filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


:study: Καλό διάβασμα και να προσέχετε όλοι! :goodluck:

66ΙΤΑ018 Ιταλική Λογοτεχνία της Αναγέννησης E εξάμηνο

Εδώ μπορείτε να ανακοινώνετε και να ρωτάτε σχετικά με παλαιά θέματα του τμήματος Ιταλικής Φιλολογίας.

Συντονιστές: Sissi St., Πατρινός, Alan13, maritime archaeology

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

66ΙΤΑ018 Ιταλική Λογοτεχνία της Αναγέννησης E εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό il don corleone!!! » 31 Ιαν 2012, 00:09

Χειμερινή εξεταστική 2010
1.Σύγκριση μεταξύ Gerusaleme Liberata του Tasso και Orlando Furioso του Ariosto.
2.Castiglione -La Corte di Urbino
3.Giovanni Della Casa - o dolce selva solitaria amica

Χειμερινή εξεταστική 2011
1. Castiglione - La Grazia
2. Machiavelli - Il Principe

επιλογή του ενός εκ των δύο

Εξεταστική για τους επί πτυχίω καλοκαιρινή εξεταστική 2011

1. Ludovico Ariosto - L' Orlando Furioso
2. Torquato Tasso - Gerusalemme Liberata

επιλογή του ενός εκ των δύο
Άβαταρ μέλους
il don corleone!!!
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 30 Οκτ 2010, 16:30
Ευχαριστώ: 20

Re: 66ΙΤΑ018 Ιταλική Λογοτεχνία της Αναγέννησης E εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 31 Ιαν 2012, 01:04

Ευχαριστουμε πολυ :peace2: :thxx:
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 20:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

Re: 66ΙΤΑ018 Ιταλική Λογοτεχνία της Αναγέννησης E εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Μαρια10 » 08 Φεβ 2012, 19:09

Σήμερα 8/2/2012 έβαλε:
1)να συγκρίνουμε τα προοίμια των ποιημάτων Orlando furioso και Gerusaleme Liberata
2) a.Η φιγούρα της γυναίκας στο ποίημα του Bembo
b. H fortuna στο έργο του Machiavelli

Γράφουμε ή το 1 ή το 2
Άβαταρ μέλους
Μαρια10
 
Δημοσιεύσεις: 23
Εγγραφή: 29 Ιαν 2010, 16:38
Ευχαριστώ: 6

Re: 66ΙΤΑ018 Ιταλική Λογοτεχνία της Αναγέννησης E εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dr.strangelove » 08 Φεβ 2012, 19:50

ευχαριστουμε πολυ :thxx:
Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.
Άβαταρ μέλους
dr.strangelove
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 13051
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 20:44
Τοποθεσία: Στη χώρα των θαυμάτων...
Σχολή/Τμήμα: Θεατρικών Σπουδών

66ΙΤΑ018 Ιταλική Λογοτεχνία της Αναγέννησης E εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό il don corleone!!! » 14 Ιαν 2013, 18:29

ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΡΙΝΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ 10/6/2012

Α. La corte di Urbino dal "Libro del Cortegiano" di Baldessar Castiglione

B. Confronto tra L'"Orlando Furioso" di Ludovico Ariosto e la "Gerusalemme Liberata"di Torquato Tasso

επιλογή του ενός από τα δυο
Άβαταρ μέλους
il don corleone!!!
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 30 Οκτ 2010, 16:30
Ευχαριστώ: 20

66ΙΤΑ018 Ιταλική Λογοτεχνία της Αναγέννησης E εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό il don corleone!!! » 14 Ιαν 2013, 18:33

Ιταλική Λογοτεχνία της Αναγέννησης 3/10/2012
ΘΕΜΑΤΑ
Οι απαντήσεις να δοθούν στην Ιταλική. Οι φοιτητές στις απαντήσεις τους θα πρέπει να αναφέρουν τον δημιουργό, τον τίτλο, την περίοδο συγγραφής (κατά προσέγγιση) και το λογοτεχνικό είδος των έργων από τα οποία αντλούνται τα αποσπάσματα.
Επιλέξτε ένα από τα δύο θέματα (ισοδύναμα).

1. Να προλογίσετε, να παραφράσετε, να αναλύσετε και να σχολιάσετε το παρακάτω απόσπασμα. Να αναφερθείτε στη θέση του, στο ρόλο που επιτελεί και στα χαρακτηριστικά του όλου έργου που διαφαίνονται σ’ αυτό (θεματικοί πυρήνες, πηγές έμπνευσης, τυχόν ιδιαιτερότητες και διαφοροποιήσεις του ποιητή από παραδοσιακά σχήματα, μετρικό σχήμα κ.λ.π.). Να αναφέρετε επίσης ό,τι γνωρίζετε για τα πρόσωπα που εδώ αναφέρονται ονομαστικά ή υπονοούνται.

Le donne, i cavallier, l’arme, gli amori,
le cortesie, l’audaci imprese io canto,
che furo al tempo che passaro i Mori
d’Africa il mare, e in Francia nocquer tanto,
seguendo l’ire e i giovenil furori
d’Agramante lor re, che si diè vanto
di vendicar la morte di Troiano
sopra re Carlo imperator romano.

Dirò d’Orlando in un medesmo tratto
cosa non detta in prosa mai, né in rima:
che per amor venne in furore e matto,
d’uom che sì saggio era stimato prima;
se da colei che tal quasi m’ha fatto,
che ’l poco ingegno ad or ad or mi lima,
me ne sarà però tanto concesso,
che mi basti a finir quanto ho promesso.

(Testo: il proemio dell’ «Orlando Furioso» di Ludovico Ariosto, ottave 1, 2)

2. Να προλογίσετε, να παραφράσετε, να αναλύσετε και να σχολιάσετε το παρακάτω απόσπασμα. Να αναφερθείτε στη θέση του και στο ρόλο που επιτελεί. Να αναφέρετε τι αντιπροσωπεύουν οι υπογραμμισμένες λέξεις. Να αιτιολογήσετε τα λόγια του ποιητή, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις του για το λογοτεχνικό είδος όπου εντάσσεται το έργο και τα γενικότερα χαρακτηριστικά αυτού, καθώς και τα πρότυπα του στο συγκεκριμένο απόσπασμα.

O Musa, tu che di caduchi allori / non circondi la fronte in Elicona, / ma su nel cielo infra i beati cori / hai di stelle immortali aurea corona, / tu spira al petto mio celesti ardori, / tu rischiara il mio canto, e tu perdona / s'intesso fregi al ver, s'adorno in parte / d'altri diletti, che de' tuoi, le carte.

Sai che là corre il mondo ove piú versi / di sue dolcezze il lusinghier Parnaso, / e che 'l vero, condito in molli versi, / i piú schivi allettando ha persuaso. / Cosí a l'egro fanciul porgiamo aspersi / di soavi licor gli orli del vaso: / succhi amari ingannato intanto ei beve, / e da l'inganno suo vita riceve.

(Testo: il proemio della «Gerusalemme liberata» di Torquato Tasso, ottave 2, 3)
Άβαταρ μέλους
il don corleone!!!
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 30 Οκτ 2010, 16:30
Ευχαριστώ: 20

66ΙΤΑ018 Ιταλική Λογοτεχνία της Αναγέννησης E εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό il don corleone!!! » 14 Ιαν 2013, 20:24

συμπλήρωση:οι υπογραμμισμένες λέξεις είναι Musa, caduchi allori,Elicona, aurea corona, celesti ardori, fregi al ver, altri diletti, Parnaso, vero, in molli versi, soavi licor, succhi amari , vita
Άβαταρ μέλους
il don corleone!!!
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 30 Οκτ 2010, 16:30
Ευχαριστώ: 20

66ΙΤΑ018 Ιταλική Λογοτεχνία της Αναγέννησης E εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Αρσινόη » 02 Φεβ 2013, 18:50

2 Φεβρουαρίου 2013

1. Ανάλυση από Castiglione- Il libro del cortegiano-la corte di Urbino, απόσπασμα από: "Alle apendici dell'Appennino....sempre male gli sucedesse"
Ζητούσε τα πάντα όπως πάντα: συγγραφέα, τίτλο, λογ. περίοδο,είδος, ιδανικά και τάσεις της λογοτεχνίας της εποχής μέσα απ΄το κείμενο, γιατί ο συγγραφέας αναφέρεται στο Urbino και στους δούκες Federico και Guidubaldo. Τι σκέψεις σας γεννά ο τρόπος που παρουσιάζεται το παλάτι, τα πρόσωπα, η πόλη. Εμπλέξτε φαινόμενα της αναγεννησιακής σκέψης που αντανακλώνται στο κείμενο.

2. Tasso, Gerusalemme liberata, 3 πρώτες στροφές από το προοίμιο. Γράψτε μια εισαγωγή για τους στίχος που ακολουθούν, εντοπίστε το ρόλο τους μέσα στο έργο, αναλύστε το περεχόμενό τους. Απόψεις για τη Musa και τον capitano. Λεξιλόγιο και στυλ. Αντιθέσεις. Ρόλος του Cielo και του Inferno. Σχολιασμός των "freghi vari", "altri diletti", "dolcezze", "il vero condito in molli versi". Σχολιασμός της σύγκρισης που κάνει ο ποιητής στην 3η στροφή σε σχέση με τους σκοπούς και τους στόχους της λογοτεχνίας.

Επιλογή ενός εκ των δύο, στα Ιταλικά, εννοείται και οι εκφωνήσεις και οι απαντήσεις, λεξικό- ναι, μόνο ένα.
Άβαταρ μέλους
Αρσινόη
 
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: 25 Ιαν 2011, 20:39
Ευχαριστώ: 16

66ΙΤΑ018 Ιταλική Λογοτεχνία της Αναγέννησης E εξάμηνο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Fiocco » 10 Απρ 2014, 15:11

Απρίλιος 2014

Δόθηκαν δύο αποσπάσματα από τον Cortegiano του Castiglione, το πρώτο αφορούσε τους όρους grazia και arte και το δεύτερο τον Duca Federico. Ζητούσε να επιλέξουμε ένα από τα δύο προς σχολιασμό, ενώ υπήρχαν και υπογραμμισμένες λέξεις που έπρεπε να παραφραστούν. Το δεύτερο θέμα, υποχρεωτικό για όλους, ήταν το Crin d' oro crespo, του Bembo και ζητούσε να σχολιαστούν τα γυναικεία χαρακτηριστικά που προβάλλονται (εξωτερικά και εσωτερικά) ενώ ήθελε να αναφερθούμε και στον πετραρχισμό.
Άβαταρ μέλους
Fiocco
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2012, 17:52
Ευχαριστώ: 17



Επιστροφή στο Παλιά θέματα Ιταλικού

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης