filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


Τρόπος διδασκαλίας, παρουσία στις παραδόσεις κ.ά.: Γνώμες...

Ανακοινώσεις που αφορούν στη Φιλοσοφική Σχολή γενικά.

Συντονιστές: Συντονιστές, Γενικοί Συντονιστές

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας.
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

Τρόπος διδασκαλίας, παρουσία στις παραδόσεις κ.ά.: Γνώμες...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό aldo » 08 Οκτ 2013, 18:56

Υπακούοντας στη προειδοποίηση του συντονιστή πως οι εκτός θέματος δημοσιεύσεις θα διαγράφονται, θα ήθελα να απαντήσω (όλη η συζήτηση εδώ: viewtopic.php?f=51&t=11965&start=60 ) στον συνομιλητή μου ελπίζοντας να το δει και αν θέλει να συνεχίσουμε την όμορφη κουβέντα μας. Φυσικά και όποιος άλλος θέλει...
Πάμε λοιπόν!
Αναφερόμενος στο επίπεδο της Σχολής μας, δε σχολίασα τόσο αν η ύλη είναι βασικού ή προχωρημένου επιπέδου, όσο τον τρόπο διδασκαλίας: διάλεξη, εν πολλοίς ανιαρή, πολύ λίγο δημιουργική...
Για το τρίπτυχο "εισαγωγή-μετάφραση-σχόλια" πρωτοδιάβασα σε πολιτικό περιοδικό της σχολής, Πτωχολέων, Πτωχοπρόδρομος λεγότανε, δεν θυμάμαι μετά από οκτώ χρόνια!
Οι παρουσίες στις παραδόσεις δεν είναι υποχρεωτικές. Γιατί πέφτουμε από τα σύννεφα διαβάζοντας πως πολλοί συνάδερφοι -μεταξύ αυτών και ο γράφων!- μελετούν μόνοι τους από σημειώσεις συμφοιτητών, από σχολιασμένες εκδόσεις του εμπορίου ή απλά από τα προτεινόμενα βιβλία; Αν το επιτρέπει το είδος του μαθήματος πάντα! Μάλιστα, τις περισσότερες φορές εξασφαλίζουν προβιβάσιμη βαθμολογία. Εδώ να συμπληρώσω ότι κάθε φοιτητής είτε παρακολουθεί είτε όχι, είτε διαβάζει και προαιρετική βιβλιογραφία είτε περιορίζεται στα SOS μονάχα, είτε δουλεύει το κείμενο λέξη-λέξη είτε αποστηθίζει και λίγα καταλαβαίνει, είναι κάτι παραπάνω από άξιος επαίνων και συγχαρητηρίων, ειλικρινά, γιατί κάνει αυτό που θέλει!
Για το αν πρέπει να καταργηθεί η σχολή -και γιατί όχι και οι άλλες Φιλοσοφικές;- λέω μόνο πως κατάλαβες το σκοπό μου: αποδόμηση, υποβάθμιση και απαξίωση του ελληνικού πανεπιστημίου! Ο υπουργός μπροστά μου μοιάζει αθώο βρέφος! :lola:
Αν τα μαθήματα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα, δεν ευθύνομαι εγώ. Επίσης, πάντα μιλάω σοβαρά ακόμα και όταν το ύφος μου περιέχει ειρωνεία ή κάνω χιούμορ.
Για τις προσωπικές μου απόψεις, θαρρώ πως δικαιούμαι να έχω, να τις εκφράζω δημόσια ακόμα και αν διαφέρουν από των πολλών.
Για το τι πιστεύουν οι φοιτητές για τη σχολή μας πραγματικά δε ξέρω, ούτε όμως και εσύ γνωρίζεις, ωσπότε ας περιμένουμε κάποια σχετική ψηφοφορία. Αν γίνει...
Για την αναλογία μεταπτυχιακών φοιτητών/πτυχιούχων δεν έχεις άδικο, αν σκεφτείς πως ο ΚΟΡΑΗΣ δέχεται 50 -παλαιότερα 45 μόλις!- άτομα συνολικά και στις 6 ειδικεύσεις του και μάλιστα σε διαγωνισμό με υποψηφίους και άλλων πανεπιστημίων και άλλων τμημάτων Φιλοσοφικής. Μη νομίζεις φίλε μου πως οι υπόλοιποι θα πάνε στο ΑΠΘ κλπ ή στο εξωτερικό!
Κλέινοντας να επισημάνω ότι αυτά που συμβαίνουν ή και εγώ κάνω, δε λέω πως είναι σωστά ή λάθος, καλά ή κακά! Λέω μόνον τι γίνεται...
Τελευταία επεξεργασία από aldo και 08 Οκτ 2013, 19:11, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
aldo
 
Δημοσιεύσεις: 144
Εγγραφή: 31 Ιαν 2009, 17:30
Ευχαριστώ: 18

Μεταφορά συζήτησης από Εγγραφές πρωτοετών φοιτητών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ange91 » 09 Οκτ 2013, 15:46

Καλησπέρα, aldo. Επειδή, σύμφωνα με τους κανόνες, τα θέματα πρέπει να έχουν τίτλο που να περιγράφει το περιεχόμενο της συζήτησης που λαμβάνει χώρα εκεί, θα σε παρακαλούσαμε να αλλάξεις τον τίτλο του θέματος σου σε κάτι πιο σαφές. Ίσως κάτι όπως "Απόψεις για το επίπεδο του ελληνικού πανεπιστημίου" ή κάτι σχετικό. :up:
Ευχαριστούμε! :thxx:
Μερικές φορές αισθάνομαι οτί η εξυπνάδα μου επισκιάζει την ομορφιά μου...

*Αναζήτηση Συντονιστή για το τμήμα Φ.Π.Ψ.*
Άβαταρ μέλους
ange91
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 4706
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 21:39
Τοποθεσία: στον κοσμο μου
Σχολή/Τμήμα: φιλοσοφικη: προγραμμα ψυχολογιας
Ευχαριστώ: 33

Τρόπος διδασκαλίας, παρουσία στις παραδόσεις κ.ά.: γνώμες...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό aldo » 09 Οκτ 2013, 17:24

Ελπίζω να είναι περιγραφικός αυτός ο τίτλος.
Άβαταρ μέλους
aldo
 
Δημοσιεύσεις: 144
Εγγραφή: 31 Ιαν 2009, 17:30
Ευχαριστώ: 18

Τρόπος διδασκαλίας, παρουσία στις παραδόσεις κ.ά.: Γνώμες...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 09 Οκτ 2013, 23:25

Ο τιτλος του θεματος αλλαξε. :peace2:
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 21:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

Τρόπος διδασκαλίας, παρουσία στις παραδόσεις κ.ά.: Γνώμες...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό aldo » 09 Οκτ 2013, 23:34

:thxx:
Άβαταρ μέλους
aldo
 
Δημοσιεύσεις: 144
Εγγραφή: 31 Ιαν 2009, 17:30
Ευχαριστώ: 18

Τρόπος διδασκαλίας, παρουσία στις παραδόσεις κ.ά.: Γνώμες...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό caul » 15 Οκτ 2013, 19:14

@aldo:

Στην πρώτη μου σχολή -ως πιο νέος :p - είχα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο προπτυχιακός φοιτητής είναι ένας άγνωστος στους καθηγητές που δεν του δίνουν σημασία και ο μεταπτυχιακός ένας γνωστός στους καθηγητές που δεν του δίνουν σημασία. - υπήρξα και τα δυο -. Και αυτή είναι η διαφορά μεταξύ προπτυχιακού και μεταπτυχιακού. Οπότε πρέπει και αυτός να έχει την ανάλογη συμπεριφορά: είτε τους ξέρει είτε δεν τους ξέρει να μην τους δίνει σημασία!

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει αλήθεια - στη συγκεκριμένη περίπτωση, έτσι; Υπήρχαν καθηγητές που ενδιαφέρονταν πραγματικά για το γραφείο τους και άλλοι που ενδιαφέρονταν πραγματικά για το φοιτητή. Προτεραιότητες υποθέτω. Από εκεί και πέρα δεν είμαι ο καταλληλότερος να κρίνω γιατί και εγώ με τη σειρά μου ενδιαφερόμουν περισσότερο για τον Ολυμπιακό από ό,τι για τη σχολή. Προτεραιότητες σίγουρα - και μηχανογραφικά δελτία φυσικά και πλανεύτρα Αθήνα κλπ!

Για το φιλολογικό δεν μπορώ να είμαι τόσο ισοπεδωτικός γιατί μου αρέσει πάρα πολύ το αντικείμενο. Δηλαδή, όταν διαβάζεις π.χ. Όμηρο - μένει τίποτε άλλο να διαβάσεις μετά τον Όμηρο; :p. Άντε Πλάτωνα, Θουκυδίδη, Αριστοτέλη αλλά και αυτά πάλι εκεί θα τα διδαχθείς! – τι άλλο μπορεί να είναι ο καθηγητής πέρα από το medium; Και δεν το λέω αυτό απαξιωτικά, ο Όμηρος ήταν τα πάντα και περιλαμβάνει τα πάντα μετά από αυτόν. Δηλαδή όλοι οι υπόλοιποι που τον ακολουθούν απλώς τον επινοούν ξανά κατά κάποιο τρόπο.

Το εισαγωγή – μετάφραση – σχόλια δεν το δέχομαι πλήρως. Και δεν το δέχομαι ακριβώς για τον ίδιο λόγο που εξέθεσα στην προηγούμενη παράγραφο : γιατί ακόμη και το να διαλέξεις τι πρέπει να πεις για τέτοια μεγέθη είναι δύσκολη υπόθεση. Οπότε ο χαρισματικός καθηγητής θα πρέπει να διαλέξει αυτά που θα εξιτάρουν το φοιτητή να ψάξει περισσότερο.

Λόγου χάρη ας πάρουμε τον Λεντάκη. Τον παρακολούθησα στον Πλάτωνα και Θουκυδίδη. Παρά το γεγονός ότι δεν είχε πολλά περιθώρια για να πρωτοτυπήσει θεωρώ ότι το μάθημα ήταν από αξιοπρεπές ως εμπνευσμένο σε κάποιες φάσεις. Ζαμάρου : Οδύσσεια. Έχει επιλέξει η ίδια να είναι απρόσιτη και αυτό ο φοιτητής πρέπει ή να το δεχτεί ή απλώς να το υπομένει. Το απρόσιτη είναιι βέβαια λέξη που για μένα δεν περιέχει αυτό που θέλω ακριβώς να πω. Η Ζαμάρου κάνει καταπληκτικό μάθημα. Το ίδιο και η Γεωργακοπούλου.

Όπως καταλαβαίνεις μιλάω μόνο γι’αυτούς/αυτές που μου άφησαν πολύ καλές εντυπωσεις.

Πάρε από την άλλη το ΜΝΕΦ: Η Ρώτα διάλεξε να κάνει ένα πάρα πολύ δύσκολο και δύστροπο κείμενο, τον Γενναίο Τηλέμαχο, που εν πολλοίς περιείχε τη μεταπολεμική ιστορική φάρσα που ονομάζεται ιστορία της Ελλάδας μετά το Β’ Παγκόσμιο. Ήταν ρίσκο και ok οι ερωτήσεις ήταν προβλέψιμες και ήθελέ προσπάθεια να κοπείς. Όμως η αίθουσα ήταν γεμάτη. Έμενε σε εσένα να επιλέξεις αν θα παρακολουθήσεις. Λεντάρη: σαφής γνώση του αντικειμένου. Το γεγονός ότι μπορεί να σε βολέψει ο Holton ή οι σημειώσεις δεν αφαιρεί τίποτε από την προσπάθεια να συμπυκνωθεί η Βενετοκρατούμενη Κρήτη σε 30 ώρες!

Σπανός: Σαν αποστακτήριο είναι ο άνθρωπος. Θα περάσεις το μάθημα έτσι κι αλλιώς αλλά έχει το στυλ του.

Τελοσπάντων, δε θέλω να γλείφω, νομίζω τη δική μου αλήθεια λέω. Για νεότερους καθηγητές φυσικά πρέπει να είμαστε πιο επιεικείς. Για μαθήματα από ΦΠΨ επίσης δεν έχω άποψη.

Φυσικά, το μεγάλο ερώτημα είναι των Βυζαντινών. Όχι απαραίτητα γιατί είναι κακοί αλλά γιατί δείχνουν να έχουν βολευτεί σε μια κατάσταση που τους συμφέρει αλλά και για την οποία δεν πρέπει να δώσουν εξηγήσεις σε κανέναν προοδευτικό :funny: της πλάκας ο οποίος θεωρεί το Βυζάντιο, μια αυτοκρατορία 1000 χρόνων έτσι;, σκοταδισμό.

Αλλά σ’ αυτό το θέμα ανοίγει άλλος κύκλος συζήτησης που έχει να κάνει με τη Δυτική ιστοριογραφία για την οποία δεν υφίσταται Βυζάντιο – π.χ. θεωρεί τη μάχη του Poitiers ως το κύριο ανάχωμα στους Άραβες, όταν η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε δύο φορές από αυτους! Αν θες κάτι αντίστοιχο για τη μεροληπτική της στάση δες πώς ακριβώς αντιμετωπίζει το Β΄ Παγκόσμιο : οι Σοβιετικοί και καλά δεν έκαναν τίποτα όταν είναι γνωστό ότι αυτοί –μαζί με το χειμώνα τους :p – λύγισαν τον Χίτλερ. Για να μην πάμε στην Ελληνική σύγχρονη ιστοριογραφία που είναι βασιλικότερη του βασιλέως. Και μόνο το ρεπούσειο άγος να σκεφτείς γελάει το παρδαλό κατσίκι - αν και για εμένα η συγκεκριμένη δε δυσφημεί τόσο τους ιστορικούς όσο τους καθηγητές γαλλικών!

Γι’αυτό εν μέρει δικαιολογώ τους Βυζαντινοτέτοιους που έλεγε και η Βλαχάκη.

Οπότε και συνοψίζοντας, σε καμιά περίπτωση δεν είναι το ίδιο να διαβάζεις σημειώσεις, ούτε ο τρόπος διδασκαλίας είναι απαραίτητα επίπεδος.

Sorry για το σεντόνι!
Άβαταρ μέλους
caul
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 369
Εγγραφή: 21 Δεκ 2010, 19:27

Τρόπος διδασκαλίας, παρουσία στις παραδόσεις κ.ά.: Γνώμες...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Kyra » 17 Οκτ 2013, 14:49

.
Τελευταία επεξεργασία από Kyra και 17 Νοέμ 2013, 21:12, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
Kyra
 

Τρόπος διδασκαλίας, παρουσία στις παραδόσεις κ.ά.: Γνώμες...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Kyra » 13 Νοέμ 2013, 16:43

.
Τελευταία επεξεργασία από Kyra και 16 Νοέμ 2013, 14:07, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
Kyra
 



Επιστροφή στο Ανακοινώσεις Φιλοσοφικής Σχολής

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες