filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


William Shakespeare- Μήτση (Θέματα Ιουνίου 2019)

Εδώ μπορείτε να ανακοινώνετε και να ρωτάτε σχετικά με παλαιά θέματα του τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας.

Συντονιστές: Πατρινός, Alan13, maritime archaeology

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

William Shakespeare- Μήτση (Θέματα Ιουνίου 2019)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Eleni Nikoli » 03 Ιούλ 2019, 11:48

June 26, 2019

WILLIAM SHAKESPEARE
SECOND EXAM

Directions: Answer one question in essay form (400 words minimum). Please be specific in your answer, referring to the play when necessary to support your argument. Please avoid plot summaries and generalizations; use your book/ photocopies to quote from the text (acting act, scene and lines), not from introductions or explanatory footnotes.


1. Discuss Hamlet’s conclusion that the world as it stands is a prison, “in which there are many confines, wards, and dungeons, Denmark being one o’ th’ worst” (2.2.245-47). Do you agree with Kierman Ryan that in fact it is “the time [which] is out of joint”, not Hamlet (as most critics have assumed for centuries)?
2. Iago’s famous lines “I am not what I am” (1.1.65) force an examination of identity and duplicity in Othello. Is Iago the only character who could make this statement? Discuss how issues of identity and self-knowledge intersect with stereotypes of race, gender and class by referring to specific examples and limiting your argument to one or two characters.

EXTRA QUESTION ONLY FOR STUDENTS WHO DID NOT SIT THE MIDTERM EXAM

• Explore the importance of gender boundaries and cross-dressing to the three characters, Jessica, Portia, and Nerissa. Do they achieve power or reinforce gendered identities in The Merchant of Venice?
Άβαταρ μέλους
Eleni Nikoli
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 15 Απρ 2016, 13:20
Σχολή/Τμήμα: Αγγλική Γλώσσα & Φιλολογία - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Φύλο: Γυναίκα
Ευχαριστώ: 1


Επιστροφή στο Παλιά θέματα Αγγλικού

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες