filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


:study: Καλό διάβασμα και να προσέχετε όλοι! :goodluck:

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Συντονιστές: panos91, Nat:), Vasiliki.l.k.1

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό aimilia8 » 03 Ιούλ 2012, 02:16

ΙΟΥΝΙΟΣ 2012 (Χρυσανθοπούλου)
Πρώτη ομάδα
1) σελ 32 : "Λαογραφία και λαικος πολιτισμός με μόνη την αγροτική τάξη είναι κάτι αδιανόητο". Με βάση αυτό να σχολιάσετε την εξέλιξη της έννοιας του "λαού" στον 20ο αι.
2) Τι είναι η "πολιτισμική βιογραφία των πραγμάτων"; Να σχολιάσετε τη χρήση αυτού του μεθοδολογικού εργαλείου έρευνας του λαικου πολιτισμού με βάση τις αλλαγές λειτουργίας και νοηματοδότησης της κολαίνας στην Όλυμπο Καρπάθου από τα τέλη του 19ου αι έως σήμερα.

Δεύτερη ομάδα
1) Τι είναι ο φολκλορισμός; Ποιοι παράγοντες συνέβαλαν στη δημιουργία του; Να αναφέρετε το παράδειγμα ενός τέτοιου φαινομένου.
2) Τι είναι οι διαβατήριες τελετουργίες (ορισμός- στάδια- σημασία); Να αναφερθείτε με παραδείγματα από τη σχέση μητέρας μωρού.

Τρίτη ομάδα
1) Πως διακρίνεται ο homo urbanus (ο άνθρωπος της πόλης) από τον αγροτικό άνθρωπο; Να αναφερθείτε στο αν και με ποιούς τρόπους μπορεί να αντιμετωπιστεί η παρακμή της ζωής στην πόλη.
2) Πως αντιμετωπίστηκε η χρήση μηχανών;

Να απαντηθεί ένα ερώτημα από κάθε ομάδα! (σύνολο 3 απαντήσεις)
Τελευταία επεξεργασία από Sirenita Galactica και 06 Ιούλ 2012, 11:30, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Αιτία: Προσθήκη εικονιδίου στον τίτλο
Άβαταρ μέλους
aimilia8
 
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 09 Ιαν 2009, 22:01
Ευχαριστώ: 1

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ελδη » 11 Οκτ 2012, 11:25

Απο μελος marggie

πρώτη ομάδα:1)τη θεωρία από το πρώτο κεφάλαιο(λαογραφία-ιστορία νομίζω..)
2)γαμήλιες τελετουργίες,μεθοριακότητα,μίασμα μητέρας-παιδιού(από το άρθρο της κας Χρυσανθοπούλου)

δεύτερη ομάδα:1)ο χωρικός είχε στην ψυχή του το κοσμικό δέος:σύκριση χωρικού αστού με παραδείγματα
2)τοπωνύμια,γιατί δεν πρέπει να τα αλλάζουν

τρίτη ομάδα:1)πολιτιστικοί σύλλογοι,πότε δημιουργήθηκαν,ποιά η σημασία τους.πολιτιστικοί και αμιγώς φολκλορικοί
2)η μετανάστευση στην κάρπαθο μέσα από την εξέλιξη της κολα'ί'νας(άρθρο της κας Σκιαδά)

(γράφαμε 3 θέματα,ένα από κάθε ομάδα)


συγγνώμη που τα γράφω έτσι αλλά δεν τα θυμάμαι ακριβώς,σας έγραψα αυτά που ζητούσαν οι ερωτήσεις όποιος τα θυμάται καλύτερα ας τα διορθώσει
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
ελδη
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 5303
Εγγραφή: 20 Ιουν 2008, 14:44
Ευχαριστώ: 13

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Dark fairy » 11 Οκτ 2012, 13:21

Συγγνώμη που παρεμβαίνω, απλά επειδή δεν θα μπορούν να καταλάβουν οι υπόλοιποι, στην Πρώτη Ομάδα, είναι "διαβατήριες τελετουργίες", όχι γαμήλιες, και δεν ζητούσε μίασμα μητέρας-παιδιού, αλλά ρωτούσε τι είναι η μεθοριακότητα, τι είναι το μίασμα, κατά την γέννηση και να αναφερθούμε σε παραδείγματα μέσα από την σχέση μητέρας παιδιου.
“Της ήταν έτσι γραφτό, θα 'λεγες, όλους τους πόθους της τους βαθιούς και σπάνιους, να τους γεύεται πραγματοποιημένους κάποιαν ώραν πού, θες από την ατέρμονη απαντοχή, θες από κακοτυχιά, κάθε ζωντανός παλμός τους είχε σταματήσει και κάθε θέλγητρο τους νεκρωθεί.”

― Άγγελος Τερζάκης
Άβαταρ μέλους
Dark fairy
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 1023
Εγγραφή: 30 Οκτ 2009, 20:31
Τοποθεσία: ΜΝΕΦ
Ευχαριστώ: 47

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ελδη » 11 Οκτ 2012, 23:43

Ολες οι διευκρινισεις που δινετε ειναι χρησιμες, ευχαριστουμε. :cool:
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
ελδη
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 5303
Εγγραφή: 20 Ιουν 2008, 14:44
Ευχαριστώ: 13

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό marggie » 12 Οκτ 2012, 12:59

ναι,μπράβο διαβατήριες δίκιο έχεις..΄δεν τα θυμόμουν καλά τα θέματα οπότε όποια διόρθωση είναι άκρως χρήσιμη!
Άβαταρ μέλους
marggie
 
Δημοσιεύσεις: 73
Εγγραφή: 15 Μάιος 2010, 16:48
Τοποθεσία: πειραιάς
Σχολή/Τμήμα: φιλολογικό
Ευχαριστώ: 1

ΚΦΛ04 Κοινωνική Λαογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Chryr » 27 Ιουν 2013, 08:33

Θέματα Χρυσανθοπούλου, Ιούνιος 2013:
Ομάδα Α
1.Η ιστορικοσυγκριτική μέθοδος (δώστε παραδείγματα για το πώς χρησιμοποιείται στην λαογραφία).
2.Ο καθαγιασμός του χώρου σύμφωνα με την Άλκη Κυριακίδου-Νέστορος.

Ομάδα Β
1.Η έννοια του ''λαού'' και της ''λαογραφίας'' σύμφωνα με τους Γερμανούς λαογράφους.
2.Τι είναι η ''πολιτισμική βιογραφία των πραγμάτων'' και πώς σημασιοδοτείται και γίνεται σύμβολο μέσα στις διαφορετικές ιστορικές περιόδους η κολαΐνα των Ολυμπιτισσών της Καρπάθου;

Ομάδα Γ
1.Φολκλορισμός και αστική λαογραφία. Πως συνδέονται (σύμφωνα με τον Μ. Μερακλή);
2.Διαβατήριες τελετουργίες. Τα στάδια. Δώστε παραδείγματα διαβατήριων τελετουργιών όπου να φαίνονται τα στάδιά τους.
Άβαταρ μέλους
Chryr
 
Δημοσιεύσεις: 145
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2012, 18:29
Ευχαριστώ: 14

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Chryr » 05 Σεπ 2013, 08:35

Στο θέμα Α.1 του Ιουνίου 2013 το διορθώνω. Ζητούσε για την κοινωνικοϊστορική μέθοδο.
Χίλια συγγνώμη, ελπίζω να μην σας μπέρδεψα πολύ, αλλά δεν θα το θυμόμουνα καλά. Πάλι καλά και είδα την ανάρτηση στο forum με το λάθος μου.
Άβαταρ μέλους
Chryr
 
Δημοσιεύσεις: 145
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2012, 18:29
Ευχαριστώ: 14

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό alexander91 » 05 Σεπ 2013, 18:02

ΘΕΜΑΤΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
    Πρωτη ομαδα
    1.
Να προσδιορισετε τα χαρακτηριστικα του κατοικου της πολης και να αναφερθειτε στις διαφορες αστικης και αγροτικης ζωης δινοντας και παραδειγματα.
    2.
Ποια η σταση του ανθρωπου απεναντι στη χρηση των μηχανων στο παρελθον και στο σημερα.
    Δευτερη ομαδα
    1.
Φολκλορισμος, αναβιωση ,επιβιωση να δοθουν οι ορισμοι με παραδειγματα οπου ειναι δυνατον και να αναφερθει η σχεση της λαογραφιας με τον φολκλορισμο.
    2.
''Αντικειμενα μεγαλα οσο ενα σπιτι και μικρα οσο ενα νομισμα εχουν, οπως και οι ανθρωποι, <<κοινωνικη ζωη>>Με βαση αυτο να αναφερεται τι ειναι η πολιτισμικη βιογραφια των πραγματων και πως εξελισσεται η κολα'ι'να σταδιακα σε σχεση με τις οικονομικες και κοινωνικες συνθηκες στην Ολυμπο της Καρπαθου.
    Τριτη ομαδα
    1.
''Καθε κοινωνια, σε καθε εποχη, διαχειριζεται με συγκεκριμενο τροπο τη πορεια απο τη βιολογικη γεννηση μεχρι τη κοινωνικη αποδοχη και ενσωματωση'' να εξηγησετε το περιεχομενο αυτης της προτασης αφου το συνδεσετε με τις διαβατηριες τελετουργιες της γεννησης ή/και βαπτισης.
    2.
Πολιτιστικοι συλλογοι:ειδη, λειτουργια, παραγοντες διαμορφωσης και παραδειγματα οπου ειναι δυνατον.
    Υ.Γ.:Οι ερωτησεις ειναι στο πολυ περιπου, προκειμενου να εχουν οι επομενοι μια ιδεα για τα θεματα.Οποιος τις θυμαται καλυτερα επιβαλλεται να προβει στις απαραιτητες διορθωσεις :peace:
Ε κακομοίρη άνθρωπε, μπορείς να μετακινήσεις βουνά, να κάμεις θάματα, κι εσύ να βουλιάζεις στη κοπριά, στη τεμπελιά και στην απιστία! Θεό έχεις μέσα σου, Θεό κουβαλάς και δεν το ξέρεις - το μαθαίνεις μονάχα την ώρα που πεθαίνεις, μα 'ναι πολύ αργά.
    Νίκος Καζαντζάκης
Άβαταρ μέλους
alexander91
 
Δημοσιεύσεις: 544
Εγγραφή: 11 Οκτ 2012, 02:16
Σχολή/Τμήμα: Φιλολογικό ΜΝΕΦ
Ευχαριστώ: 53

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό elpep » 15 Ιούλ 2014, 14:08

Ιούλιος 2014
Θέματα της κα Χρυσανθοπούλου

Έπρεπε να επιλέξουμε 1 θέμα από κάθε ομάδα.

ΠΡΩΤΗ ΟΜΑΔΑ
1. Κοινωνικο-ιστορική μέθοδος και ιστορικότητα λαογραφικών φαινομένων. Τι είναι,ποια η σχέση τους με λαογραφία συνέχειας και πώς συμπλέκεται το συγχρονικό με το διαχρονικό στη μελέτη των λαογραφικών φαινομένων.
2. Λαϊκός άνθωπος και μηχανή.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΟΜΑΔΑ
1. Σημασία τοπωνυμίων για τη μελέτη του λαϊκού πολιτισμού.
2. Να μιλήσουμε για τη σημασία της πολιτισμικής βιογραφίας των πραγμάτων με βάση το παράδειγμα της ολυμπίτικης κολαΐνας.

ΤΡΙΤΗ ΟΜΑΔΑ
1. Φολκλορισμός:αίτια εκδήλωσής του,παραδείγματα και θέση λαογραφίας απέναντι του.
2. Να αναλύσουμε τη θεωρία των διαβατηρίων τελετουργιών και να φέρουμε παραδείγματα διαβατηρίων τελετουργιών που αφορούσαν τη γέννηση στον ελληνόφωνο χώρο.

Η διατύπωση των ερωτήσεων ήταν,βέβαια,αναλυτικότερη, αλλά η ουσία τους ήταν αυτή. Αν κάποιος θεωρεί ότι παρέλειψα κάτι σημαντικό, παρακαλώ να το διορθώσει.
Τελευταία επεξεργασία από elpep και 15 Ιούλ 2014, 14:09, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
elpep
 
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: 21 Ιαν 2013, 17:50
Ευχαριστώ: 6

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό eleatma » 01 Αύγ 2015, 12:35

Ιούλιος 2015

Τρεις ομάδες ερωτήσεων. Κάθε ομάδα αποτελείτο από δύο ερωτήσεις. Έπρεπε να απαντήσουμε σε μία ερώτηση από κάθε ομάδα.
Δεν τοποθετώ τις ερωτήσεις στις ομάδες που ανήκουν, γιατί δε θυμάμαι την ακριβή σύσταση κάθε ομάδας. Απλώς, θα τις αραδιάσω με επιφύλαξη για το ακριβές της διατύπωσης. Κατ' επέκταση, τα παρακάτω επιδέχονται διόρθωση και εμπλουτισμό.

1. Διαφορές μεταξύ ανθρώπου της πόλης και αγροτικού ανθρώπου. (από το βιβλίο του Μερακλή)
2. Η σχέση του λαϊκού ανθρώπου με τη μηχανή. Αναφορά στον εκπαιδευτικό, κοινωνικό και ψυχολογικό ρόλο του διαδικτύου. (το πρώτο σκέλος από το βιβλίο, το δεύτερο από την εισήγηση του Μερακλή "Το δύσκολο αγώνισμα μιας συνύπαρξης")
3. Πολιτιστικοί σύλλογοι: είδη, λειτουργία, παράγοντες διαμόρφωσης. (από το βιβλίο του Μερακλή)
4. Φολκλορισμός, επιβίωση, αναβίωση: η σημασία των όρων. (από το βιβλίο του Μερακλή)
5. Διαβατήριες τελετουργίες γέννησης ή/και βάπτισης. (από το άρθρο της Χρυσανθοπούλου "Νάνι που το 'σπερνε αητός τσαι που το γέννα κόρη")
6. Πολιτισμική βιογραφία των πραγμάτων. Το παράδειγμα της κολαϊνας: πώς εξελίσσεται στο χρόνο. (από το άρθρο της Σκιαδά "Η κοινωνική ιστορία της "κολαΐνας" στην Όλυμπο Καρπάθου")

Σε κάποιες ερωτήσεις, αν όχι σε όλες, ζητούσε "παραδείγματα ει δυνατόν".
Άβαταρ μέλους
eleatma
 
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: 21 Ιαν 2015, 15:25
Ευχαριστώ: 2

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό lilapit » 29 Ιουν 2016, 21:52

Εξεταστική Ιουνίου 2016
Χρυσανθοπούλου

Θέματα (διαλέγουμε τα 3 από τα 6)

1. Αναβίωση και φολκλορισμός. Ορισμοί, αίτια και παραδείγματα. Συνοπτικός σχολιασμός.
2. Διαβατήριες τελετουργίες, η γέννηση και η βάφτιση, περιγραφή.
3. Άνθρωπος και μηχανή στο παρελθόν και τώρα. Διαδίκτυο και σύχρονος άνθρωπος.
4. Ο άνθρωπος της πόλης και ο άνθρωπος της υπαίθρου. Διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά.
5. Τα σύμβολα-κλειδιά και παραδείγματα σε κοινωνικές ομάδες.
6. Η πολιτισμική βιογραφία ενός αντικειμένου. Το παράδειγμα της κολαϊνας.
Άβαταρ μέλους
lilapit
 
Δημοσιεύσεις: 79
Εγγραφή: 18 Ιαν 2011, 08:16
Ευχαριστώ: 9

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό martaxch » 06 Ιούλ 2018, 10:14

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΑΡΙΝΟΥ 2018
6 θέματα, γράφετε τα 3

1. Να δώσετε τον ορισμό των όρων: διασπορά, εθνική, εθνοτική, εθνοτικοτοπική ταυτότητα, διεθνικότητα. Να περιγράψετε τη σχέση των μελών της διασποράς με τον τόπο καταγωγής τους και να δώσετε παραδείγματα.

2. Τι είναι και πώς λειτουργεί ο τόπος μνήμης; Γιατί ο ιστότοπος του ναυαγίου θεωρείται τόπος μνήμης;

3. Πώς μεταβιβάζεται η μνήμη; Μπορεί να μεταβιβαστεί η τραυματική μνήμη και με ποιον τρόπο; Να σχολιάσετε τις έννοιες της επικοινωνιακής και πολιτισμικής μνήμης και της μεταμνήμης. Δώστε παραδείγματα για να τεκμηριώσετε την απάντησή σας.

4. Τι είναι η προφορική ιστορία και ποια είναι η συμβολή της στην λαογραφία; Κύριοι εκπρόσωποι και χαρακτηριστικά της.

5. ''Φυσικά'' στοιχεία που είναι κοινωνικά και πολιτισμικά. Κοινωνικά στοιχεία (ιεραρχία, συγγένεια) μέσα στο χώρο. Δώστε παραδείγματα (από άρθρο Νιτσιάκου)

6. Στην ελληνική παραδοσιακή κοινωνία η γυναίκα ταυτίζεται με τη φύση ενώ ο άνδρας με τον πολιτισμό. Συμφωνείτε με αυτή την άποψη; Δώστε παραδείγματα για να τεκμηριώσετε την απάντησή σας. (Άρθρο Καμινιώτη)
Άβαταρ μέλους
martaxch
 
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 09 Ιουν 2015, 16:05
Ευχαριστώ: 1

Κ/ Μ/ Γ ΦΛ04 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Δ' ΕΞ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dimitris1975 » 20 Ιουν 2019, 18:56

ΕΑΡΙΝΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ 20-06-2019 - ΜΑΘΗΜΑ : ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ (κοινά θέματα και για τις τρεις κατευθύνσεις)
Διδάσκοντες : κα. Χρυσανθοπούλου, κος Κούζας

Από τα 6 θέματα να απαντήσετε σε 3. Οι απαντήσεις να είναι σύντομες και σαφείς (τα θέματα υπαγορεύτηκαν)
1. Να σχολιάσετε τις έννοιες : «συλλογική μνήμη», «κοινωνική μνήμη» και «λαϊκή μνήμη». Να δώσετε παραδείγματα από την ύλη του βιβλίου σας.
2. Τι είναι ο τόπος μνήμης/μνημονικός τόπος. Να εξηγήσετε γιατί ο ιστότοπος του ναυαγίου αποτελεί τόπο μνήμης και συγκρότησης ταυτότητας των Καστελλοριζιών της Αυστραλίας.
3. Μεταβίβαση μνήμης: Να σχολιάσετε τις έννοιες : «επικοινωνιακή μνήμη», «πολιτισμική μνήμη» και «μεταμνήμη». Μεταβιβάζεται η τραυματική μνήμη και πώς;
4. Τι είναι η προφορική ιστορία; Πώς λειτουργεί επιστημονικά και πώς σχετίζεται με τη λαογραφία. Κύριοι εκπρόσωποι και χαρακτηριστικά.
5. Οι θέσεις του Δ. Λουκάτου γύρω από τα θέματα της αστικής λαογραφίας. (από το άρθρο του κου. Κούζα στο η-ταξη)
6. Η διαλεκτική σχέση φύσης- πόλης (από το άρθρο του Νιτσιάκου στο η- τάξη)

Σημ. : Τα θέματα είναι διατυπωμένα κατά προσέγγιση. Οποιαδήποτε διόρθωση/προσθήκη ευπρόσδεκτη !
Άβαταρ μέλους
dimitris1975
 
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: 08 Μαρ 2018, 19:30
Ευχαριστώ: 0



Επιστροφή στο Κατεύθυνση Γλωσσολογίας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης