ΘΕΜΑΤΑ ΙΟΥΝΙΟΥ 2015 (ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Β. ΒΕΡΤΟΥΔΑΚΗΣ)
Γνωστό:
(α) Ληστάς έφασκε συντυχοντας ου μια ρωμη κτανειν νιν, αλλα συν πληθει χερων.
(β) Ευρών ναπαίαις εν Κιθαιρώνος πτυχαίς.
(γ) Ω δύσποτμ', είθε μήποτε γνοίης ός εί.
(δ) Εγώ δ'εμαυτόν παίδα της Τύχης νέμων της ευ διδούσης.
(ε) Κάγωγ' ακούειν. αλλ' 'ομως ακουστέον.
(ζ) ...
Άγνωστο: στχ. 1496-1500
1. Να σημειωθεί σε ποιο πρόσωπο ανήκει ο κάθε στίχος.
2. Να μπουν οι στίχοι στη σωστή σειρά σύμφωνα με το κείμενο.
3. Να γίνει μετάφραση συγκεκριμένων λέξεων (ήταν υπογραμμισμένες) από το γνωστό κι από το άγνωστο.
4. Να γίνει μετρική ανάλυση του στίχου (ε), να σημειωθεί τι μέτρο υπάρχει και ποια είναι η ποσότητα του στίχου.
5. Πώς ο στίχος (β) συμβάλλει στη δραματικότητα της σκηνής;
6. Σύμφωνα με τον A.Lesky, οι θεατές φεύγοντας από την παράσταση αισθάνονται ανακούφιση. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό κατά τη γνώμη σας;
7. Γράψτε μια παράγραφο που να περιλαμβάνει τις λέξεις: τραγωδία-πρώτο βιβλίο-Ευριπίδης-Nietzsche-διονυσιακό στοιχείο.
