες διορθώσεις χωρίς συζήτηση με τον σπουδαστή αποτελούν πιθανότατα χάσιμο χρόνου. Μία λογική διαδικασία θα ήταν να χρησιμοποιήσετε περίπου πέντε (5) διαφορετικούς τύπους λαθών που επαναλαμβάνονται και να δείξετε με απλά και απτά παραδείγματα για ποιο λόγο λαμβάνονται ως λάθη και ποιο θα ήταν το σωστό.

Πηγή: SCIPS (Strategies for Creating Inclusive Programmes of Study)



Αυτά για αρχή! :peace2: Περιμένω και τις δικές προτάσεις, εμπειρίες και συμβουλές!! :happy: :happy:
Άβαταρ μέλους
Τιμολέων Φανφάρας
Troll Fest Winner
Troll Fest Winner
 
Δημοσιεύσεις: 15065
Εγγραφή: 26 Σεπ 2009, 16:10
Τοποθεσία: Στου σκοταδόψυχου

Re: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Τιμολέων Φανφάρας » 15 Ιαν 2012, 00:10

Θέμα συζήτησης: Μπορούν μαθητές με δυσλεξία να μάθουν αγγλικά ως ξένη γλωσσά;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KgKs1KAbezo[/youtube]

Και αυτό: http://www.youtube.com/watch?v=eS1E-OvrPSI&feature=related

Πραγματικά πολύ ενδιαφέροντα και πολύ χρήσιμα για τους καθηγητές! :up:
Άβαταρ μέλους
Τιμολέων Φανφάρας
Troll Fest Winner
Troll Fest Winner
 
Δημοσιεύσεις: 15065
Εγγραφή: 26 Σεπ 2009, 16:10
Τοποθεσία: Στου σκοταδόψυχου

Re: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Katerina_1988 » 15 Ιαν 2012, 11:33

:cool:
πολυ καλο ! κοιταξα το site που λεει, εχει και σεμιναρια ! μακαρι να ημουν Αθηνα να πηγαινα , δειχνει να αξιζει !
Άβαταρ μέλους
Katerina_1988
 
Δημοσιεύσεις: 8998
Εγγραφή: 19 Μάιος 2008, 21:17
Σχολή/Τμήμα: Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
Ευχαριστώ: 75

Re: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Τιμολέων Φανφάρας » 19 Μαρ 2012, 13:08

Το παρακάτω βίντεο το προέβαλαν χθες σ' ένα από τα σεμινάρια της Διεθνούς Εκθέσεως των ξενόγλωσσων εκδοτικών οίκων στο Κάραβελ.

Το θέμα του συγκεκριμένου βίντεο έχει άμεση σχέση τόσο με τους μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, όσο και με τους μαθητές που δεν αντιμετωπίζουν καμία τέτοια δυσκολία.
Αλλά περισσότερο απ' όλους το βίντεο αυτό αφορά αυτούς που διδάσκουν.
Είναι πραγματικά πολύ συγκινητικό! :up: Εγώ όταν το είδα χθες δάκρυσα!
Δείτε το!

http://www.youtube.com/watch?v=AuMV-DiB ... ure=fvwrel
Άβαταρ μέλους
Τιμολέων Φανφάρας
Troll Fest Winner
Troll Fest Winner
 
Δημοσιεύσεις: 15065
Εγγραφή: 26 Σεπ 2009, 16:10
Τοποθεσία: Στου σκοταδόψυχου

Re: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Katerina_1988 » 10 Απρ 2012, 22:04

μια αρκετα ευρηματικη ιδεα για μαθητες με δυσλεξια !
http://kxghellas.gr/index.php?/page/ind ... E%B1-r1112
Άβαταρ μέλους
Katerina_1988
 
Δημοσιεύσεις: 8998
Εγγραφή: 19 Μάιος 2008, 21:17
Σχολή/Τμήμα: Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
Ευχαριστώ: 75

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Τιμολέων Φανφάρας » 12 Ιουν 2012, 16:03

Δυσλεξία – Ένας πρακτικός οδηγός για εκπαιδευτικούς


Μέσα στην τάξη

Είναι χρήσιμη για όλα τα παιδιά στην τάξη, η περίληψη της ύλης. Τελειώνοντας το μάθημα ο δάσκαλος καλό είναι να κάνει μια ανακεφαλαίωση για το τι έχει διδάξει. Μ αυτό τον τρόπο οι πληροφορίες είναι πιθανότερο να πάνε από τη βραχεία μνήμη σε μεγαλύτερη διάρκειας μνήμη.

-Όταν η εργασία για το σπίτι έχει οριστεί, είναι σημαντικό να ελέγχεται ότι το παιδί καταγράφει σωστά τις οδηγίες. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί έχει στην κατοχή του αυτά που χρειάζεται.

-Στην μπροστινή σελίδα του βιβλίου, για τις κατ’ οίκον εργασίες, σημειώστε τους αριθμούς τηλεφώνων ορισμένων φίλων τους, έτσι εάν υπάρχει κάποια αμφιβολία να μπορούν να τηλεφωνήσουν και να τις ελέγξουν.

-Βεβαιωθείτε ότι τα μηνύματα και οι καθημερινές δραστηριότητες που γίνονται στην τάξη καταγράφονται, και ποτέ δεν έχουν σταλεί προφορικά.

-Ενθαρρύνετε τις καλές οργανωτικές δεξιότητες με τη χρήση φακέλων και διαχωριστικών για να έχει εύκολη πρόσβαση στις εργασίες.

-Χωρίστε τα καθήκοντα σε μικρά κομμάτια πληροφοριών που είναι εύκολο να τα θυμούνται.

-Οι σημειώσεις ή τα βοηθητικά φυλλάδια είναι πολύ περισσότερο χρήσιμα.

-Καθίστε το παιδί, όσο γίνεται, κοντά στον δάσκαλο έτσι ώστε ο δάσκαλος να είναι διαθέσιμος να βοηθήσει εάν καταστεί αναγκαίο.


Αντιγράφοντας από τον πίνακα.

-Χρησιμοποιήστε διαφορετικού χρώματος κιμωλίες για κάθε γραμμή, εάν υπάρχουν πολλές πληροφορίες γραμμένες στον πίνακα, η υπογραμμίστε κάθε δεύτερη γραμμή με διαφορετικού χρώματος κιμωλία.

-Βεβαιωθείτε ότι το γραπτό κείμενο έχει καλά διαστήματα.
-Αφήστε όσα έχετε γράψει στον πίνακα αρκετή ώρα, για να βεβαιωθείτε ότι το παιδί δεν βιάζεται ή ότι η εργασία δεν έχει σβηστεί από τον πίνακα πριν το παιδί τελειώσει την αντιγραφή.


Διάβασμα

-Μην ζητάτε από τους μαθητές να διαβάσουν ένα βιβλίο ενός επιπέδου πέραν των τωρινών τους δεξιοτήτων, αυτό αυτομάτως θα τους ακινητοποιήσει. Η ώθηση είναι πολύ καλύτερη όταν οι απαιτήσεις δεν είναι πολύ ψηλές και το παιδί μπορεί να απολαύσει το βιβλίο.

-Αποφύγετε (όπου είναι δυνατό) να υποβάλετε το δυσλεκτικό παιδί στη δοκιμασία του να πρέπει «να διαβάσει δυνατά στην τάξη». Εναλλακτικά δώστε στο παιδί χρόνο για να διαβάσει προεπιλεγμένο υλικό διαβάσματος, να εξασκηθεί στο σπίτι την προηγούμενη μέρα.

-Οι κασέτες με ιστορίες μπορούν ν’ αποτελέσουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα για την ψυχαγωγία και τη βελτίωση του λεξιλογίου.

-Να θυμάστε ότι το διάβασμα πρέπει να είναι διασκέδαση.


Ορθογραφία

-Πολλές από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για να διδαχθεί ο συλλαβισμός στην τάξη δεν βοηθούν το δυσλεκτικό παιδί. Όλοι οι μαθητές μέσα στην τάξη μπορούν να ωφεληθούν από συντακτικές και συστηματικές εκθέσεις σε κανόνες και υποδείγματα που θεμελιώνουν μια γλώσσα.

-Οι δυσλεκτικοί φαίνονται να είναι ανίκανοι να διορθώσουν την ορθογραφία ή το συλλαβισμό τους αυθόρμητα καθώς γράφουν, όμως μπορούν να εκπαιδευτούν να ψάχνουν για λάθη.

- Μην ξεχνάτε, ο φτωχός συλλαβισμός και η ορθογραφία δεν είναι ένδειξη χαμηλής νοημοσύνης.


Μαθηματικά

-Τα μαθηματικά έχουν τη δική τους γλώσσα και αυτή μπορεί να είναι η ρίζα πολλών προβλημάτων. Ενώ μερικοί δυσλεκτικοί μαθητές είναι καλοί στα μαθηματικά, έχει υπολογιστεί ότι γύρω στο 90% των δυσλεκτικών παιδιών αντιμετωπίζουν προβλήματα σε τουλάχιστον μερικούς τομείς των μαθηματικών. Γενικά, ορισμένες μαθηματικές ορολογίες χρειάζεται να γίνουν κατανοητές πριν να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν σε υπολογισμούς όπως για παράδειγμα πρόσθεση, άθροισμα, αύξηση και ολικό,(συν, πλην, ίσον κλπ) όλα περιγράφουν μόνο μια μαθηματική διαδικασία.

-Ενθαρρύνετε τους μαθητές να εκφράζουν με λέξεις και να μιλούν με το δικό τους τρόπο μέσα από κάθε βήμα του προβλήματος. Πολλά παιδιά το βρίσκουν αυτό πολύ βοηθητικό.

-Διδάξτε το μαθητή πως να χρησιμοποιεί το πίνακα πολλαπλασιασμού οπτικά και να τον ενθαρρύνετε να λέει τις σκέψεις του φωναχτά καθώς εργάζεται.

-Ενθαρρύνετε το δυσλεκτικό παιδί να χρησιμοποιεί αριθμητική μηχανή. Αυτός είναι ένας καλός τρόπος να επαληθεύει την εργασία του.

-Βαλτε το δεκαδικό σημείο με κόκκινο μελάνι, βοηθα στην οπτική αντίληψη


Γραφή

-Αιτίες για φτωχό γραφικό χαρακτήρα σε οποιαδήποτε ηλικία μπορεί να είναι ο φτωχός γραφοκινητικός έλεγχος, η ένταση – άγχος τα κακά σχηματισμένα γράμματα, η ταχύτητα και αλλά. Ενθαρρύνετε τα παιδια να μελετούν τα γραπτά τους και να κάνουν αυτοκριτική. -Συζητήστε τα πλεονεκτήματα του καλού γραφικού χαρακτήρα και τους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν μέσα στην τάξη. Αναλύστε κοινά λάθη στο γράψιμο γράφοντας μερικές καλά επιλεγμένες λέξεις στον πίνακα, για σχολιασμό στην τάξη.

- Η καλυτέρευση του γραφικού χαρακτήρα μπορεί να βελτιώσει και την αυτοπεποίθηση, η οποία αντίστοιχα αντανακλά ευνοϊκά στη δουλειά του μαθητή.


Βαθμολόγηση του γραπτού

-Ο έπαινος για την προσπάθεια καθώς και την επιτυχία είναι αναγκαίος.

-Τα σημειωμένα λάθησυλλαβισμού πρέπει να είναι ανάλογα με το επίπεδο συλλαβισμού του παιδιού. Η βαθμολόγηση πρέπει να γράφεται με μολυβί και να έχει θετικά σχόλια.

-Προσπαθήστε να μην χρησιμοποιείτε κόκκινες πέννες για τη βαθμολόγηση της δουλείας ενός δυσλεκτικού παιδιού.


Εργασία για το σπίτι

-Μέχρι το τέλος μιας σχολικής ημέρας ένα δυσλεκτικό παιδί είναι γενικά πιο κουρασμένο από τους συμμαθητές του επειδή γι’ αυτόν τα πάντα απαιτούν περισσότερη σκέψη και προσπάθεια, τα καθήκοντα διαρκούν περισσότερο και τίποτα δεν είναι εύκολο. Περισσότερα λάθη είναι πιθανόν να γίνουν. Μόνο προκαθορισμένη εργασία για το σπίτι η οποία θα είναι πραγματικά ωφέλιμη πρέπει να δίνετε στο παιδί.

-Στην κατανομή εργασίας για το σπίτι, οι οποίες ίσως να είναι λίγο διαφορετικές ή λιγότερο απαιτητικές, είναι σημαντικό να δίνονται με εχεμύθεια. Η αυτό-εκτίμηση υπονομεύεται γρήγορα εάν ο δάσκαλος υπογραμμίζει τις διαφορές μεταξύ αυτών με δυσκολίες και των συμμαθητών του.

-Ορίστε ένα χρονικό όριο για την εργασία για το σπίτι, συχνά ένα δυσλεκτικό παιδί θα χρειαστεί πολύ περισσότερο χρόνο για να παράξει την ίδια δουλεία από ένα άλλο παιδί με καλές δεξιότητες γνώσης ανάγνωσης και γραφής.

Οι δάσκαλοι που σχετίζονται με παιδια που έχουν δυσλεξία πρέπει να είναι εύκαμπτοι στην προσέγγιση τους έτσι ώστε να μπορούν, όσο το δυνατόν γίνεται, να βρουν τρόπους που ταιριάζουν στο μαθητή, αντί να αναμένουν ότι όλοι οι μαθητές θα μάθουν με τον ίδιο τρόπο.

Πάνω απ’ όλα, πρέπει να επικρατήσει η κατανόηση απ’ όλους οι οποίοι τους διδάσκουν, ότι ίσως έχουν αρκετά ταλέντα και δεξιότητες. Οι ικανότητες τους δεν πρέπει να μετρούνται καθαρώς στη βάση των δυσκολιών τους, στην απόκτηση των δεξιοτήτων όσον αφορά τη γνώση ανάγνωσης και γραφής.

dyslexia-cyprus.com

Πηγή: http://xenesglosses.eu
Άβαταρ μέλους
Τιμολέων Φανφάρας
Troll Fest Winner
Troll Fest Winner
 
Δημοσιεύσεις: 15065
Εγγραφή: 26 Σεπ 2009, 16:10
Τοποθεσία: Στου σκοταδόψυχου

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Katerina_1988 » 21 Αύγ 2012, 13:02

Πρακτικές προτάσεις και οδηγίες για την αντιμετώπιση του μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυσλεξία από τον εκπαιδευτικό δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
1. Να δείχνετε κατανόηση και να παρέχετε την απαραίτητη ψυχολογική υποστήριξη.
2. Να συζητάτε με το μαθητή το πρόβλημά του και να αποφασίζετε μαζί για τους τρόπους εξέτασης και αντιμετώπισης μέσα στην τάξη. Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
3. Να δίνετε την ευκαιρία στο παιδί να διακριθεί σε κάποια άλλη δραστηριότητα ή μάθημα και να ενθαρρύνετε τις προσπάθειες του.
4. Να αποφεύγετε τις συγκρίσεις μέσα στην τάξη.
5. Να μην επιβάλλετε στο παιδί να διαβάζει μεγαλόφωνα ή να μην του ζητάτε να γράψει κάτι στον πίνακα.
6. Να επαναλαμβάνετε την ερώτηση που υποβάλετε στην τάξη, να χρησιμοποιείτε πιο απλουστευμένη γλώσσα και να δίνετε στο παιδί τον απαραίτητο χρόνο που χρειάζεται, χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό από τα άλλα παιδιά.
7. Απαιτήστε από τον μαθητή περίληψη του μαθήματος και όχι όλες τις λεπτομέρειες ενός πολυσέλιδου κειμένου . Ζητήστε από κάποιον ή από κάποιους να τον βοηθούν με τις περιλήψεις των μαθημάτων , την αντιγραφή και την τήρηση σημειώσεων μέσα στην τάξη.
8. Μπορεί το παιδί να χρειάζεται περισσότερο χρόνο για την διεκπεραίωση γραπτής διαδικασίας.
9. Να εξηγείτε στο παιδί τα λάθη και πως αλλιώς μπορούσε να διατυπώσει τις ιδέες του.
10. Να αποφεύγετε την χρήση κόκκινου στυλού στις διορθώσεις. Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΤΙΚΗ.
11. Να επιτρέπετε στο παιδί την χρήση μαγνητόφωνου, να επιτρέπετε την χρήση υπολογιστή για τις γραπτές εργασίες.
12. Να βεβαιώνεστε ότι το παιδί κατάλαβε τι έχει να προετοιμάσει για την επόμενη μέρα, χορηγώντας του εβδομαδιαίο είτε ημερήσιο πρόγραμμα εργασιών.
13. Να δέχεστε τα γραπτά του μαθητή όσο κακογραμμένα ή ανορθόγραφα και αν είναι και να ενθαρρύνετε την γραπτή εργασία.
14. Μπορείτε να επιμένετε το παιδί να ελέγχει το ίδιο την εργασία του. Αυτό για να μπορεί να κάνει αυτοαξιολόγηση.
15. Έχετε υπ’ όψιν σας ότι ο δυσλεκτικός χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο και κόπο για να ολοκληρώσει μια εργασία που απαιτεί ανάγνωση και γραφή. Θα πρέπει να μην χρησιμοποιείται τα ίδια κριτήρια αξιολόγησης με τους υπόλοιπους μαθητές.
16. Στις συζητήσεις που κάνετε καλό είναι να χρησιμοποιείτε μεθόδους που απλουστεύουν τον τρόπο του διαλόγου και την παράθεση και αντιπαράθεσης ιδεών και απόψεων, χρησιμοποιώντας συνθηματικές λέξεις ή γράμματα.
17. Να χρησιμοποιείτε όσο περισσότερο μπορείτε διαγράμματα .
18. Να παραθέτετε επιχειρήματα με σειρά προτεραιότητας, 1,2,3.
19. Να επιμένετε ο συγκεκριμένος μαθητής να κάθεται όσο το δυνατόν πιο κοντά του χωρίς όμως να γίνετε καταπιεστικός, για να μπορείτε να ελέγχετε τον μαθητή χωρίς να γίνεστε αντιληπτός αλλά και για να μην αποσπάται η προσοχή του μαθητή από άλλους που κάθονται μπροστά του.
20. Πρέπει να συνεργάζεστε στενά με τους γονείς και να λαμβάνετε σοβαρά υπόψιν του αυτά που έχουν να του πουν.
21. Τέλος και πιο βασικό ο εκπαιδευτικός πρέπει να βοηθήσει τα υπόλοιπα παιδιά να καταλάβουν το πρόβλημα του παιδιού χωρίς να το υποβιβάσει και γελοιοποιήσει , αλλά τονίζοντας τις ικανότητές του.
Πως μπορεί ο καθηγητής να βοηθήσει τον Δυσλεξικό Μαθητή του;
Αν δεχτούμε ότι όλοι οι μαθητές δικαιούνται ίσες ευκαιρίες για εκπαίδευση και μάθηση, ο δυσλεξικός έφηβος δικαιούται συμπληρωματική βοήθεια μέσω προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας (βλ. Νόμο 1824 περί Ενισχυτικής Διδασκαλίας ΦΕΚ 30-12-8 και απαλλαγή από τις γραπτές εξετάσεις όπως ορίζει το Π.Δ. 420/30.5.78 για τις “Περιπτώσεις υποκαταστάσεως γραπτών δοκιμασιών υπό προφορικών”.
Επί πλέον, ο καθηγητής, ο ευαισθητοποιημένος σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τον δυσλεξικό μαθητή του μέσα στην τάξη διότι γνωρίζει ότι:

Η σωστή συναισθηματική – εκπαιδευτική προσέγγιση του μαθητή από τον δάσκαλο ή τον καθηγητή του είναι δυνατόν να αλλάξει αποφασιστικά τη στάση που έχει απέναντι στο σχολείο, στην οικογένεια και στην κοινωνία. Να του δώσει την αισιοδοξία και τη δύναμη που χρειάζεται για να προγραμματίσει το μέλλον του, να επιτύχει τους στόχους του και να γίνει ένα υπεύθυνο, ανεξάρτητο και παραγωγικό μέλος της κοινωνίας.

Σχολική Ενσωμάτωση

Η απάντηση στο ερώτημα για το κατάλληλο πρόγραμμα εκπαίδευσης του δυσλεξικού δεν είναι η απομάκρυνσή του από τη σχολική τάξη όπου ανήκει. Δεν συνεισφέρει θετικά στη νευρο – φυσιολογική του ωρίμανση η πλήρης τοποθέτησή του σε ειδικό πρόγραμμα ή η επανάληψη της τάξης. Αντίθετα, τέτοιου είδους λύσεις οδηγούν στην ετικετοποίηση, στην εγκατάλειψη της προσπάθειας για μάθηση, και σε περισσότερα εκπαιδευτικά, ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα.

Σύμφωνα με τα πορίσματα διεθνών ερευνών, τα βασικότερα από τα “σημεία κλειδιά” για την επιτυχή ενσωμάτωση των δυσλεξικών στο πρόγραμμα του κανονικού γυμνασίου-λυκείου είναι τα εξής:

Διακριτική Βοήθεια

Τοποθέτησε τον δυσλεξικό μαθητή σε μια θέση όπου μπορείς να ελέγχεις διακριτικά την εργασία του και να τον βοηθάς με μεγαλύτερη ευκολία.

Εξατομικευμένη Βοήθεια

Όποτε και όπου είναι δυνατόν αφιέρωνε λίγο χρόνο στον δυσλεξικό μαθητή σου, προσφέροντας έτσι εξατομικευμένη βοήθεια και διδασκαλία. Όποιες και αν είναι οι απαιτήσεις του μαθήματος, υπάρχουν πάντα λίγα λεπτά της ώρας για εξατομικευμένη προσέγγιση των μαθησιακών δυσκολιών κάποιου μαθητή σου.

Περισσότερο Χρόνο

Δίνε στον δυσλεξικό περισσότερο χρόνο για την εκτέλεση γραπτής εργασίας και όταν αξιολογείς το έργο του δίνε μεγαλύτερη σημασία στο περιεχόμενο παρά στην παρουσίαση του κειμένου.

Διόρθωση Γραπτού Έργου

Στην διόρθωση των γραπτών του μην χρησιμοποιείς έντονο χρώμα. Μια “κοκκινισμένη” σελίδα οδηγεί σε σύγχυση, σε συναισθήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης και όχι σε αισιοδοξία και πρόοδο. Διόρθωνε μόνο τα βασικότερα σφάλματα. Κάθε μικρή βελτίωση είναι καλύτερη από τη μαθησιακή στασιμότητα ή την οπισθοδρόμηση.

Περίληψη Μαθημάτων

Απαίτησε από αυτόν την περίληψη του μαθήματος και όχι όλες τις λεπτομέρειες ενός πολυσέλιδου κειμένου. Ζήτησε από κάποιον ή κάποιους από τους συμμαθητές του να τον βοηθούν με τις περιλήψεις, την αντιγραφή και την τήρηση σημειώσεων μέσα στην τάξη.

Eυκαιρίες για Αντιστάθμιση των Δυσκολιών του

Φρόντισε να δίνεις ευκαιρίες που θα επιτρέψουν τη συμμετοχή του σε δραστηριότητες όπου είναι ιδιαίτερα ικανός. Κάτι τέτοιο θα αντισταθμίσει τις μαθησιακές δυσκολίες του, θα βελτιώσει την εικόνα που έχουν οι άλλοι για το άτομό του και θα αυξήσει σίγουρα την αυτοπεποίθησή του.

Ευανάγνωστο Κείμενο

Το ευανάγνωστο κείμενο στον πίνακα βοηθάει πάντα τον δυσλεξικό μαθητή στην αντιγραφή και στην κατανόηση του μαθήματος.

Καθαρή και Ήρεμη Ομιλία

Φρόντισε να μιλάς καθαρά και ήρεμα ώστε να αντιλαμβάνεται σωστά κάθε σου λέξη και οδηγία. Μην ξεχνάς πως είναι ευαίσθητος στον πολύ δυνατό και αυταρχικό τόνο ομιλίας.

Αξιολόγηση της Προσπάθειας

Έχε υπόψη σου ότι ο δυσλεξικός μαθητής χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο και κόπο από ό,τι οι συμμαθητές του για κάθε εργασία που απαιτεί ανάγνωση ή γραφή. Αν χρησιμοποιείς τα ίδια κριτήρια αξιολόγησης για όλους τους μαθητές σου, οι δυσλεξικοί θα είναι πάντα οι “αδικημένοι” της τάξης. Σίγουρα, δεν υπάρχει τίποτα πιο αποθαρρυντικό για τον έξυπνο έφηβο από το να νιώθει πως οι προσπάθειές του μετρούν ελάχιστα στον καθηγητή του.

Συνεχής Ενθάρρυνση

Φρόντισε να επαινείς κάθε προσπάθεια ακόμα και όταν τα αποτελέσματα είναι φτωχά σε σύγκριση με εκείνα των μη δυσλεξικών μαθητών σου. Ενθάρρυνέ τον να βελτιώσει την επίδοσή του στα δύσκολα για αυτόν μαθήματα δίχως να βρίσκεται σε διαρκή ανταγωνισμό με τους συμμαθητές του.

Μη Αγχογόνοι Τρόποι Εργασίας

Μην τον υπερφορτώνεις με γραφική δουλειά για το σπίτι. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα έχει ελεύθερο χρόνο για τίποτα άλλο. Όποτε είναι δυνατόν, ενθάρρυνε την παρουσίαση της εργασίας του με τρόπους μη αγχογόνους, αλλά δημιουργικούς. (π.χ. παρουσίαση μιας μελέτης ή ενός προγράμματος σε κασέτα).

Μεγαλύτερη Κατανόηση

Προσπάθησε να κατανοήσεις και να κρίνεις με επιείκεια την έλλειψη οργάνωσης που μπορεί να χαρακτηρίζει την εργασία του, τη συμπεριφορά ή ακόμα και την εμφάνισή του.

Η υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων για τη σωστή εκπαίδευση των δυσλεξικών εφήβων, προϋποθέτει καθηγητές με εξυπνάδα, χιούμορ, ευκαμψία διδακτικών μεθόδων, ευαισθησία, υπομονή και πλήρη γνώση του τι θα διδαχτεί, πως και γιατί.

Έχει διεθνώς υποστηριχτεί πως το μεγαλύτερο ποσοστό των δυσλεξικών μαθητών έχει τη νοημοσύνη, την ικανότητα και τον ενθουσιασμό να προοδεύσει σχολικά αν αντιμετωπιστεί με τον σωστό τρόπο. Και οπωσδήποτε, δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση για τον εκπαιδευτικό, από το να δεί τους κόπους του να αμείβονται, παρακολουθώντας τη σχολική πρόοδο του δυσλεξικού μαθητή του, τη σχολική και κοινωνική του ενσωμάτωση και την επιτυχή ένταξή του στην παραγωγική διαδικασία και την ενεργό ζωή του ενήλικα.


πηγή: www.dyslexia-goneis.gr
Άβαταρ μέλους
Katerina_1988
 
Δημοσιεύσεις: 8998
Εγγραφή: 19 Μάιος 2008, 21:17
Σχολή/Τμήμα: Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
Ευχαριστώ: 75

Αναγνωρίστε τα τυπικά συμπτώματα των Μαθησιακών Δυσκολιών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Katerina_1988 » 17 Οκτ 2012, 12:24

http://xeniglossa.gr/index.php?/page/in ... E%BA-r3050

Αναγνωρίστε τα τυπικά συμπτώματα των Μαθησιακών Δυσκολιών
Άβαταρ μέλους
Katerina_1988
 
Δημοσιεύσεις: 8998
Εγγραφή: 19 Μάιος 2008, 21:17
Σχολή/Τμήμα: Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
Ευχαριστώ: 75

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Katerina_1988 » 18 Οκτ 2012, 19:57

Κατανοώντας τον μαθητή με το Σύνδρομο Asperger: Οδηγίες για εκπαιδευτικούς

http://xenesglosses.eu/2012/04/asperger-2/

(δεν ειναι ακριβως μαθησιακη δυσκολια, αν και οσα παιδια το εχουν , εχουν ΚΑΙ μαθησιακες δυσκολιες, ομως δεν ταιριαζει σε αλλη ενοτητα εδω )
Άβαταρ μέλους
Katerina_1988
 
Δημοσιεύσεις: 8998
Εγγραφή: 19 Μάιος 2008, 21:17
Σχολή/Τμήμα: Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
Ευχαριστώ: 75

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Katerina_1988 » 20 Φεβ 2013, 13:15

Ενα ενδιαφερον blog που δινει πληροφοριες για τις μαθησιακες δυσκολιες, αναφερεται σε δυσκολιες στην ελληνικη γλωσσα στα παραδειγματα που δινει, αλλα μπορει κανεις να βγαλει συμπερασματα και για τα αγγλικα
http://dyslexiaathome.blogspot.gr/2013/ ... st_19.html
Άβαταρ μέλους
Katerina_1988
 
Δημοσιεύσεις: 8998
Εγγραφή: 19 Μάιος 2008, 21:17
Σχολή/Τμήμα: Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
Ευχαριστώ: 75

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό μαρια σπυρου » 21 Φεβ 2013, 22:49

Παιδιά προς θεού μάλλον έχετε λίγο μπερδευτεί...τα σύνδρομα που αναφέρετε καθώς και ο αυτισμός δεν είναι μαθησιακές δυσκολίες....και μάλιστα σε κάποιες μορφές όπως το ασπεργκερ παρατηρείται υψηλός δείκτης ευφυΐας και μαθησιακού επίπεδου,να σας πω λοιπόν πως το πτυχίο μου τ ο πρώτο είναι στα μαθησιακά και τη συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών,ο,τι θέλετε,εδώ είμαστε
Άβαταρ μέλους
μαρια σπυρου
 
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 26 Οκτ 2012, 08:28
Ευχαριστώ: 2

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Katerina_1988 » 22 Φεβ 2013, 01:31

εχεις δικιο Μαρια ! και πολυ καλα εκανες που το επεσημανες, ομως δεν βρηκα αλλη ενοτητα για να τα παραθεσω, ειπα να μην ανοιξω καινουρια ...
ευχαριστουμε !!!!
Άβαταρ μέλους
Katerina_1988
 
Δημοσιεύσεις: 8998
Εγγραφή: 19 Μάιος 2008, 21:17
Σχολή/Τμήμα: Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
Ευχαριστώ: 75

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Katerina_1988 » 07 Μάιος 2013, 21:03

Άβαταρ μέλους
Katerina_1988
 
Δημοσιεύσεις: 8998
Εγγραφή: 19 Μάιος 2008, 21:17
Σχολή/Τμήμα: Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
Ευχαριστώ: 75

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Katerina_1988 » 03 Οκτ 2013, 20:28

Άβαταρ μέλους
Katerina_1988
 
Δημοσιεύσεις: 8998
Εγγραφή: 19 Μάιος 2008, 21:17
Σχολή/Τμήμα: Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
Ευχαριστώ: 75

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Katerina_1988 » 06 Μαρ 2014, 00:33

Άβαταρ μέλους
Katerina_1988
 
Δημοσιεύσεις: 8998
Εγγραφή: 19 Μάιος 2008, 21:17
Σχολή/Τμήμα: Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
Ευχαριστώ: 75

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό smurfette*91 » 06 Μαρ 2014, 01:15

Πολύ ωραίο θέμα ! Μπράβο και ευχαριστούμε για τις πληροφορίες! :up:
Να ρωτήσω κάτι μήπως ξέρετε σεμινάρια που γίνονται για αυτό το θέμα? Ειδικά για τα αγγλικά δεν ξέρω κανένα και με ενδιαφέρει πολύ το θέμα!

:thxx:
Baby, love that comes around
will never stop coming around
but you need me
now you need me....


What defines us is how well we rise after falling
Άβαταρ μέλους
smurfette*91
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 1212
Εγγραφή: 08 Δεκ 2009, 21:35
Σχολή/Τμήμα: Φιλολογικό (Κλασσικό)
Ευχαριστώ: 49





Επιστροφή στο Ανακοινώσεις Αγγλικού

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες