filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις

Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Συντονιστές: Nat:), panos91, Vasiliki.l.k.1

ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό pan » 05 Φεβ 2011, 16:58

Έβαλε 6 θέματα από τα οποία μπορούσαμε να επιλέξουμε όποια 3 θέλαμε να απαντήσουμε! Παραθέτω όσα θυμάμαι:

-Η θυσία στην αρχαία ελληνική κοινωνία και η θυσιαστική κρίση(Girard) στον Ηρακλή ή στις Βάκχες του Ευριπίδη.

(Εδώ ήθελε στο α΄σκέλος να γράψουμε γενικά για την θυσία τι γνωρίζουμε και στο β΄σκέλος να μιλήσουμε ή για τον Ηρακλη Ή για τις Βάκχες -κείμενα τα οποία είχε αναλύσει στο μάθημα)

-Ησιόδειος μύθος των γενών, εργαλεία επεξεργασίας, προβληματισμοί ερωτήματα.

(Εδώ δεν ήθελε μια δομική ανάλυση του μύθου. Ήθελε να το αντιμετοπίσουμε διαφορετικά και να δώσουμε έμφαση κυρίως στους προβληματισμούς και τα ερωτήματα)

-Η λέξη δαίμων όπως αναλύθηκε μέσα από τα κείμενα που μελετήθηκαν καθώς και σε σχέση με την άποψη του Burkert (δεν την θυμάμαι επί λέξη) "ο δαίμων είναι η εξωτερικευμένη παρουσία του θεού".

*Αυτά ήταν τα 3 ερωτήματα που απάντησα εγώ γι αυτό και τα θυμάμαι ακριβώς. Είχε μια ακόμη ανάπτυξης και άλλες 2 με παραθέματα, η μία είχε ως παράθεμα την Νέκυια από την Οδύσσεια και ζητούσε σχολιασμό για τα τελετουργικά νομίζω την άλλη δεν την θυμάμαι.

Αν κάποιος θυμάται καλύτερα τα άλλα 3 ας τα προσθέσει!
Άβαταρ μέλους
pan
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 730
Εγγραφή: 22 Ιουν 2007, 15:28
Ευχαριστώ: 1

Α.Ε.Φ.: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (60ΚΦΑ14)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό PAN1989 » 05 Φεβ 2011, 18:56

Α.Ε.Φ.: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (60ΚΦΑ14) - 2010-2011(Εξεταστική Φεβρουαρίου 2011), κα Μ.ΓΙΟΣΗ.

Δόθηκαν 6 θέματα και ζητήθηκε να απαντηθούν τα 3.
1.Ο "δαίμων" στα αρχ.ελλ.κείμενα, και κυρίως σ' αυτά του Ανθολογίου του μαθήματος.
2.Ο ανθρωπομορφισμός των θεών στην αρχ.ελλ.θρησκεία (με βάση ένα απόσπασμα του Ηροδότου που μιλά για Όμηρο και Ησίοδο) και κριτική επ' αυτού του φαινομένου ήδη από τα αρχαία χρόνια (Ξενοφάνης).
3.Σχολιασμός λεξιλογίου, ύφους, περιεχομένου (τελετουργία) αποσπάσματος από τη Νέκυια της Οδύσσειας.
4.Η θυσία και η "θυσιαστική κρίση".
5.Τα χαρακτηριστικά της αρχ.ελλ.θρησκείας και ο αρχ.ελλ.μυστικισμός (Μυστήρια, και δη τα Ελευσίνια, Διονυσιακή λατρεία και Ορφισμός)
6.Ο ησιόδειος μύθος των γενών (αναγνωστικά εργαλεία, ερμηνείες και ερωτήματα).
Άβαταρ μέλους
PAN1989
 
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 05 Φεβ 2011, 18:30
Ευχαριστώ: 0

Re: ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ Ζ' ΕΞ (ΚΛΑΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό marggie » 14 Φεβ 2011, 17:01

καλησπέρα,παιδιά.το σάββατο στην αναπλήρωση της εξέτασης έβαλε 5 θέματα,να γράψουμε τα 3.1)σχέση μύθου-λόγου,ποιες απόψεις έχουν εκφραστεί,2)ησιόδεια θεογονία και κοσμογονία με αποσπασμα,3)απόσπασμα από τον ύμνο στη δήμητρα και την κόρη,ποια τελετουργικά των ελευσίνιων μυστηρίων διαφαίνονται,4)απόσπασμα με τελετουργικό θυσίας απο το επτά επί θήβας,δε θυμάμαι τι ζήταγε να σχολιάσουμε,νομίζω τα διαδικαστικά της,5)νομίζω,κάτι σχετικό με ολυμπιόνικο ύμνο και έναν ποιητή,δε θυμάμαι καθόλου γιατί ούτε που το κοίταξα.πάντως να ξέρετε,πως είναι τσιμπημένο μάθημα γιατί είναι φιλοσοφικό κ γενικό!!
Άβαταρ μέλους
marggie
 
Δημοσιεύσεις: 73
Εγγραφή: 15 Μάιος 2010, 17:48
Τοποθεσία: πειραιάς
Σχολή/Τμήμα: φιλολογικό
Ευχαριστώ: 1

θεματα Αρχαιας Ελ.Θρησκειας Ιουνιου επι πτυχιω

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό strawberry12 » 04 Ιούλ 2011, 21:30

Γεια σας,παιδια!Σημερα η Γιοση εβαλε 4 θεματα απο τα οποια επρεπε να απαντησουμε τα 3!Λοιπον,το 1ο ηταν σε σχεση με τη λατρεια των ηρωων και μας ειπε οτι θα μπορουσαμε να γραψουμε και πραγματα που ισως γνωριζουμε απο αλλου ειδους μαθηματα,το 2ο παρεθετε τους στιχους 922-930 απο τον Ηρακλη Μαινομενο που ζητουσε να αναγνωρισουμε το κειμενο και τα τελετουργικα στοιχεια που διακρινουμε σ αυτο(σε λεξιλογιο,πραξεις,γενικοτερα θεματα),το 3ο εδινε την αντιστροφη α απο την Ωδη στη Μ.Μητερα απο την Ελενη του Ευριπιδη και ζητουσε να αναγνωρισουμε το κειμενο,τον μυθο και την λατρευτικη πρακτικη,η οποια περιγραφεται και το 4ο αφορουσε τις διαφορες μυθου και λογου.Μας επετρεψε να γραψουμε σε μια κολλα αναφορας και απαγορευσε να χρησιμοποιησουμε αλλη.Αυτα!Καλη επιτυχια!Καλα αποτελεσματα!Κουραγιο και σε οσους θα το δωσουν τον Σεπτεμβριο!Φιλακια! :huglove:
Άβαταρ μέλους
strawberry12
 
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: 26 Ιουν 2010, 20:24
Ευχαριστώ: 0

Re: ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ΚΑΤΙΑ » 27 Νοέμ 2011, 19:18

Μήπως μπορεί κανείς που έδωσε τώρα το μάθημα τον Νοέμβριο ως επί πτυχίω να γράψει τι θέματα έβαλε η Γιόση;;;;SOS!!!!
Άβαταρ μέλους
ΚΑΤΙΑ
 
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 25 Ιουν 2009, 10:49
Ευχαριστώ: 0

Re: ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό falling star » 28 Νοέμ 2011, 21:30

ΚΑΤΙΑ στην εξεταση της Παρασκευης η κ.Γιοση εβαλε 5 θεματα απο τα οποια επρεπε να απαντησουμε σε 3. Δεν θυμαμαι ακριβως πως ηταν τα θεματα διατυπωμενα, παντως πανω-κατω ζητουσε τα εξης: 1)Τι γνωριζουμε για το θεο Διονυσο & τη διονυσιακη λατρεια, 2)Τι σημαινει ο ορος Θεογονια & ποιες Θεογονιες οσον αφορα στην Αρχαια Ελληνικη Θρησκεια γνωριζουμε και να αναφερθουμε στο περιεχομενο τους, 3)Εδινε ενα αποσπασμα απο την "Συμποτικη Ελεγεια" του Ξενοφανη, απο το οποιο ζητουσε να εντοπισουμε και να εξηγησουμε τις λεξεις και φρασεις που ειναι δηλωτικες της ευσεβειας του συγγραφεα απεναντι στο θειο & να αναφερθουμε γενικα σε ο,τι γνωριζουμε σχετικα με το λεξιλογιο ευσεβειας των Αρχαιων Ελληνων, ποιους ορους χρησιμοποιουσαν και να τους αναπτυξουμε, 4)Εδινε 3 χωρια που ειχαν να κανουν οσον αφορα στο περιεχομενο τους με προσευχες, ικεσιες και παρακλησεις (απο αυτα που ειχε σχολιασει ο κ.Μαρινης οταν ειχε προσκληθει απο την κ.Γιοση για να παρουσιασει το σχετικο θεμα στην ταξη και τα οποια η καθηγητρια ειχε ανεβασει και στο eclass), ηθελε να σχολιασουμε το περιεχομενο τους και τον ιδιαιτερο τροπο με τον οποιο γινεται η προσευχη/παρακληση/ικεσια σε καθενα απο αυτα & ζητουσε να αναφερθουμε και γενικα στα οσα γνωριζουμε σχετικα με αυτες (ικεσιες, παρακλησεις, κλπ.), 5)Σχεση τελετουργιας και τραγωδιας ή μυθου (δεν θυμαμαι τι ακριβως απο τα δυο ζητουσε) & τι γνωριζουμε σχετικα με την "τελετουργικη ερμηνεια της τραγωδιας". Οποιος εχει συγκρατησει κατι παραπανω ή πιο διευκρινιστικο, ας με διορθωσει. Καλη επιτυχια σε οσους ακομα 'δωσαν το μαθημα και καλο πτυχιο να 'χουμε, παιδια! :up:
Οι προσευχές ενός θρησκευόμενου υποκριτή είναι πιο βλάσφημες από τους χλευασμούς ενός άθεου.
Ο Θεός είναι ένας κύκλος του οποίου το κέντρο βρίσκεται παντού και η περιφέρεια πουθενά.
Η αγάπη αψηφά τους νόμους της αριθμητικής. Όταν διαιρείται, πολλαπλασιάζεται.
Άβαταρ μέλους
falling star
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 10 Οκτ 2011, 23:16
Τοποθεσία: LOST IN SPACE
Σχολή/Τμήμα: Τμήμα Φιλολογίας [Κατεύθυνση Κλασική]
Ευχαριστώ: 0

ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό mzep » 28 Ιουν 2012, 10:32

Ιούνιος 2012, κα Παπαϊωάννου

1) Ποιες οι διαφορές της ιστορίας του Γύγη στον Ηρόδοτο και τον Πλάτωνα. Εναλλακτικά μια ερώτηση από το βιβλίο (δε τη θυμάμαι)-1 μονάδα
2) Να σχολιάσουμε τις σχέσεις του Απόλλωνα με τη Σίβυλλα, την Κασσάνδρα, τον Υάκυνθο και τη Δάφνη. Τι δείχνουν για το θεό και πώς αυτά τα χαρακτηριστικά φαίνονται και στον ομηρικό ύμνο για τον Απόλλωνα (όχι απαραίτητα μέσα από ερωτικές σχέσεις)
3) Σύγκριση Πανδώρας (Έργα και Ημέραι) και Αφροδίτης στον ομηρικό ύμνο στην Αφροδίτη μέσα από συγκεκριμένα αποσπάσματα που μας έδινε. Ποια ήταν η πατριαρχική αντίληψη για τις γυναίκες στην αρχαία Ελλάδα.
Τελευταία επεξεργασία από mzep και 28 Ιουν 2012, 10:38, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
mzep
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 2950
Εγγραφή: 17 Σεπ 2009, 00:55
Σχολή/Τμήμα: φιλολογικό
Ευχαριστώ: 75

ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό panos91 » 26 Ιουν 2013, 11:47

Γιόση
Ιούνιος 2013

Α.
1) Με βάση το απόσπασμα ''περὶ μὲν θεῶν οὐκ ἔχω εἰδέναι͵ οὔθ΄ ὡς εἰσὶν οὔθ΄ ὡς οὐκ εἰσὶν οὔθ΄ ὁποῖοί τινες ἰδέαν· πολλὰ γὰρ τὰ κωλύοντα εἰδέναι ἥ τ΄ ἀδηλότης καὶ βραχὺς ὢν ὁ βίος τοῦ ἀνθρώπου'' από το Περι θεών του Πρωταγόρα να σχολιάσουμε τα εξής:

α)πάντα θεοῖσ΄ ἀνέθηκαν Ὅμηρός θ΄ Ἡσίοδός τε͵
ὅσσα παρ΄ ἀνθρώποισιν ὀνείδεα καὶ ψόγος ἐστίν͵
κλέπτειν μοιχεύειν τε καὶ ἀλλήλους ἀπατεύειν
β)εἷς θεὸς ἔν τε θεοῖσι καὶ ἀνθρώποισι μέγιστος͵
οὔ τι δέμας θνητοῖσιν ὁμοίιος οὐδὲ νόημα.
γ) καὶ τὸ μὲν οὖν σαφὲς οὔ τις ἀνὴρ ἴδεν οὐδέ τις ἔσται
εἰδὼς ἀμφὶ θεῶν τε καὶ ἅσσα λέγω περὶ πάντων·

2)Τί γνωρίζετε για την κριτική του Ξενοφάνη στα ''πλάσματα των προτέρων''; (αυτή είχε σχέση και με το 1 αλλά μας είπε ότι ήθελε κυρίως την κριτικη όπως εντοπίζεται σε ένα άλλο ποίημα του, δηλαδή στο 1W που είναι η συμποτική ελεγεία)

Β. Η σχέση μύθου και τελετουργίας στον ύμνο στη Δήμητρα.

Γ.
1) Νέκυια
Ἐκεῖ σφαχτὰ ὁ Εὐρυλοχος κι ὁ Περιμήδης φέραν,
κι ἐγὼ ἔσυρα τὸ κοφτερὸ σπαθὶ ἀπὸ τὸ πλευρό μου,
κι ἔσκαψα λάκκο ὡς πήχη μιά, τοῦ μάκρου καὶ
τοῦ πλάτου•
καὶ χύνω ὁλόγυρα σταλιὲς στοὺς πεθαμένους ὅλους,
πρῶτα μελόνερο, ὕστερα γλυκὸ κρασί, καὶ τρίτο
πάλε νερό• καὶ μὲ λευκὸ τὰ πασπαλίζω ἀλεύρι•
καὶ λέγοντας πολλὲς εὐκὲς στ' ἀδύναμα κεφάλια
τῶν πεθαμένων, ἔταξα πὼς ἅμα ἐρθῶ στὸ Θιάκι
στείρα δαμάλα διαλεχτὴ στὸν πύργο μου θὰ σφάξω,
καὶ πὼς θ' ἀνάψω τους πυρὰ γεμάτη ὡραῖα δῶρα,
καὶ χώρια ἀρνὶ κατάμαυρο τοῦ Τειρεσία θὰ κόψω,
τοῦ κοπαδιοῦ τὸ πιὸ καλό. Καὶ τῶν νεκρῶν
τὰ πλήθια
μὲ τάματα καὶ προσευκὲς θερμοπαρακαλώντας,
πῆρα τ' ἀρνιὰ καὶ τά 'σφαξα στὸ λάκκο• καὶ τὸ αἷμα
ἔτρεχε ὁλόμαυρο.
2) Ὁμήρου Ἰλιάς Α, 450-457
τοῖσιν δὲ Χρύσης μεγάλ᾽ εὔχετο χεῖρας ἀνασχών•
«κλῦθί μευ ἀργυρότοξ᾽, ὃς Χρύσην ἀμφιβέβηκας
Κίλλαν τε ζαθέην, Τενέδοιό τε ἶφι ἀνάσσεις•
ἤδη μέν ποτ᾽ ἐμεῦ πάρος ἔκλυες εὐξαμένοιο,
τιμήσας μὲν ἐμέ, μέγα δ᾽ ἴψαο λαὸν Ἀχαιῶν•

Να κάνουμε λόγο για τη θυσία και την προσευχή βάσει των δοθέντων.
(δεν θυμάμαι την ακριβή διατύπωση ούτε αν τα αποσπάσματα που έβαλε έφταναν μέχρι εκεί που παρέθεσα ή ήταν πιο εκτενή)

Δ. Τι γνωρίζετε για την αλληγορική ερμηνεία του μύθου;

Από τα 4 γράφουμε τα 3 θέματα και οι απαντήσεις να μην ξεπερνούν τις 4 σελίδες.
Τελευταία επεξεργασία από panos91 και 26 Ιουν 2013, 13:30, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Χρόνια που πέσαν πάνω μας σαν προβολείς.
Μας ντουφεκίζουν έναν έναν,
σαστισμένους λαγούς.

Μ. Γκ.



Ζούμε σε έναν κόσμο ιστοριών που αρχίζουν και δεν τελειώνουν ποτέ.

I.C.
Άβαταρ μέλους
panos91
Συντονιστής Φιλολογικού Τμήματος
Συντονιστής Φιλολογικού Τμήματος
 
Δημοσιεύσεις: 819
Εγγραφή: 03 Οκτ 2009, 20:19
Ευχαριστώ: 86

ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό kingb » 22 Ιούλ 2014, 10:15

ΓΙΟΣΗ 16/07/2014 (ΙΟΥΝΙΟΣ) ώρα εξ.: 14:00-16:00 αίθ. 204

Α.1. Η κριτική του Ξενοφάνη απέναντι στον τρόπο παρουσίασης των μυθικών αφηγήσεων στον Όμηρο και στον Ησίοδο. (χωρίς απόσπασμα)
2. Η θέση του Ξενοφάνη απέναντι στην εμφάνιση του θρησκευτικού αγνωστικισμού. (χωρίς απόσπασμα)

Ή

Β.1. Σε ποιον ανήκει το καθένα από τα παρακάτω αποσπάσματα; Ποιες οι μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές;
2. Ποιες ερμηνείες έχουν δοθεί για την έννοια του Χάους του πρώτου αποσπάσματος;

α'
ἤτοι μὲν πρώτιστα Χάος γένετ΄· αὐτὰρ ἔπειτα
Γαῖ΄ εὐρύστερνος͵ πάντων ἕδος ἀσφαλὲς αἰεὶ
ἀθανάτων οἳ ἔχουσι κάρη νιφόεντος Ὀλύμπου͵
Τάρταρά τ΄ ἠερόεντα μυχῷ χθονὸς εὐρυοδείης͵
ἠδ΄ Ἔρος͵ ὃς κάλλιστος ἐν ἀθανάτοισι θεοῖσι͵
λυσιμελής͵ πάντων τε θεῶν πάντων τ΄ ἀνθρώπων
δάμναται ἐν στήθεσσι νόον καὶ ἐπίφρονα βουλήν.

β'
δίπλ' ερέω: τοτέ μέν γάρ έν ηυξήθη μόνον είναι
εκ πλεόνων, τοτέ δ' αύ διέφυ πλέον' εξ ενός είναι.
δοιή δέ θνητών γένεσις, δοιή δ' απόλειψις:
τήν μέν γάρ πάντων σύνοδος τίκτει τ' ολέκει τε,
η δέ πάλιν διαφυομένων θρεφθείσα διέπτη.
καί ταύτ' αλλάσσοντα διαμπερές ουδαμά λήγει,
άλλοτε μέν Φιλότητι συνερχόμεν’ εις έν άπαντα,
άλλοτε δ' αύ δίχ' έκαστα φορεύμενα Νείκεος έχθει.

Γ. Να εντοπίσετε τα τελετουργικά στοιχεία του αποσπάσματος.

ἱερὰ μὲν ἦν πάροιθεν ἐσχάρας Διὸς
καθάρσι΄ οἴκων͵ γῆς ἄνακτ΄ ἐπεὶ κτανὼν
ἐξέβαλε τῶνδε δωμάτων Ἡρακλέης·
χορὸς δὲ καλλίμορφος εἱστήκει τέκνων
πατήρ τε Μεγάρα τ΄͵ ἐν κύκλωι δ΄ ἤδη κανοῦν
εἵλικτο βωμοῦ͵ φθέγμα δ΄ ὅσιον εἴχομεν.
μέλλων δὲ δαλὸν χειρὶ δεξιᾶι φέρειν͵
ἐς χέρνιβ΄ ὡς βάψειεν͵ Ἀλκμήνης τόκος
ἔστη σιωπῆι. καὶ χρονίζοντος πατρὸς
παῖδες προσέσχον ὄμμ΄· ὁ δ΄ οὐκέθ΄ αὑτὸς ἦν͵
ἀλλ΄ ἐν στροφαῖσιν ὀμμάτων ἐφθαρμένος
ῥίζας τ΄ ἐν ὄσσοις αἱματῶπας ἐκβαλὼν
ἀφρὸν κατέσταζ΄ εὔτριχος γενειάδος.
ἔλεξε δ΄ ἅμα γέλωτι παραπεπληγμένωι·
Πάτερ͵ τί θύω πρὶν κτανεῖν Εὐρυσθέα
καθάρσιον πῦρ καὶ πόνους διπλοῦς ἔχω;
ἔργον μιᾶς μοι χειρὸς εὖ θέσθαι τάδε.
ὅταν δ΄ ἐνέγκω δεῦρο κρᾶτ΄ Εὐρυσθέως
ἐπὶ τοῖσι νῦν θανοῦσιν ἁγνιῶ χέρας.
ἐκχεῖτε πηγάς͵ ῥίπτετ΄ ἐκ χειρῶν κανᾶ.

Δ. Να αναπτύξετε σε 2-3 σειρές τους παρακάτω όρους: κατάρχομαι, κυκεών, ὄλβιος, δαίμων.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Να σας πω ότι η λογική της ήταν να δει από όλο το διάβασμα τι μας έμεινε. Δηλαδή, αν κάποιο τελετουργικό στοιχείο παραλειπόταν ή μερικές από τις σημασίες του δαίμονος (που ήταν 5 σελίδες κεφάλαιο), δε θα έκοβε-δε θα το θεωρούσε λάθος. Ενώ συνήθως στα προηγούμενα θέματα έδινε περιθώριο επιλογής σε όποιο από τα θέματα θέλαμε, τώρα είπε να επιλέξουμε ανάμεσα στο Α ή Β, ενώ τα θέματα Γ, Δ ήταν υποχρεωτικά. Δεχόταν ρήτρα έως 7. Οι απαντήσεις δεν έπρεπε να ξεπεράσουν τις τρεις (3) σελίδες. Η αξιολόγηση μάλλον είπε ότι θα ήταν : Α/Β=35 μονάδες, Γ=35 μονάδες, Δ=30 μονάδες.

Καλή επιτυχία :)
Άβαταρ μέλους
kingb
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 07 Ιαν 2012, 22:04
Ευχαριστώ: 6

ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Ελένη Τύμπα » 13 Ιαν 2015, 21:05

Καλησπέρα και καλή χρονιά! Υπάρχουν μήπως σημειώσεις στο μάθημα της Γιόση Αρχαιοελληνική θρησκεία και μυθολογία ή απαντήσεις στα παραπάνω θέματα; Επίσης υπάρχουν σημειώσεις στο μάθημα της Μακρυγιάννη Αρχαική λυρική ποίηση;; Να παρακαλέσω για αποστολή με μήνυμα; Ευχαριστώ
Τελευταία επεξεργασία από Ελένη Τύμπα και 13 Ιαν 2015, 21:24, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
Ελένη Τύμπα
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 12 Ιαν 2015, 22:51
Ευχαριστώ: 0

ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό elpep » 25 Ιουν 2015, 16:36

24/06/2015
Διδάσκουσα: Σοφία Παπαϊωάννου

Ερώτηση 1 (υποχρεωτικό θέμα)
Έδινε τους στ. 59-68 & 77-82 από τα Έργα και Ημέραι του Ησιόδου και τους στ. 107-122, 129-144, 155-167 & 181-187 από τον Ομηρικό Ύμνο στην Αφροδίτη. Με βάση αυτά τα κείμενα ζητούσε να τεκμηριώσουμε ότι ο Ομηρικός Ύμνος εμπνέεται από το έργο αυτό του Ησιόδου. Επίσης, ήθελε να πούμε ποια αντίληψη της αρχαϊκής κοινωνίας για τη γυναίκα αναδεικνύεται μέσα από τα συγκεκριμένα έργα. Μπορούσαμε, αν θέλαμε, να αναφερθούμε και γενικότερα στον μύθο της Πανδώρας. Τέλος, ήθελε να περιγράψουμε τη σχέση ανάμεσα στον μύθο της Πανδώρας και στον μύθο της διαδοχής των γενεών στην Θεογονία του Ησιόδου.

Ερώτηση 2 (υποχρεωτικό θέμα)
Διδόταν το απ. 44V της Σαπφούς και ζητούσε να σχολιάσουμε πώς η Σαπφώ επεξεργάζεται με εντελώς νέο τρόπο τον μύθο που την απασχολεί σε αυτό το απόσπασμα.

Ερώτηση 3 (διαλέγαμε 1 από τα 2 ερωτήματα)
α) Να σχολιάσετε τον ρόλο της αφήγησης ιστοριών στην Οδύσσεια αναφορικά με τον ποιητή, τον εκάστοτε αφηγητή και τις συνθήκες, στις οποίες εντάσσονται αυτές οι ιστορίες. Να επικεντρωθείτε σε τρία παραδείγματα.
β) Για ποιον λόγο στην Οδύσσεια έχουμε τόσες πολλές αναφορές σε τέρατα και ακραίους χαρακτήρες; Να τεκμηριώσετε την αφηγηματική αυτή επιλογή με βάση τους κύριους θεματικούς άξονες και τα κύρια μοτίβα του έργου.




Οι απαντήσεις έπρεπε εκ των πραγμάτων να είναι αρκετά εκτενείς και απαιτούσαν συνδυαστική ικανότητα. Η διατύπωση των ερωτήσεων δεν ήταν αυτή ακριβώς που παραθέτω, αλλά αυτό ήταν το νόημα.
Τελευταία επεξεργασία από elpep και 25 Ιουν 2015, 16:38, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
elpep
 
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: 21 Ιαν 2013, 18:50
Ευχαριστώ: 6

ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό χριστιάννα98 » 14 Σεπ 2017, 16:46

Σεπτέμβριος 2017, Παπαϊωάννου

1) Να ερμηνεύσουμε την αρπαγή της Περσεφόνης και της αναζήτησής της από τη Δήμητρα, όπως αυτές φαίνονται στον Ομηρικό Ύμνο στη Δήμητρα με βάση μία από τις σύγχρονες θεωρίες ερμηνείας του μύθου. Να αναφερθούμε σε συγκεκριμένους χαρακτήρες και επισόδεια
2) Να αναφέρουμε 2 παραδείγματα μύθων από αυτά που κάναμε στην τάξη που χρησιμοποιήθηκε για να εκφράσει την πολιτική και ιστορική κατάσταση σε μια δεδομένη στιγμή. Να γράψουμε την πηγή του και να πούμε τι προσφέρει αυτή η πηγή στην μελέτη του μύθου. (Κάπως έτσι, δεν το κατάλαβα καλά)
3) Να σχολιάσουμε την αφήγηση της Ελένης και του Μενέλαου ως προς τις πληροφορίες για τον Οδυσσέα και άλλες πληροφορίες που αφορούν τον Τηλέμαχο
4) Τι γνωρίζουμε για τους παρακάτω: Αγαύη, Ίρος, Μήτις κι ένας ακόμα που δε θυμάμαι
Άβαταρ μέλους
χριστιάννα98
 
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 24 Σεπ 2014, 14:27
Ευχαριστώ: 1

ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό marakii » 23 Ιουν 2018, 00:15

Θέματα Ιούνιος 2018
(Παπαϊωάννου)

1) έδινε τρεις θεωρίες ερμηνείας του μύθου, φανξιοναλισμος, στρουκτουραλισμος, ψυχαναλυτική προσέγγιση. Έπρεπε να διαλέξουμε μια από αυτές και να τη χρησιμοποιοησουμε για να ερμηνεύσουμε ένα επεισόδιο (της επιλογης μας) από τις Βακχες, τη Θεογονία και τον ομηρικό ύμνο της Δημητρας.
2) Να δικαιολογήσουμε με συγκεκριμένα γεγονότα και σκηνές γιατί η Τηλεμάχεια αποτελεί πρόλογο και αναδίπλωση της Οδύσσειας.
3) Έδινε το μύθο του Ηρός από την Πολιτεία του Πλατωνα και ήθελε να συγκρίνουμε πως παρουσιάζεται σ’αυτον ο κάτω κόσμος και πως στη Νεκυια της Οδυσσειας
Άβαταρ μέλους
marakii
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 23 Ιουν 2018, 00:06
Ευχαριστώ: 0

ΚΦΑ14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤ' ΕΞ (ΚΛΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό SimosZach » 12 Σεπ 2018, 00:07

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018
ΠΑΠΑ'Ι'ΩΑΝΝΟΥ


1. Φανξιοναλισμός, Ψυχαναλυτική ερμηνεία, Στρουκτουραλισμός. Επιλέξτε μια προσέγγιση και, αφού δώσετε τον ορισμό της, εφαρμόστε την για να ερμηνεύσετε ένα επεισόδιο της επιλογής σας από την Οδύσσεια, τον Ομηρικό Ύμνο στη Δήμητρα, και την Θεογονία του Ησιόδου.
2. Ο μύθος του Θησέα είναι ανοιχτός μύθος. Τεκμηριώστε με βάση τον Πλούταρχο την σημασία του (μύθου του) Ηρακλή για τον Θησέα και πώς σχετίζεται ο ένας ήρωας με τον άλλον.
3. Με παράλληλη χρήση των 5 θεματικών αξόνων / βασικών ιδεών της Οδύσσειας, αναλύστε την δομή και την θεματική αυτών που διηγείται ο Οδυσσέας στον Αλκίνοο και τους Φαίακες.

(τα θέματα είναι κατά προσέγγιση)
Τελευταία επεξεργασία από SimosZach και 12 Σεπ 2018, 00:09, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
SimosZach
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 07 Ιαν 2018, 22:25
Ευχαριστώ: 0



Επιστροφή στο Κατεύθυνση Κλασσικής Φιλολογίας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης