filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


:study: Καλό διάβασμα και να προσέχετε όλοι! :goodluck:

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Συντονιστές: panos91, Nat:), Vasiliki.l.k.1

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό malavida » 29 Ιουν 2011, 21:06

Παρεθεσε το κειμενο των στ.619-634
1α.Μεταφραση των στ.627-634
1β.Γραμματικη αναγνωριση των τυπων:gratia,clare
1γ.Χρονικη αντικατασταση των τυπων:obicere,solet,praedicas

2o κειμενο στ.138-155
2α.Ποιος ηρωας λεει τους παραπανω στιχους,γιατι ειναι ο καταλληλοτερος για να τους εκφωνησει και ποιον θα χρησιμοποιουσε αντιστοιχα ο Μενανδρος
2β.Σε ποιο σημειο του κειμενου εχω μεταδραμα(ηθελε να δωσουμε τον ορισμο του μεταδραματος,συγκεκριμενους στιχους και να αιτιολογησουμε)

3α.Ποια η συμβολη του Λιβιου Ανδρονικου στη ρωμα'ι'κη λογοτεχνια
3β.Ποια η ετυμολογια του ονοματος της Μιλφιδιππης
3γ.Ποτε κατασκευαστηκε το πρωτο μονιμο ρωμα'ι'κο θεατρο και απο ποιον
3δ.Σε ποια μερη διακρινεται το κειμενο της κωμωδιας με βαση το μετρο
3ε.Τι ειναι η fabula atellana
Oι ερωτησεις του τριτου μερους επιαναν απο 1 μοναδα η μια
Τελευταία επεξεργασία από Sirenita Galactica και 29 Ιουν 2011, 23:55, έχει επεξεργασθεί 3 φορά/ες συνολικά
Αιτία: Προσθήκη εικονιδίου στον τίτλο
Άβαταρ μέλους
malavida
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: 28 Μάιος 2010, 19:40
Ευχαριστώ: 0

Re: Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ptixio » 04 Φεβ 2012, 13:15

Καλησπέρα! Το είχα δώσει το μάθημα αυτό και τον νοεμβριο. Αλλά δεν θυμάμαι τα θέματα που είχε βάλει. Μήπως τα θυμάται κανείς να τα γράψει εδώ; Ευχαριστώ πολύ!
Άβαταρ μέλους
ptixio
 
Δημοσιεύσεις: 31
Εγγραφή: 17 Ιαν 2011, 15:35
Ευχαριστώ: 0

Re: Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Μυρτώ Άννα » 16 Φεβ 2012, 17:31

Τώρα είδα την ερώτησή σου και καθώς διάβαζα, κατάφερα να θυμηθώ αυτά (φυσικά όχι με ακριβή σειρά και διατύπωση)
Εισαγωγή
- Αντιστοίχιση (?) μέρη του Ρωμαϊκού θεάτρου
- Καινοτομίες Πλαύτου σε σχέση με τη Νέα αττική κωμωδία

Από κείμενα και μετάφραση δε θυμάμαι τίποτα

Γενικά σχόλια κ.α.
- Περιπλεκτόμενος όνομα & ήρωας
- Θεωρία του χιούμορ

Αν θυμηθώ κάτι άλλο θα το προσθέσω. Αν όχι, μακάρι να μπορέσει κάποιος να συμπληρώσει
Καλή επιτυχία!
Όσα το αίμα τραγουδά μην τα γυρεύεις στα βιβλία...
Άβαταρ μέλους
Μυρτώ Άννα
 
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: 23 Ιαν 2008, 13:35
Ευχαριστώ: 0

Re: Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό efi87 » 16 Φεβ 2012, 17:50

επιπλέον είχε βάλει διαφορές Πλαύτου- Αριστοφάνη, γραμματική αναγνώριση, 3 ρήματα για χρονική αντικατάσταση και αν θυμάμαι καλά, το κομμάτι της μετάφρασης ήταν στη 3η πράξη, αλλά δε μπορώ να θυμηθώ ποιό...

:goodluck:
Άβαταρ μέλους
efi87
 
Δημοσιεύσεις: 665
Εγγραφή: 13 Φεβ 2010, 18:22
Ευχαριστώ: 0

Re: Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό zoi20 » 16 Φεβ 2012, 18:55

ποιεσ ειναι οι διαφορεσ πλαυτου αριστοφανη???εμενα η πρωτη που μου ερχεται ειναι οτι ο αριστοφανησ θετει την κωμωδια ωσ παιδευτικη...διδακτικη δηλαδη..
:thxx:
zoi20
Άβαταρ μέλους
zoi20
 
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: 04 Δεκ 2007, 13:03
Ευχαριστώ: 0

Re: Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Χαριτίνη » 16 Φεβ 2012, 19:19

Είχε βάλει ένα κομμάτι για μετάφραση και κάποιες γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις πάνω σε αυτό (στη γραμματική χρονικές αντικαταστάσεις και στο συντακτικό απλή αναγνώριση). Σε μια άλλη άσκηση, παρέθετε ένα τμήμα από το τελευταίο κομμάτι του έργου και ζητούσε να γράψουμε τα πρόσωπα που συμμετέχουν στο διάλογο και ποιες λέξεις έχουν δίσημο (και άρα χιουμοριστικό) περιεχόμενο (κάπως έτσι). Ζήτησε επίσης πέντε ορισμούς (έπιανε μία μονάδα ο καθένας): 1. Περιπλεκτόμενος: να σχολιάσετε το ονόμα και να γράψετε τους λόγους για τους οποίους είναι κωμικό (προκαλεί γέλιο), 2. orchestra, scaena: να οριστούν οι έννοιες, 3. ποια η διαφορά μεταξύ fabula togata και fabula praetexta;, 4. να γράψετε συνοπτικά τις θεωρίες του χιούμορ, 5. δυστυχώς δεν τη θυμάμαι. Στο τέλος, ζητούσε δύο διαφορές του Πλαύτου από τον Αριστοφάνη και τις ομοιότητες (;) με τη Νέα κωμωδία του Μενάνδρου.
Η αξία ενός ανθρώπου φαίνεται στον τρόπο με τον οποίο φεύγει απ' τη ζωή σου.

Βάλε φωτιά σε ό,τι σε καίει, σε ό,τι σου τρώει την ψυχή
έξω οι δρόμοι αναπνέουν διψασμένοι, ανοιχτοί
είν' η αγάπη ένα ταξίδι από γιορτή σε γιορτή...

Άβαταρ μέλους
Χαριτίνη
 
Δημοσιεύσεις: 3063
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011, 09:22
Σχολή/Τμήμα: Φιλολογία
Ευχαριστώ: 3

Re: Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Μυρτώ Άννα » 16 Φεβ 2012, 19:22

Τέλεια! :thxx:
Όσα το αίμα τραγουδά μην τα γυρεύεις στα βιβλία...
Άβαταρ μέλους
Μυρτώ Άννα
 
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: 23 Ιαν 2008, 13:35
Ευχαριστώ: 0

Re: Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ZIZOY » 18 Φεβ 2012, 10:39

Θέματα Φεβρουαρίου 2012

1ο Μέρος
Α. Έδινε ένα απόσπασμα και ζητούσε: α) γραμματική αναγνώριση 3 τύπων
β) χρονική αντικατάσταση 2 ρημάτων
γ) να εντοπίσουμε κ να σχολιάσουμε ένα ρητορικό σχήμα
(διευκρίνισε ότι υπάρχουν περίπου 6 σχήματα στο απόσπασμα)

Β. Έδινε ένα απόσπασμα και ζητούσε να εξηγήσουμε κατά πόσο οι απόψεις που διατυπώνονται σε αυτό θεωρούνται ασυνήθιστες σε σχέση με τον χαρακτήρα που τις διατυπώνει και πως αυτό δημιουργεί κωμικό αποτέλεσμα ( μιλούσε ο Περιπλεκτόμενος κ παρουσίαζε τον τρόπο ζωής του)

Γ. Έδινε ένα απόσπασμα και ζητούσε να αποδείξουμε μέσα από αυτό τη θεωρία ότι οι λατινικές κωμωδίες δεν είναι μια απλή αντιγραφή των ελληνικών προτύπων τους ( μιλούσε ο Περιπλεκτόμενος και αναφερόμενος στους καλούς του τρόπους< τόνιζε πως η καταγωγή του είναι ελληνική κ όχι ιταλική= αυτοσαρκασμός Πλαύτου)



2ο Μέρος
(5 Μονάδες)

1. Ζητούσε να αναφέρουμε 5 τουλάχιστον κωμωδίες του Πλαύτου κ να δώσουμε πολύ περιληπτικά την υπόθεση 2 από αυτών ( σε 2-3 σειρές)
(2 Μονάδες)

2. Ζητούσε να εξηγήσουμε γιατί οι ρωμαϊκές κωμωδίες αναπτύχθηκαν τη δεδομένη χρονική περίοδο, ιστορικό-κοινωνικές συνθήκες.

3. Τι ήταν οι Φλύακες ?

4. Σε ποιόν ποιητή αναφέρεται έμμεσα μέσα στην κωμωδία του ο Πλαύτος και γιατί αυτή η αναφορά θεωρείται σημαντική?



Αυτά μπόρεσα να θυμηθώ! Όποιος θυμηθεί περισσότερες λεπτομέρειες ας με συμπληρώσει...
Ήταν το τελευταίο μου μάθημαααααα....ελπίζω να πέρασα!!!!
Καλή επιτυχία κ σε όλους κ καλή συνέχεια!
Άβαταρ μέλους
ZIZOY
 
Δημοσιεύσεις: 39
Εγγραφή: 08 Οκτ 2010, 22:02
Ευχαριστώ: 0

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό xara_90 » 02 Ιούλ 2013, 15:21

Θέματα Ιουνίου 2013

είχε βάλει:
1.ένα κομμάτι από το κείμενο, από το οποίο είχε διαλέξει 3-4 στίχους για μετάφραση
2.να βρούμε τους αρχαϊκούς τύπους του αποσπάσματος και να τους μετατρεψουμε σε κλασικούς
3.δύο χρονικές αντικαταστάσεις
4.ένα ακόμα απόσπασμα να πούμε από ποιο τμήμα του έργου είναι και πώς αυτό φαίνεται (ήταν από την τελευταία σκηνή)
5.τέσσερεις θεωρητικές ερωτήσεις:
α) η διαφορά της fabulla palliata και της fabulla togata
β) τι γνωρίζουμε για τον τύπο της mala meretrix και αν αυτός υπάρχει στο Miles gloriosus
γ) γιατί ο Πλαύτος είναι επηρεασμένος από το Μένανδρο και όχι από τον Αριστοφάνη
δ) (δυστυχώς δεν το θυμάμαι)
6. δύο αποσπάσματα (το ένα ήταν ο εισαγωγικός μονόλογος από την Ασπίδα του Μενάνδρου και το άλλο από τον Miles Gloriosus) και ήθελε να βρούμε δύο ομοιότητες και δύο διαφορές ανάμεσα στα αποσπάσματα και να πούμε πώς καινοτομεί ο Πλάυτος. Ίσως να έπρεπε να τα αναγνωρίσουμε κιόλας, αλλά δεν το θυμάμαι σίγουρα αυτό
Άβαταρ μέλους
xara_90
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 27 Αύγ 2011, 12:39
Ευχαριστώ: 0

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό la man » 08 Φεβ 2014, 15:23

Θέματα Φεβρουαρίου 2014 (αναπλήρωση της εξεταστικής Σεπτεμβριου 2013)
κ. Παπαϊωάννου
θέματα: 2 ομάδες. 1η ομάδα (6 μονάδες): Α) μετάφραση 3-4 στίχων που είχε υπογραμμίσει από το δοθεν απόσπασμα
Β) χρονική αντικατάσταση των ρημάτων comprehendar, adimatur
Γ) ένας στιχος ήταν μέσα σε σταυρούς. Θεωρείται από τους μελετητές ότι είναι φθαρμένος. Να πούμε τι συμβαίνει με αυτόν τον στίχο και να αναφέρουμε και τα επιχείρηματα των άλλων μελετητών ή εκδοτών (τα είχε αναφέρει στο μάθημα). Η διατύπωση στο περίπου.
Δ) έδινε ένα απόσπασμα απ΄την Ασπίδα του Μενάνδρου και ρωτούσε: Με ποιους τρόπους (2 τροποι) το συγκεκριμένο απόσπασμα διαλέγεται με την πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα της εποχής;
2η ομάδα (4 μονάδες): 1. Σε ποια και σε πόσα μέρη διακρίνεται η πλοκή ή τα έργα (δεν θυμαμαι καλά) της ρωμαϊκής κωμωδίας με βάση το μέτρο των στίχων και τη μουσική;
2. Τι γνωρίζετε για τους εκπροσώπους της fabula palliata πριν από τον Πλαύτο;
3. Ποιος είναι ο ρόλος της σκηνής με τον Lurcio. Πως λειτουργεί; και γενικά ήθελε όλα όσα σχετίζονται με αυτή τη σκηνή.
4. Πως προσλαμβάνει ο Πλαυτος τα ελληνικά πρότυπα. Πως ορίζεται η πρωτοτυπία του Πλαύτου σε σχέση με τα ελληνικά πρότυπα;
Απάντηση σε όλες τις ερωτήσεις και τα θέματα. (Η απόδοση των εκφωνήσεων κατα προσεγγίση, αν θυμάται κάποιος, να προσθέσει)
Άβαταρ μέλους
la man
 
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 02 Μαρ 2012, 20:37
Ευχαριστώ: 0

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό mpriki » 09 Φεβ 2014, 17:05

Επειδη δεν καταλαβα, επρεπε να τα γραψετε ΟΛΑ τα θεματα; Και την πρωτη και την δευτερη ομαδα;; Η ησασταν χωρισμενοι σε ομαδες; Εφτανε η ωρα για να τα γραψετε;
Άβαταρ μέλους
mpriki
 

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό la man » 01 Μαρ 2014, 20:49

Οχι δεν ημασταν χωρισμενοι σε ομαδες, το διαγωνισμα είχε δύο ομάδες με ερωτήσεις, μάλιστα μας έδωσε δύο φύλλα στον καθένα, και έπρεπε να απαντήσουμε σε όλες τις ερωτήσεις. Ναι ο χρόνος έφτασε γιατί ήταν σχετικά μικρές οι απαντήσεις, εκτός από 1-2 ερωτήσεις που ήθελαν ανάπτυξη.
Άβαταρ μέλους
la man
 
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 02 Μαρ 2012, 20:37
Ευχαριστώ: 0

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό master1983 » 05 Αύγ 2014, 10:53

Εξεταστική Ιουλίου 2014
Παπαϊωάννου
Τα θέματα ήταν 4 σελίδες
Ερώτημα 1
Α)Έδινε ένα αποσπαμα και είχαμε μετάφραση των υπογραμμισμένων στίχων (η μετάφραση ήταν από άγνωστο)
Β)Να μετατρέψουμε από το παραπάνω απόσπασμα από το στίχο 9-15 όλους τους αρχαϊκούς σε επικούς τύπους
Γ)Γραμματική αναγνώριση των τύπων με τα έντονα γράμματα (αν θυμάμαι καλά ήταν erilem scies και ένα άλλο)
Ερώτημα 2
Να ορίσουμε το fabula praetexta cavea pulpitum
Ερώτημα 3
Να πούμε τι γνωρίζουμε για τα argumenta γενικότερα και ειδικότερα για τα argumenta του miles gloriosus
Ερώτημα 4
Να πούμε δύο βασικές διαφορές ανάμεσα σε Πλαύτο και Μένανδρο και άλλες τόσες ανάμεσα σε Πλαύτο και Τερέντιο
Ερώτημα 5
Έδινε ένα απόσπασμα και ζητούσε να αναφέρουμε με συγκεκριμένα παραδείγματα που έχουμε μεταδράμα και που μεταθέατρο
Ερώτημα 6
Ήθελε μια δοκιμιακή απάντηση Έπρεπε να γράψουμε τι είναι τα props τον ρόλο τους στο Curculio και να αναφέρουμε τα props που υπάρχουν στο Curculio και να επιλέξουμε δύο και να τα αναλύσουμε
Τα θέματα είναι γραμμένα κατά προσέγγιση όποιος θυμάται κάτι παραπάνω ας το γράψει
Δεν ήταν τόσο δύσκολα αλλά ήταν για καλα προετοιμασμένους
Συγνωμη για τα ορθογραφικά αλλά γράφω από κινητό
Τελευταία επεξεργασία από master1983 και 06 Αύγ 2014, 12:00, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Το γέλιο είναι ζωή!!!
Άβαταρ μέλους
master1983
 
Δημοσιεύσεις: 163
Εγγραφή: 12 Μαρ 2011, 21:58
Σχολή/Τμήμα: Φιλολογικό
Ευχαριστώ: 7

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ΚωνΜπ » 25 Ιουν 2015, 18:44

Εαρινή εξεταστική 2015 Ρωμαϊκή Κωμωδία, Πλαύτος
Από τον Miles Gloriosus δίνονταν οι στίχοι 685 -715
Nam bona uxor suave ductust, si sit usquam gentium
ubi ea possit inveniri; verum egone eam ducam domum,
quae mihi numquam hoc dicat “eme, mi vir, lanam, unde tibi pallium
malacum et calidum conficiatur tunicaeque hibernae bonae,
ne algeas hac hieme” (hoc numquam verbum ex uxore audias),
verum prius quam galli cantent quae me e somno suscitet,
dicat “da, mi vir, kalendis meam qui matrem munerem,
da qui faciam † condiat, dá quod dem quinquatribus
praecantrici, coniectrici, hariolae atque haruspicae;
flagitiumst, si nil mittetur quae supercilio spicit;
tum plicatricem clementer non potest quin munerem;
iam pridem, quia nihil abstulerit, suscenset ceriaria;
tum opstetrix expostulavit mecum, parum missum sibi;
quid? nutrici non missuru's quicquam, quae vernas alit?”
haec atque horum similia alia damna multa mulierum
me uxore prohibent, mihi quae huius similes sermones serat.
Quando habeo multos cognatos, quid opus est mihi liberis?
nunc bene vivo et fortunate atque ut volo atque animo ut lubet.
mea bona in morté cognatis didam, inter eos partiam.
ei apud me aderunt, me curabunt, visent quid agam, ecquid velim.
prius quam lucet adsunt, rogitant noctu ut somnum ceperim.
eos pro liberis habebo, qui mihi mittunt munera.
sacrificant: dant inde partem mihi maiorem quam sibi,
abducunt ad exta; me ad se ad prandium, ad cenam vocant;
ille misérrumum se retur, minimum qui misit mihi.
illi inter se certant donis, egomet mecum mussito:
bona mea inhiant, me certatim nutricant et munerant.



Ερωτήσεις (οι εκφωνήσεις κατά προσέγγιση). Όλες υποχρεωτικές.
1. Να γίνει πλήρης γραμματική αναγνώριση στις λέξεις του χωρίου : eme, haruspicae, didam, visent, ceperim. (2 μονάδες)
2. Να σχολιάσουμε γιατί προκαλείται γέλιο στους ακροατές από την παραπάνω σκηνή (1 μονάδα)
3. Τι γνωρίζουμε για τη μυθολογική κωμωδία, ποια η συμβολή του Πλαύτου για την εξέλιξή της στη ρωμαϊκή κωμωδία (1 μονάδα)
4. Επιλογή μεταξύ Α. να αναφέρουμε σε τι συνετέλεσε ο Α΄Καρχηδονιακός Πόλεμος για την περαιτέρω εξέλιξη της ρωμαϊκής κωμωδίας και ειδικά της fabula palliata, και πώς βοήθησε στην ανάπτυξή της, ή Β. να αναφέρουμε τη θεωρία του Segel για τη fabula palliata (σε σχέση με το πλαίσιο ένταξής της στους ludi) (1 μονάδα)
5. Να αναφέρουμε τουλάχιστον 3 επίπεδα, δράσης, πλοκής, θεμάτων, όπου να φαίνεται ότι ο Δύσκολος του Μενάνδρου επηρέασε την παραγωγή και την τεχνική του Πλαύτου, είτε με αναφορές στον Miles Gloriosus, είτε σε άλλα έργα του. (1,5 μονάδα)
6. Να αναφερθούμε στη σκηνή με τη Milphidippa. Ποιος είναι ο ρόλος, τι θετικό προσφέρει η παρουσία της για την πλοκή του έργου αλλά και για τη γενικότερη δραματουργική διάσταση (1,5 μονάδα)
7. Να αναφερθούμε στον πολύπλευρο τρόπο αντιμετώπισης της εισαγωγικής σκηνής από τον Πλαύτο στα έργα του Miles Gloriosus, Mostellaria, Curculio, Amphitruo. (2 μονάδες)
Τελευταία επεξεργασία από ΚωνΜπ και 25 Ιουν 2015, 18:47, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
ΚωνΜπ
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 10 Φεβ 2012, 20:12
Ευχαριστώ: 3

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό kingb » 12 Σεπ 2015, 20:43

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

ΡΩΜΑΪΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ: T.M. Plautus, Miles Gloriosus

Διδάσκουσα Σοφία Παπαϊωάννου


Θ Ε Μ Α Τ Α (όλα υποχρεωτικά)


ΚΕΙΜΕΝΟ

Cóhibete intra limen etiam vos parumper, Pleusicles,
sinite me prius pérspectare, ne uspiam insidiae sient
concilium quod habere volumus. nam ópus est nunc tuto loco,
unde inimicus ne quis nostri spolia capiat consili.
nam bene consultum inconsultum est, si id inimicis usuist,_______5
neque potest quin, si id inimicis usuist, obsit tibi;
nam bene consultum consilium surripitur saepissime,
si minus cúm cura aut cautella locus loquendi lectus est.
quippe qui, si rescivere inimici consilium tuom,
tuopte tibi consilio occludunt linguam et constringunt manus,_____10
atque eadem quae illis voluisti facere, illi faciunt tibi.
sed speculabor, ne quis aut hinc aut ab laeva aut dextera
nostro consilio venator adsit cum auritis plagis.
sterilis hinc prospectus usque ad ultumam est plateam probe.
evocabo. heus Periplectomene et Pleusicles, progredimini.________15

1. Να γίνει πλήρης γραμματική αναγνώριση στις μαυρισμένες λέξεις του κειμένου. (Μονάδες 2)

2. Να εντοπίσετε τρεις αρχαϊκούς τύπους από το απόσπασμα και να τους μετατρέψετε στους αντίστοιχους κλασικούς. (Μονάδα 1)

3. Να σχολιάσετε το ανωτέρω απόσπασμα ως προς το ύφος του. Να στηρίξετε την απάντησή σας με συγκεκριμένες λέξεις-φράσεις. (Μονάδα 1)

4. Γιατί η fabula togata δε γνώρισε την επιτυχία που γνώρισε η fabula palliata; (Μονάδα 1)

5. Γιατί στη σκηνή III.2. ο Lurcio εμφανίζεται μεθυσμένος στη σκηνή; Τι εξυπηρετεί η εμφάνιση του ήρωα στο έργο σε δραματουργικό και μεταδραματουργικό επίπεδο; (Μονάδες 2)


6. Να συγκρίνετε τον μονόλογο του Φιλολάχη στη Mostellaria του Πλαύτου και το λόγο του Palaestrio στον Miles Gloriosus ως προς την αξία τους ως ενημερωτικών προλογικών ρήσεων. (Μονάδα 1,5)

7. Να συγκρίνετε τον τύπο του μάγειρου στον Curculio του Πλάυτου, στον Miles Gloriosus και στον Δύσκολο του Μενάνδρου. Να αποτιμήσετε την εξέλιξη του συγκεκριμένου τύπου από την Ελληνική στη Ρωμαϊκή Κωμωδία. (Μονάδα 1,5)

Καλό διάβασμα κι επιτυχία! (hint: προσοχή στο τελευταίο μάθημα που κάνει τα παράλληλα κείμενα!)
Άβαταρ μέλους
kingb
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 07 Ιαν 2012, 21:04
Ευχαριστώ: 6

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό χριστιάννα98 » 18 Σεπ 2017, 22:42

Σεπτέμβριος 2017, κυρία Παπαϊωάννου

Έδινε δύο αποσπάσματα, το πρώτο ήταν το κομμάτι που ο Περιπλεκτόμενος απειλεί το Σκέλεδρο επειδή και καλά προσέβαλε τη Δικαία, και το δεύτερο όταν η Μιλφιδίπη εμφανίζεται για πρώτη φορά μπροστά στον στρατιώτη (ήταν το κομμάτι που εμφανίζεται, πριν του μιλήσει)

1) Ζήταγε γραμματική αναγνώριση κάποιων λέξεων και να αιτιολογήσουμε την έγκλιση το iratus essem (?) στο πρώτο απόσπασμα
2) Να βρούμε στοιχεία μεταθεάτρου ή/και μεταδράματος στα αποσπάσματα και να τα αναλύσουμε. Ήθελε συγκεκριμένες λέξεις/φράσεις του κειμένου
3) Ποιος είναι ο ρόλος του μάγειρα στον Curculio
4) Διαφορά fabula togata και fabula praetexta
5) Σύγκριση του μονολόγου της Τύχης στην ασπίδα και του μονολόγου του Παλαιστρίων ως εισαγωγές
6) Να αποδείξουμε ότι το έργο αποτελείται από δύο αυτόνομες πράξεις
7) Πόσες κωμωδίες του Πλαύτου σώζονται ολόκληρες/σχεδόν ολόκληρες. Γιατί σώθηκαν; Να αναφέρουμε 5 πρωτότυπους τίτλους
Άβαταρ μέλους
χριστιάννα98
 
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 24 Σεπ 2014, 13:27
Ευχαριστώ: 1

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό MarionMi » 23 Φεβ 2018, 08:48

Θέματα για τους επί πτυχίω φοιτητές - Φεβρουάριος 2018
κ. Παπαιωάννου

Κείμενο Α
Alium alio pacto propter amorem ni sciam
fecisse multa nequiter, verear magis
me amoris causa hoc ornatu incedere.
verum quom multos multa admisse acceperim
inhonesta propter amorem atque aliena a bonis:
mitto iam, ut occidi Achilles civis passus est-
sed eccum Palaestrionem, stat cum milite:
oratio alio mihi demutandast mea.
mulier profecto natast ex ipsa Mora;
nam quaevis alia quae morast aeque, mora
minor ea videtur quam quae propter mulieremst.
hoc adeo fier credo consuetudine.
nam ego hanc accerso Philocomasium. sed fores
pultabo. heus, ecquis hic est?

Κείμενο Β
ubi sumus provecti in altum, fit quod di volunt,
capiunt praedones navem illam ubi vectus fui:
prius perii quam ad erum veni, quo ire occeperam.
ille qui me cepit dat me huic dono militi.
hic postquam in aedis me ad se deduxit domum,
video illam amicam erilem, Athenis quae fuit.
ubi contra aspexit me, oculis mihi signum dedit,
ne se apellarem; deinde, postqua, occasio est,
conqueritur mecum mulier fortunas suas:
ait sese Athenas fugere cupere ex hac domu,
sese illum amare meum erum, Athenis qui fuit,
neque peius quemquam odisse quam istum militem.

1. Να γίνει γραμματική αναγνώριση των 4 υπογραμμισμένων λέξεων. Για τα ρήματα να δικαιολογηθεί και η έγκλιση (συντακτική αναγνώριση). (3 μονάδες)

2. Να αναφέρετε από ποιο σημείο προέρχονται τα δύο αποσπάσματα και ποιος τα εκφωνεί. Να βρείτε, αναφέροντας συγκεκριμένες λέξεις από το κείμενο, στοιχεια μεταθεατρικότητας/μεταλογοτεχνικότητας. (3 μοναδες)

3. Να αναφέρετε βασικά θέματα και μοτίβα που διατρέχουν όλο το έργο Miles Gloriosus ως προς την πλοκή και την σκιαγράφηση των χαρακτήρων, βασισμένοι στα παραπάνω κείμενα, καθως και στο επόμενο: (2 μονάδες)

Scel. Agedum ergo face. volo scire, utrum egon id quod vidi viderim
an illic faciat, quod facturum dicit, ut ea sit domi.
nam ego quidem meos oculos habeo nec rogo utendos foris.
sed hic illi subparasitatur semper, hic eae proxumust,
primus ad cibum vocatur, primo pulmentum datur;
nam illic noster est fortasse circiter triennium,
neque cuiquam quam illi in nostra meliust famulo familia.
sed ego hoc quod ago, id me agere oportet, hoc observare ostium.
sic obstitam. hac quidem pol certo verba mihi numquam dabunt.

4. Να αναλύσετε τη δράση του Δάου στην Ασπίδα του Μενάνδρου. Να τον συγκρίνετε με τον αντίστοιχο χαρακτήρα του Miles Gloriosus. (1 μονάδα)

5. Να εξηγήσετε τι ειναι contaminatio και να αναφέρετε ένα παράδειγμα από τα έργα του Πλαύτου που διδαχθήκατε στο μάθημα. (1 μονάδα)
Άβαταρ μέλους
MarionMi
 
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: 06 Φεβ 2017, 21:06
Ευχαριστώ: 1

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό NickSnow » 06 Ιούλ 2018, 18:42

Εξεταστική 6ης Ιουλίου 2018
Ρωμαϊκή Κωμωδία-Miles Gloriosus, Eunuchus.

Κείμενο: Απο τον Ευνούχο περίπου οι στίχοι 1-16 κείμενο Α
Στίχοι 923- 940 περίπου κείμενο Β
Απο τον Miles Gloriosus: Στίχοι 670-680 περίπου κείμενο Δ.
Και άλλα δύο αποσπάσματα τα οποία δυστυχώς δεν θυμάμαι, ας τα προσθέσει παρακαλώ όποιος θυμάται.

Ερώτηση 1: Ποια είναι η δραματουργική τεχνική του Luscius Lanuvinus,
Ερώτηση 2: Ορισμός contaminatio και τεκμηρίωση μέσα απο 1 απο τα παραπάνω κείμενα.
Ερώτηση 3: Γιατί το κείμενο Δ θα προκαλούσε γέλιο στο κοινό; Να δικαιολογήσετε με βάση αναφορές σε αυτό.
Ερώτηση 4: Ποια απο τα παραπάνω κείμενα δίνουν πληροφορίες μεταδραματουργικού χαρακτήρα και ταυτόχρονα πληροφορίες για εξέλιξη των χαρακτήρων της fabula palliata. Τεκμηριώστε μέσα απο το κείμενο.
Ερώτηση 5: Εντοπίστε στο κείμενο Ε (απο τον Ευνούχο ήταν) ένα στοιχείο πλοκής και πείτε πως συμβάλλει στην περαιτέρω εξέλιξη της πλοκής του έργου.
Ερώτηση 6: Με βάση τα κείμενα που αναλύσαμε (Ασπις και Ευνούχος) να εντοπίσετε 2 διαφορές μεταξύ Μενάνδρου-Τερεντίου με τεκμηρίωση μέσα απο αυτά.
Ερώτηση 7: Γραμματική αναγνώριση: is, clauditer, (1 τρίτο που δεν θυμάμαι), συντακτική αναγνώριση του narrandum και δικαιολόγηση της έγκλισης του essem.
Άβαταρ μέλους
NickSnow
 
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 17 Ιουν 2015, 10:25
Σχολή/Τμήμα: Φιλοσοφική/ Φιλολογία/Γλωσσολογία
Φύλο: Άνδρας
Ευχαριστώ: 4

Κ/ Γ ΦL08 ΚΩΜΩΔΙΑ (ΔΡΑΜΑ) Η' ΕΞ. (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Vasiliki.l.k.1 » 02 Ιούλ 2019, 21:01

Εξεταστική Ιουνίου - Ιουλίου 2019
Miles Gloriosus, Διδάσκων: Α. Μιχαλόπουλος
Τα θέματα παρατίθενται κατά προσέγγιση, 11 θέματα στο σύνολο.

1) ACTVS II

II.i
Palaestrio Mihi ad enarrandum hoc argumentum est comitas,
si ad auscultandum vostra erit benignitas; 80
qui autem auscultare nolet, exsurgat foras,
ut sit ubi sedeat ille qui auscultare volt.
nunc qua adsedistis causa in festivo loco,
comoediai quam nos acturi sumus
et argumentum et nomen vobis eloquar. 85
α) Να γίνει χρονική αντικατάσταση των τύπων (nolet, sedeat, eloquar) στο β' ενικό πρόσωπο της οριστικής στην φωνή που βρίσκονται.
β) acturi sumus: να γίνει εγκλιτική αντικατάσταση στο β' ενικό πρόσωπο του ενεστώτα στην παθητική φωνή. (να γραφεί και το απαρέμφατο του ίδιου χρόνου και της ίδιας φωνής). (22/100)

2) Scel. Heus, Palaestrio, machaera nihil opust. Pal. Quid iam, aut quid est?
S. Domi eccam erilem concubinam. P. Quid, domi? S. In lecto cubat. 470
Pal. Edepol ne tu tibi malam rem repperisti, ut praedicas.
Scel. Quid iam? Pal. Quia hanc attingere ausu's mulierem hinc ex proxumo.
Scel. Magis hercle metuo. Pal. Sed numquam quisquam faciet quin soror
istaec sit gemina huius: eam pol tu osculantem hic videras.
Scel. Id quidem palam est eam esse, ut dicis; quid propius fuit, 475
quam ut perirem, si elocutus essem ero? Pal. Ergo, si sapis,
mussitabis: plus oportet scire servom quam loqui.
ego abeo a te, ne quid tecum consili commisceam,
atque apud hunc ero vicinum; tuae mihi turbae non placent.
erus si veniet, si me quaeret, hic ero: hinc me arcessito.— 480
Έπρεπε να βρούμε τους αρχαϊκούς τύπους και να τους μετατρέψουμε σε κλασικούς. (16/100)

Ο διδάσκων ήθελε μικρές και ακριβείς απαντήσεις, σε κάθε άσκηση έγραφε σε παρένθεση το maximum σειρών που επιθυμούσε και το τόνισε. Μέχρι τόσες σειρές, ακόμα και σε λιγότερες από αυτές που μας έδινε θα μπορούσαν να απαντηθούν τα θέματα.

3) Χρονολόγηση Miles Gloriosus, ποιο γεγονός μας βοηθά στη χρονολόγησή του και ποιο είναι το ελληνικό πρότυπο του έργου.
4) Μεταθεατρικότητα. Να επισημάνουμε μία περίπτωση μεταθεάτρου στο έργο.
5) Τι είναι η cavea, το pulpitum και οι versurae.
6) Σε ποιο σημείο του έργου γίνεται η αναφορά σε όνειρο και ποια η λειτουργία του.
7) Σκηνικά εξαρτήματα. Να αναφέρετε δύο σκηνικά εξαρτήματα που εμφανίζονται στο έργο και τη λειτουργία τους.
8) Να αναφέρετε δύο αναλογίες που υπάρχουν μεταξύ του Α' Μέρους (εξαπάτηση του Σκέλεδρου) του έργου και του Β' Μέρους(Εξαπάτηση του Πυργοπολυνίκη).
9) Πώς (παρ)ετυμολογείται μέσα στο έργο το όνομα του Σκέλεδρου
10) Τι γνωρίζετε για τα versus fescennini και τους φλύακες.
11) Δινόταν μικρό κομμάτι κειμένου από το σημείο όπου ο Περιπλεκτόμενος εκθέτει την κοσμοθεωρία του και έπρεπε να σχολιάσουμε τη φράση "post Ephesi sum natus, non enim in Apulis; non sum Animulas" (στ. 648)
Άβαταρ μέλους
Vasiliki.l.k.1
Συντονίστρια
Συντονίστρια
 
Δημοσιεύσεις: 110
Εγγραφή: 27 Οκτ 2015, 16:31
Σχολή/Τμήμα: Φιλολογία (Γλωσσολογικό)
Ευχαριστώ: 2



Επιστροφή στο Κατεύθυνση Γλωσσολογίας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης