filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Εδώ μπορείτε να ανακοινώνετε οτιδήποτε αφορά το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών.
Επίσης εδώ μπορείτε να γράφετε και να ρωτάτε οτιδήποτε αφορά τα μαθήματα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών.

Συντονιστές: Sissi St., Πατρινός

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό chronosphere » 18 Μάιος 2010, 13:35

Γεια σας θα ηθελα να ρωτησω αν γνωριζει κανεις την υλη του μαθηματος και αν υπαρχουν σημειωσεις του καθηγητη?? :thxx:
Άβαταρ μέλους
chronosphere
 
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: 24 Ιουν 2009, 22:54
Ευχαριστώ: 0

Re: 68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμην

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό agapi » 18 Μάιος 2010, 20:47

Δίνει απο το γραφείο του κάποιες σημειώσεις και ένα βιβλίο. Επίσης κυκλοφορούν κάποιες ερωτήσεις που σε κατατοπίζουν για την εξέταση,τις οποίες αν θες στις στέλνω με email γιατι δε νομίζω να τα καταφέρω απο εδώ.
Άβαταρ μέλους
agapi
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2009, 07:48
Ευχαριστώ: 0

Re: 68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμην

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 19 Μάιος 2010, 11:57

Υλη Θεωρια Λογοτεχνιας Β'

Τοβεταν Τοντοροφ, Κριτικη της Κριτικης, Πολις 1994
Επιλογη Κειμενων
Roland Barthes, Ο θανατος του συγγραφεα
Νασος Βαγενας
  • Ταυτοτητα και ποιητικος λογος
  • Μεταμοντερνισμος και λογοτεχνικη κριτικη
  • Ο Ουμπερτο Εκο και το προβλημα της ερμηνειας
  • Ερμηνεια και υπερερμηνεια
  • Η νεκροφανεια του συγγραφέα
  • Η ανακαμψη του ουμανισμου
  • Ενας βαλκανιος στο Παρισι
Γιωργος Σεφερης, Ερωτοκριτος
Νασος Βαγενας, Σεφερης και Λογγινος

τα παραπανω κειμενα διανεμονται στο γραφειο του, καθε Πεμπτη 11-12 πμ.
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 21:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

Re: 68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμην

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό chronosphere » 19 Μάιος 2010, 19:16

Σας ευχαριστω πολυ :thxx:
Άβαταρ μέλους
chronosphere
 
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: 24 Ιουν 2009, 22:54
Ευχαριστώ: 0

Re: 68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμην

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό angel witch » 08 Ιουν 2010, 12:41

Αυτά τα κείμενα που αναφερονται πιο πανω μηπως μπορει να τα ανεβασει καποιος που τα εχει? Θα μας έσωζε... :thxx:
Άβαταρ μέλους
angel witch
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 23 Μάιος 2010, 20:17
Ευχαριστώ: 0

Re: 68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμην

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 09 Ιουν 2010, 18:09

ΘΕΩΡΊΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑΣ Β’
1.Βασικές αρχές του ρωσικού φορμαλισμού για τη γλώσσα.
Απάντηση: Βιβλίο Todorov σελ.31-58
2.Τι πρεσβεύει η νεοπραγματιστική προσέγγιση της γλώσσας;
Απ.: Βιβλίο Todorov σελ.273-279
3.Θέσεις Todorov για τη λογοτεχνική κριτική.
Απ.: Βιβλίο Todorov σελ.232-249
Πακέτο Βαγενά: Η ανακάλυψη του ουμανισμού, Ένας Βαλκάνιος στο Παρίσι
4.«Ο αριθμός των νομίμων ερμηνειών ενός έργου είναι απεριόριστος».Σχολιάστε την άποψη.
Απ.: Πακέτο Βαγενά: Ο Ουμπέρτο Έκο και το πρόβλημα της ερμηνείας, Ερμηνεία και υπερερμηνεία, Θεωρία ή Κριτική
Βιβλίο Todorov σελ.268-281
5.Ποια είναι τα σύμβολα του ρομαντικού κρατυλισμού και γιατί έχουν επιλεγεί αυτά;
Απ.: Από σημειώσεις δικές σου
6.Βασικές αρχές της Νέας Κριτικής.
Απ.: Πακέτο Βαγενά: Η πλάνη των προθέσεων
7. Απόψεις του Πατρίτσι.
Απ.: Από σημειώσεις δικές σου
Φωτοτυπία με extraits από Πατρίτσι.
8.Σεφέρης-Λογγίνος :εξετάστε συγκριτικά τη θεωρία τους για την ποίηση.
Απ.: Πακέτο Βαγενά: Γ.Σεφέρης – Ερωτόκριτος, Σεφέρης και Λογγίνος
9.Ο θάνατος του συγγραφέα
Απ.: Πακέτο Βαγενά: R.Bartres

Ευχαριστουμε πολυ το μελος agapi για τη βοηθεια του :thxx: :thxx:
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 21:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

Re: 68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Dusk » 07 Ιουν 2011, 17:32

Παιδιά το δίνω προφορικά το μάθημα επειδή είμαι επί πτυχίω...ξέρουμε τί γίνεται?? Πως είναι κ αν κάνει πάλι τις ίδιες ερωτήσεις???
Άβαταρ μέλους
Dusk
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 47
Εγγραφή: 07 Αύγ 2009, 21:41
Ευχαριστώ: 0

Re: 68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό malvina123 » 08 Ιουν 2011, 11:30

καλημέρα μπορεί κανείσ να μου πεί την ύλη του μαθήματος????
Άβαταρ μέλους
malvina123
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 08 Ιουν 2011, 11:03
Ευχαριστώ: 0

Re: 68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Dusk » 20 Ιουν 2011, 15:49

Είναι η ίδια που βλέπεις κ παραπάνω!!
Άβαταρ μέλους
Dusk
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 47
Εγγραφή: 07 Αύγ 2009, 21:41
Ευχαριστώ: 0

Re: 68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό arist » 24 Ιαν 2012, 19:44

Παιδιά καλησπέρα και συγχαρητήρια για την προσπάθεια!Θα ήθελα μια βοήθεια..Επειδή δεν έτυχε να παρακολουθήσω τις παραδόσεις, αν γνωρίζει κανείς πού μπορώ να βρώ τις σημειώσεις σχετικά με τη θεωρία του Πατρίτσι και τα σύμβολα του ρομαντικού κρατυλισμού...Ευχαριστώ εκ των προτέρων...
Άβαταρ μέλους
arist
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 24 Ιαν 2012, 19:35
Ευχαριστώ: 0

68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 10 Ιουν 2012, 17:06

Για τις σημειωσεις του μαθηματος, παρακαλω στειλτε μου προσωπικο μηνυμα.

:thxx:
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 21:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

Re: 68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμην

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 24 Ιουν 2012, 01:19

dr.strangelove έγραψε:ΘΕΩΡΊΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑΣ Β’
1.Βασικές αρχές του ρωσικού φορμαλισμού για τη γλώσσα.
Απάντηση: Βιβλίο Todorov σελ.31-58
2.Τι πρεσβεύει η νεοπραγματιστική προσέγγιση της γλώσσας;
Απ.: Βιβλίο Todorov σελ.273-279
3.Θέσεις Todorov για τη λογοτεχνική κριτική.
Απ.: Βιβλίο Todorov σελ.232-249
Πακέτο Βαγενά: Η ανακάλυψη του ουμανισμού, Ένας Βαλκάνιος στο Παρίσι
4.«Ο αριθμός των νομίμων ερμηνειών ενός έργου είναι απεριόριστος».Σχολιάστε την άποψη.
Απ.: Πακέτο Βαγενά: Ο Ουμπέρτο Έκο και το πρόβλημα της ερμηνείας, Ερμηνεία και υπερερμηνεία, Θεωρία ή Κριτική
Βιβλίο Todorov σελ.268-281
5.Ποια είναι τα σύμβολα του ρομαντικού κρατυλισμού και γιατί έχουν επιλεγεί αυτά;
Απ.: Από σημειώσεις δικές σου
6.Βασικές αρχές της Νέας Κριτικής.
Απ.: Πακέτο Βαγενά: Η πλάνη των προθέσεων
7. Απόψεις του Πατρίτσι.
Απ.: Από σημειώσεις δικές σου
Φωτοτυπία με extraits από Πατρίτσι.
8.Σεφέρης-Λογγίνος :εξετάστε συγκριτικά τη θεωρία τους για την ποίηση.
Απ.: Πακέτο Βαγενά: Γ.Σεφέρης – Ερωτόκριτος, Σεφέρης και Λογγίνος
9.Ο θάνατος του συγγραφέα
Απ.: Πακέτο Βαγενά: R.Bartres

Ευχαριστουμε πολυ το μελος agapi για τη βοηθεια του :thxx: :thxx:


Οι απαντησεις στις ερωτησεις 5 και 7:

Ερωτηση 5:

Spoiler:
“Μπορούμε να πούμε ότι η λογοτεχνικότητα, δηλαδή η λογοτεχνία, αρχίζει από τη στιγμή που η σύνδεση ανάμεσα στα στοιχεία που συνθέτουν το γλωσσικό σημείο παύει να είναι συμβατική και αρχίζει να γίνεται αισθητή ως φυσική από τη στιγμή που το σημαίνον και το σημαινόμενο αρχίζουν να μν μπορούν να νοηθούν χωριστά το ένα από το άλλο, να αρμονίζονται το ένα με το άλλο, να ταυτίζονται το ένα με το άλλο. Αναφέρομαι δηλαδή στη σχέση που αποτελεί μια κρατυλική λειτουργία της γλώσσας (στην άποψη του Κρατύλου στον ομώνυμο πλατωνικό διάλογο ότι οι λέξεις συνδέονται με τα πράγματα με φυσικούς δεσμούς)” Νάσος Βαγενάς Η εσθήτα της Θεάς Σημειώσεις για την ποίηση και την κριτική Αθήνα 1988. Άρθρο του Βαγενά στο ΒΗΜΑ σχετικά με τα σύμβολα στον ρομαντισμό ...εδώ ουσιαστικά κρύβεται η απάντηση και ας μην αναφέρει ούτε μια φορά τον “κρατυλισμό”
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:3vx8iAVo-7MJ:www.tovima.gr/opinions/article/?aid=247725+το+μέλι+ως+σύμβολο+του+ρομαντισμού&cd=3&hl=el&ct=clnk&gl=gr
Εντελώς συνοπτικό Συμπέρασμα : τα σύμβολα του κρατυλικού ρομαντισμού, είναι :το δέντρο, ο χορευτής, το κρύσταλλο.

Αγγλική ποιητική του ρομαντισμού (Wordsworth -Coleridge)
Δοκιμιογράφοι και ποιητές του 19ου αιώνα.
Και οι δυο επικρίνουν την γλώσσα της ποίησης και τα ρητορικα κλισέ της. Η ποιητική γλώσσα, πρέπει να είναι κοντά στην προφορική γλώσσα, πρέπει να βασίζεται στην πραγματική γλώσσα σε κατάσταση συγκίνησης. Ο ποιητικός λόος ορίζεται ως παντοδύναμη έκχυση ισχυρών συγκινήσεων. Η αποστολή της ποιητικής γλώσσας είναι ουμανιστική.
Το λογοτεχνικό έργο (σύμφωνα με τον Coleridge) για να είναι υψηλό σχεδιάζεται και εκτελείται ταυτόχρονα (κρατυλισμός). Οι διανοητικές εργασίες, απαραίτητες για την παραγωγή ενός έργου τέχνης δεν χρειάζεται να τεθούν από πριν σε εφαρμογή για να σχεδιάσουν, όπως στη φύστη.
Ο Coleridge είχε επίγνωση του καλλιτεχνικού αυτοματισμού. Το έργο της ποίησης πρέπει να αναπτύσσεται αυτόνομα με νόμους δικής τους προέλευσης που είναι όμως καθολικοί, όπως μεγαλώνει ένα δέντρο: Είναι αυτοτελές, υπάρχουν όμως αόρατες κλωστές που το ενώνουν με τον κόσμο που το περιβάλλει (οι ρομαντικοί επινόησαν την εικόνα του δέντρου για την έννοια της ποιητικότητας όπως και του χορευτή και του κρυστάλλου).
ΔΕΝΤΡΟ : Φυσική εικόνα που προσφέρεται για να περιγράψει την ποιητική λειτουργία
Γκαίτε: Ο ΄'Αμλετ” είναι ένα δέντρο.
W. Blake: Η τέχνη είναι το δέντρο της ζωής, η επιστήμη είναι το δέντρο του θανάτου.
Ελεύθεροι πολιορκημένοι (Σολωμός) Υπακούει στις αρχές του γερμανικού ρομαντισμού. Υπάρχουν σημειώσεις του Σολωμού, που λέει “Εφάρμοσε εις την πνευματική μορφή την ιστορία του φυτού που αρχίζει από το σπόρο...και σκέψου βαθιά την υπόσταση του θέματος και τη μορφή της τέχνης” Και σήμερα χρησιμοποιείται η ιδέα του δέντρου (μοντερνισμος-ρομαντισμός).
ΧΟΡΕΥΤΗΣ: Συχνή απεικόνιση της ποιητικής γλώσσας (η καθημερινή είναι η γλώσσα που περπατάει).Διαφοροποιούνται με τον ρυθμό. Είναι η γλώσσα που χορεύει. Πρώτη χρήση του όρου γίνεται από τον Μαλαρμέ. Στη συνέχεια ξεχνιέται και τον ξαναχρησιμοποιεί ο Βαλερύ τον 19ο αιώνα. Ο χορός είναι το σύμβολο της κρατυλικής γλώσσας. Σημαίνον και σημαινόμενο ενώνονται στο σώμα του χορευτή. Το σώμα δεν μπορεί να νοηθεί χωριστά από τις κινήσεις. Ταυτόχρονη σύλληψη και εκτέλεση . Διάνοια και συναίσθημα γίνονται κράμα.
ΚΡΥΣΤΑΛΛΟ: Το σύμβολο του απόλυτου κρατυλισμού. (αντίστοιχο ήταν το μέλι).
Jorge Lui Borges: (πρεσβευτής του απόλυτου κρατυλισμού στην ποιητική γλώσσα) Ελ Αλεφ...(μπορείτε να το διαβάσετε εδώ...http://elmageblog.blogspot.gr/2011/01/blog-post_30.html ) Σε μια κρυστάλλινη σφαίρα διαμέτρου 2-3 εκατοστών είδε όλη την ιστορία του κόσμου.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=gr


Ερωτηση 7:
Spoiler:
Βιογραφικά για τον Patrici εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Francesco_Patrizi
Απ' όσα συνέλεξα από εδώ και από κει, σε σχέση με το θέμα μας, καταλήγω στα εξής συμπεράσματα.
Το 1508 έχουμε την πρώτη έκδοση της ποιητικής του Αριστοτέλη.
Το 1554 έχουμε την έκδοση του 'Περί ύψους του Λογγίνου”
Έτσι λοιπόν στην Ευρώπη ξεκινά μια διπλή παράδοση. 1. Αριστοτελική που θα οδηγήσει στον νεοκλασικιμό και 2. η τάση που αργότερα θα οδηγήσει στον ρομαντισμό (επηρεασμένη από τον Λογγίνο) .
Η πιο ισχυρή επίδραση του Λογγίνου φαίνεται σε ένα εγχειρίδιο ποιητικής από τον Φραντζέσκο Πατρίτσι (1856 Della Poeticα” 2 + 5 βιβλία . Θεωρείται ως βασικός εκπρόσωπος του νεοπλατωνισμού κατά την αναγέννηση.
Στην ποιητική του ο Πατρίσι, που διαφωνούσε πλήρως με την Αριστοτελική ιδέα της ποιητικής ως μίμηση, ανέπτυξε την θεωρία του εμφανώς ως υποστηρικτής του πλατωνισμού, μέσω της θεωρίας του σχετικά με τον δημιουργό. Χαρακτήρισε την κατάσταση της δημιουργίας ως μια ένθεη κατάσταση (θεωρούσε οτι ο δημιουργός βρίσκεται υπό το κράτος της θεϊκής τρέλας ή μανίας) ή αλλιώς υπό την επήρεια της έμπνευσης.
Είδε την ποίηση ως "fiction," "shaping," "transformation/ φαντασία», «διαμόρφωση», «. μεταμόρφωση» " ./
Βρήκα επίσης το εξής για τους αγγλομαθείς, έχει λίγες παραπάνω πληροφορίες για την άποψη του Πατρίτσι

http://books.google.gr/books?id=cSBNaPf ... ry&f=false
αναφορές στην άποψη του πατρίτσι για την ποίηση και την αισθητική στις σελ 144-145.


Οι απαντησεις στις συγκεκριμενες ερωτησεις, προερχονται απο το γκρουπ του τμηματος στο facebook.
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 21:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό mariasa_90 » 24 Ιουν 2012, 13:49

μήπως έχει βρει κανένας απάντηση για την 7 ερώτηση?
Άβαταρ μέλους
mariasa_90
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 14 Φεβ 2011, 19:49
Ευχαριστώ: 0

68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 24 Ιουν 2012, 13:54

Η ακριβως απο πανω απο τη δικια σου δημοσιευση μου, δεν σου κανει;
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 21:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό mariasa_90 » 24 Ιουν 2012, 15:33

sorry, δεν το είδα αυτό!!! είδα μόνο τα θέματα που είχες βάλει
Άβαταρ μέλους
mariasa_90
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 14 Φεβ 2011, 19:49
Ευχαριστώ: 0

68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 24 Ιουν 2012, 15:48

Ενταξει δεν πειραζει, πανω στο αγχος και τη βιασυνη καμια φορα δεν τα βλεπουμε ολα. :peace2:
Καλο διαβασμα και καλη τυχη. :goodluck:
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 21:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 25 Ιουν 2012, 14:40

Ανεβηκαν σημειωσεις απο τις παραδοσεις του μαθηματος με τις απαντησεις των ερωτησεων 5 και 7.
Μπορειτε να τις κατεβασετε απο εδω viewtopic.php?p=694649#p694649

Ευχαριστουμε πολυ για την προσφορα των σημειωσεων τη Μαρια απο το group του τμηματος στο facebook :thxx:
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 21:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 28 Ιουν 2012, 16:29

Για τις ερωτησεις που κυκλοφορουν, λιγο πιο κατατοπιστηκες απαντησεις και πιο εστιασμενες:

1.Βασικές αρχές του ρωσικού φορμαλισμού για τη γλώσσα.

Επειδη στο βιβλιο τα γραφει λιγο ακαταλαβιστικα μπορειτε να διαβασετε απο εδω.

2.Τι πρεσβεύει η νεοπραγματιστική προσέγγιση της γλώσσας;
Spoiler:
Ο μεταστρουκτουραλισμός αναπτύχθηκε σε δυο κυρίως μορφές κοινό χαρακτηριστικό των οποίων ήταν ότι αφαιρούσαν κάθε ενδιαφέρον από το ερώτημα του απασχολούσε παλιότερα την κριτική (τι σημαίνει το κείμενο;). Η πρώτη από αυτές τις δυο παραλλαγές, η πιο δογματική και επεξεργασμένη, έχει ονομαστεί αποδόμηση, και θα μπορούσαμε να πούμε ότι καθιστά μάταιο το προηγούμενο ερώτημα, αφού δίνει πάντα την απάντηση “τίποτᔨ.
Η δεύτερη ειδικότερη εκδοχή, πιο χαρωπή αλλά και πιο αφελής, την οποία οι υποστηρικτές της ονομάζουν κάποτε “πραγματισμό” καθιστά το ερώτημα χωρίς νόημα απαντώντας “οτιδήποτε”.

Οι κύριες θέσεις του πραγματισμού φαίνεται να είναι οι ακόλουθες.
1. ¨Ενα κείμενο δε θέλει να πει τίποτα αυτό καθ' αυτό. Το νόημά του το δίνει ο αναγνώστης. Εδώ διαφοροποιούνται από τους αποδομητές που υποστηρίζουν ότι οι λόγοι είναι ασυνάρτητοι. Οι πραγματιστές πιστεύουν ότι οι λέξεις δεν έχουν νόημα. Ο αναγνώστης και άρα ο κριτικός μπορεί πράγματι να προβάλει και να επιβάλει ένα καθορισμένο και σταθερό νόημα. Το κείμενο επιτρέπει στους αναγνώστες να διαλέξουν το δικό της νόημα. Η έννοια του λάθους τουλάχιστον ως κατάστασης που πρέπει να αποφθεχθεί εξαφανίζεται.
2. ΟΙ συνέπειες αυτής της επιλογής για το ίδιο το κριτικό έργο είναι η εξής: απαλλάσσει τον κριτικό από το να έχει δίκιο, το μόνο που χρειάζεται είναι να είναι ενδιαφέρον.
3. Στο τέλος έχουμε μια υπαναχώρηση της θεωρίας αυτής καθώς υπάρχει η θέση ότι αυτός που αποφασίζει για το νόημα του ποιήματος δεν είναι ο ατομικός αναγνώστης, αλλά η ομάδα στην οποία ανήκει.

Κριτική στην νεοπραγματική προσέγγιση της λογοτεχνίας.
Το αρνητικό μέρος της πρώτης θέσης (το κείμενο δεν θέλει να πει τίποτα αυτό καθ' αυτό) είναι συγχρόνως εμπειρικά εσφαλμένο και λογικά αντιφατικό. Ούτε το άτομο ούτε οι ομάδες είναι σε θέση να αλλάξουν το νόημα των λέξεων. Η πιο ιδιοσυγκρασιακή χρήση, η πιο τολμήρή μεταφορά, οι πιο σκοτεινός υπαινιγμός, προϋποθέτει μια κοινή κατάσταση της γλώσσας και αυτή ακριβώς καταγράφουν τα λεξικά. Αλλά η θέση αυτή είναι επίσης εσωτερικά αντιφατική γιατί προϋποθέτει ότι την κατανοούμε, δυνατότητα την οποία η ίδια ρητά αρνείται.
Η επιταγή να γράφουε με ενδιαφέρονται μάλλον παρά με ορθό τρόπο δεν ενοχλεί παρά εξαιτίας του πεδίου στο οποίο αναφέρεται. Κανείς δεν θα σκανδαλιζόταν αν αφορούσε την ίδια την λογοτεχνία. Εκείνο όμως που τίθεται υπό εξέταση είναι πόσο μπορεί να εφαρμοστεί αυτή η θέση στο χώρο της κριτικής και αλλού. Θα τολμούσε κανείς να απαιτήσει από τον κριτικό να εγκαταλείψει κάθε έννοια αλήθειας ; Θα δεχόμαστε άραγε να θεωρήσουμε το ενδιαφέρον ως το μοναδικό οδηγό του λόγου του δικαστή ή του πολιτικού; Ενώ κανείς δεν θίγεται από μια ανεύθυνη γνώμη όσ αυτή αφορά μόνο στη λογοτεχνία.
Οταν λέμε ότι δεν υπάρχει καμία διαφορά ανάμεσα στα πραγμταικά δεδομένα και την ερμηνεία, ότι δηλαδή τα πάντα είναι ερμηνεία, θεωρούμε ότι η δύναμη είναι το μοναδικό μέσο για να επιβάλουμε τις απόψεις μας.
Η πραγματιστική και η αποδομητική προσέγγιση, παρά τις διαφορές τους, έχουν κοινή φιλοσοφία. Το κοινό τους θεμέλιο είναι η Νιτσεϊκή φιλοσοφία. Επίσης έχουν τους ίδους εχθρούς: τις καθολικές αξίες. Αλλά και τις ίδιες συγγένειες: εκείνη την οποία αποκαλύπτει το περισσότερο ή λιγότερο ομολογημένο εγκώμιο της δύναμης, εκείνη που τους συνδέει με τον υποκειμενικό ιδεαλισμό (ο κόσμος δεν υπάρχει αυτός καθ' αυτός αλλά μόνο μέσα στην αντιλήψή μου).

Πηγη: απο σημειωσεις συμφοιτητριας στο γκρουπ του τμηματος στο facebook.

3.Θέσεις Todorov για τη λογοτεχνική κριτική.
Απο το πακετο σημειωσεων του καθηγητη, σελ. 55-56 απο το σημειο "Απεναντι σε αυτα..." κλπ. (απο την τελευταια παραγραφο της σελιδας 55 και μετα).

4.«Ο αριθμός των νομίμων ερμηνειών ενός έργου είναι απεριόριστος».Σχολιάστε την άποψη.
Απο το πακετο σημειωσεων του καθηγητη σελ. 45 και μετα.

5.Ποια είναι τα σύμβολα του ρομαντικού κρατυλισμού και γιατί έχουν επιλεγεί αυτά;
Βλεπε παραπανω δημοσιευση και σημειωσεις που εχουν ανεβει στο φορουμ.

6.Βασικές αρχές της Νέας Κριτικής.
Απο πακετο καθηγητη σελ. 3 και 4.

7. Απόψεις του Πατρίτσι.
Βλεπε παραπανω δημοσιευση και σημειωσεις που εχουν ανεβει στο φορουμ.

8.Σεφέρης-Λογγίνος :εξετάστε συγκριτικά τη θεωρία τους για την ποίηση.
Απο πακετο καθηγητη το κειμενο "Σεφερης-Λογγινος".

9.Ο θάνατος του συγγραφέα
Απο το πακετο του καθηγητη το κειμενο "Ταυτοτητα και ποιητικος λογος".
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 21:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 13 Σεπ 2012, 20:14

Οι εξετάσεις του μαθήματος «Θεωρία λογοτεχνίας Β´» θα γίνουν κανονικά και σύμφωνα με το πρόγραμμα την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου, ώρα 16:30-18:30 στην αίθουσα 434.

http://www.theatre.uoa.gr/proboli-anako ... agena.html
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 21:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

68Θ602 Θεωρια της Νεοελληνικης Λογοτεχνιας Β' ΣΤ Εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 23 Απρ 2013, 23:42

Εξεταστέα Ύλη:

1.Τσβετάν Τόντοροφ, Κριτική της κριτικής, Πόλις 1994
2.Θεωρία Λογοτεχνίας β' . Επιλογή κειμένω, ήτοι:
W.K.WIMSATT-M.C.BEARDSLEY, Η πλάνη των προθέσεων
ROLAND BARTHES, Ο θάνατος του συγγραφέα
ΝΑΣΟΣ ΒΑΓΕΝΑΣ, Ταυτότητα και ποιητικός λόγος
» » Μεταμοντερνισμός και λογοτεχνική κριτική
» » Ο Ουμπέρτο Έκο και το πρόβλημα της ερμηνείας
» » Ερμηνεία και υπερερμηνεία
» » Η νεκροφάνεια του συγγραφέα
» » Η ανάκαμψη του ουμανισμού
» » Ένας Βαλκάνιος στο Παρίσι
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, Ερωτόκριτος
ΝΑΣΟΣ ΒΑΓΕΝΑΣ, Σεφέρης και Λογγίνος

Όλα τα παραπάνω κείμενα θα διανεμηθούν από το Νάσο Βαγενά .
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 21:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

Επόμενο


Επιστροφή στο Ανακοινώσεις-Μαθήματα Θεατρικών Σπουδών

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης