filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


ΠΔ70 || Παιδαγωγικά Η'

Μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010

Συντονιστές: Nat:), panos91, Vasiliki.l.k.1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

ΠΔ70 || Παιδαγωγικά Η'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό joanna21 » 18 Ιουν 2007, 19:19

Θέματα εξεταστικής Σεπτεμβρίου 2006

Φρυδάκη
1.Ποιοι παράγοντες συντελούν ώστε ο διδακτικός σχεδιασμός να μην αποβεί κενός περιεχομένου και μηχανιστικός?
2.Ποιες είναι οι επιστημολογικές διαφορές ανάμεσα στην ερμηνευτική προσέγγιση και την ιστορικοφιλολογική μέθοδο και οι συνέπειες στις διδακτικές επιδιώξεις
3.Με ποια ερωτήματα θα οργανώνατε τη διδασκαλία κατά την συνεξέταση αφηγηματικών κειμένων και μέσα στα πλαίσια των κοινοτήτων μελέτης?
(δεν είναι ακριβής η διατύπωση αλλά αυτό ήταν το νόημα)
Και τα 3 υποχρεωτικά


Σπανός-- Α'ομάδα

1.Ποια τα βασικά προβλήματα της επικοινωνιακής προσέγγισης.Αναπτύξτε 2
2.Η θέση της λογοτεχνίας στην διδασκαλία τησ μητρικής γλώσσας
(κάπως έτσι..)
επιλογή η μία

Πώς θα διδάσκατε τις αιτιολογικές προτάσεις?

Β'ομάδα
1.Οι βασικές θέσεις της επικοινωνιακής προσέγγισης.Αναπτύξτε 2.
2.Προυποθέσεις οργάνωσης διδακτέας ύλης.(επιλογή η μία)

Οργάνωση λεξιλογίου
Άβαταρ μέλους
joanna21
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 1016
Εγγραφή: 18 Ιουν 2007, 18:09
Τοποθεσία: Κερατσίνι
Ευχαριστώ: 2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Μπουμπού » 26 Σεπ 2007, 15:09

Απο elli86:

ΦΡΥΔΑΚΗ
1)Σε ποια σημεία δέχτηκε κριτική η θεωρία περί διδακτικών στόχων?Συμφωνείτε με αυτή την κριτική?Θεωρείτε ότι μια οργανωμένη στοχοθεσία αποβαίνει ωφέλιμη ή επιζήμια για τη διδασκαλία?(η απάντηση στο φυλλάδιο της Φρυδάκη ''ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ'')
2)Τι γνωρίζετε για τις ερμηνευτικές υποθέσεις?(τι είναι, πως πραγματοποιούνται, ποιο διδακτικό στόχο εξυπηρετούν, τι αποκομίζουν οι μαθητές?) (η απάντηση στο βιβλίο της κα. Φρυδάκη)

ΚΑΙ ΤΑ 2 ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ

ΣΠΑΝΟΣ

1)Πως πρέπει να είναι η σχολική τάξη βάσει του Προγράμματος Σπουδών του 2000?
2)Με 4 επιχειρήματα να αποδείξετε ότι το λογοτεχνικό κείμενο συμβάλλει στην επικοινωνιακή λειτουργία της γλώσσας.
ΑΠΟ ΤΑ 2 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ ΤΟ 1.

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
1)Να οργανώσετε μια διδασκαλία τηου μαθήματος της μητρικής γλώσσας με στόχο την επεξεργασία και τη βελτίωση του λόγου των μαθητών!

Ο ΣΠΑΝΟΣ ΕΙΧΕ 2 ΟΜΑΔΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΜΕ!ΣΑΣ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΜΟΥ ΟΜΑΔΑΣ!

Απο EGKLIMA:

16/07/2007 (ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ)
ΘΕΜΑΤΑ ΣΠΑΝΟΥ :

ΟΜΑΔΑ Α' (ΕΠΙΛΟΓΗ 1 ΑΠΟ ΤΑ 2)

1. Η θέση της μητρικής γλώσσας στη λογοτεχνία. (20 γραμμές)

2. Συντελεστές και προυποθέσεις επιλογής της διδακτέας ύλης, με επικοινωνιακό προσανατολισμό. (20 γραμμές)

ΟΜΑΔΑ Β' (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)

1. Να σημειώσετε πως θα οργανώνατε με επικοινωνιακό προσανατολισμό, την οργάνωση του λεξιλογίου της διδακτικής ενότητας με τίτλο : ΄΄ Το βιβλίο΄΄. (20 σειρές)



ΘΕΜΑΤΑ ΦΡΥΔΑΚΗ :

(ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ 3)


1Α. Μορφή και μέθοδος διαδασκαλίας. Αφού ορίσετε τους δύο όρους, να εντοπίσετε τις διαφορές τους.

1Β. Επαγωγική και παραγωγική μέθοδος. Βάσει του ορισμού των δύο όρων, να εξηγήσετε ποιά από τις δύο μεθόδους, θα διευκόλυνε το διδάσκοντα ώστε να αποφύγει το μονόλογο.


2. Διατύπωση και επικύρωση ερμηνευτικών υποθέσεων: Τί είναι, που αποσκοπεί, πώς μπορεί να διενεργηθεί κ.α.
Άβαταρ μέλους
Μπουμπού
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 783
Εγγραφή: 19 Ιουν 2007, 22:39
Τοποθεσία: ΦΠΨ
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Μπουμπού » 06 Φεβ 2008, 14:18

Aπο elli86:
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007
Κ. ΣΠΑΝΟΣ
ΑΠΟ ΤΑ 2 ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΤΟ 1.
1.Να αναφέρετε τα βασικά προβλήματα που αντιμετώπισε η Επικοινωνιακή Προσέγγιση και να αναλύσετε 1 από αυτά.
2.Προτασιακό ή κειμενικό παράδειγμα.Αναπτύξτε.

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΘΕΜΑ
Να διδάξετε τις πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις μέσα σε 1 ή 2 διδακτικές ώρες βάσει του επικοινωνιακού μοντέλου.

ΚΑ. ΦΡΥΔΑΚΗ
ΕΙΧΕ 2 ΟΜΑΔΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΖΗΤΟΥΣΕ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΜΕ ΤΗ 1.
ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΑ.

1.Άσκηση πολλαπλής επιλογής που αφορούσε τη θεωρία των ερμηνευτικών υποθέσεων.
2.Εναλλακτικές στρατηγικές (διατύπωση και επικύρωση ερμηνευτικών υποθέσεων, παράλληλα χωρία και άλλες). Να αναφέρετε 2 και να τις αναπτύξετε εμμένοντας στη μεθοδολογία τους και στο πως μπορούν να βοηθηθούν οι μαθητές με αυτές.
Ξύπνησες καλά και έχεις διάθεση να βοηθήσεις?? Ψαχνεις ποια θα είναι η καλή πράξη της ημέρας σου?? Στείλε μου πμ για να ανεβάσεις σημειώσεις στο Πρόγραμμα Ψυχολογίας!!
Άβαταρ μέλους
Μπουμπού
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 783
Εγγραφή: 19 Ιουν 2007, 22:39
Τοποθεσία: ΦΠΨ
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό xoulk13 » 08 Φεβ 2008, 14:25

Σπανός:
Υποχρεωτικά: πώς θα επιλέξουμε υλικό και θα σχεδιάσουμε τη διδασκαλία για την ενότητα "το βιβλίο" σε σχολείο που έχει βιβλιοθήκη.

Επιλογή 1 από τα 2: α)Αναλυτικό πρόγραμμα 1999
β)Επικοινωνιακή ικανότητα

Φρυδάκη:

1)Διάφορες δαιτυπώσεις στόχων να τις βάλουμε στις υποκταηγορίες του Βloom με αιτιολόγηση

2)Περιγράφει πώς οακαθηγητής παρουσιάζει ένα λογοτεχνικό κείμενο στην τάξη,να αναγνωρίσουμε ποια στρατηγική είναι και ποιον γενικό σκοπό εξυπηρετεί

Η διατύπωση ήταν διαφορετική,αλλά αυτά ζητούσαν στη δική μου ομάδα.
Παρακαλώ ενημερώνετέ με για τυχόν ορθογραφικά λάθη στις δημοσιεύσεις μου.Ευχαριστώ!

ΚΥΜΑΤΟΔΗΓΟΙ = η ποδοσφαιρική πραγμάτωση της επικούρειας φιλοσοφίας

Όσο γρήγορα κι αν τρέχεις, δεν μπορείς να ξεφύγεις από τον εαυτό σου.
Άβαταρ μέλους
xoulk13
 
Δημοσιεύσεις: 1245
Εγγραφή: 19 Ιουν 2007, 20:40
Ευχαριστώ: 4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό odette » 10 Μαρ 2009, 14:26

Θέματα Μαρτίου 2009

Σπανός

Α΄Ομάδα
(Επιλογή 1 ή 2)
1. χαρακτηριστικά και δομή της σχολικής τάξης σύμφωνα με το Α.Π. του 1999
2. Ορισμός της επικοινωνιακής ικανότητας

Διδακτική Εφαρμογή (Υποχρεωτική): Διδακτικός σχεδιαμός για διδασκαλία πλάγιων ερωτηματικών προτάσεων με βάση το κείμενο "Η διαχείρηση του θυμού" (δε θυμάμαι τον συγγραφέα - το έδινε)

Β' Ομάδα
(επιλογή 1 ή 2)
1. Η θέση του λογοτεχνικού κειμένου στη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας με επικοινωνιακή προσέγγιση
2. Προϋποθέσεις επιλογής της διδακτικής ύλης στην επικοινωνιακή προσέγγιση

Διδακτική Εφαρμογή (Υποχρεωτική): Διδακτικός σχεδιαμός για διδασκαλία ειδικών προτάσεων με βάση πάλι το παραπάνω κείμενο που είχε κι η ομάδα Α.

Φρυδάκη
1. (Υποχρεωτικό) Σκοποί του μαθήματος της Λογοτεχνίας και να πούμε ποιος είναι από την εμπειρία μας στη διδακτική άσκηση ο πιο υποβιβασμένος και να το αιτιολογήσουμε. (δεν είναι ακριβής η διατύπωση, αλλά αυτό ζητούσε)

2. Έδινε ως κείμενο τον "Καιόμενο" του Σινόπουλου, μια κριτική προσέγγιση, ένα άρθρο από την Ελευθεροτυπία του 2000 και τον "Ελεγκτή" του Σαχτούρη ως υποστηρικτικό υλικό. (Το ίδιο φυλλάδιο το δίνει και στο μάθημα)
Α. Να διατυπώσουμε 2 στόχους προσαρμοσμένους στο συγκεκριμένο κείμενο και να αναφέρουμε διδακτικές ενέργειες που θα χρησιμοποιούσαμε για να τους επιτύχουμε. Έπρεπε να αναφέρουμε και πιθανές απαντήσεις/ αντιδράσεις/ ανταποκρίσεις (δε θυμάμαι πώς το ζήταγε ακριβώς, αλλά αυτό ζήταγε) των μαθητών.
Β. Να επιχειερήσουμε διδκατικό σχεδιασμό (στόχοι -ενέργειες) και να αναφέρουμε τις στρατηγικές που χρησιμοποιήσαμε, για πιο στόχο και σε ποιο γενικό σκοπό του μαθήματος της Λογοτεχνίας αντιστοιχούν. Απαραίτητα έπρεπε να αξιοποιήσουμε το υποστηρικτικό υλικό. (Τουλάχιστον 2 από τα 3 κείμενα)
[Επιλογή Α ή Β]
2 things give me the feeling of chaos: the universe,and human stupidity,and Ι am not sure about the first one...

http://www.youtube.com/watch?v=qQL0RAkDOSk
Άβαταρ μέλους
odette
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: 20 Ιουν 2007, 13:33
Ευχαριστώ: 2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό kiriaki » 04 Ιούλ 2009, 22:07

θεματα ιουλιου 09'

η φρυδακη εβαλε ενα θεμα ''πως μπορει να αξιοποιησει ο διδασκων τα παραλληλα χωρια στη διδασκαλια της λογοτεχνιας'', μια ερωτηση πολλαπλης να κυκλωσουμε το σωστο( ειχε μονο μια ερωτηση) και τελευταιο θεμα ''ποιες στρατηγικες μπορει να χρησιμοποιησει ο διδασκων για να εξοικειωσει τους μαθητες με την ερμηνευτικη πολλαπλοτητα αλλα και τους περιορισμους της.''ζητησε να αναπτυξουμε 2 τετοιες στρατηγικες και να δωσουμε εμφαση στον τροπο που καθε στρατηγικη το πετυχαινει.

ηταν υποχρεωτικα και τα 3

ο σπανος ειχε παλι 2 ομαδες θεματων οποτε γραφω τα θεματα της ομαδας μου

1.η σχολικη ταξη συμφωνα με το ΑΠ του 1999
2.η μιμιση και το παιχνιδι ρολων στην επικοινωνιακη διδασκαλια της γλωσσας
να γραψουμε το ενα απ τα 2

υποχρεωτικο θεμα

μας εδωσε ενα κειμενο του μπαρακ ομπαμα και ζητησε να οργανωσουμε μια διδασκαλια των ειδικων προτασεων με επικοινωνιακο τροπο.

αυτα ηταν τα θεματακια βατα κατ εμε..καλα μας αποτελεσματα σε οσους εδωσαν και καλη επιτυχια σ οσους δωσουν το σεπτεμβρη :peace2:
θελω το πτυχιο επιτελους!!!!
Άβαταρ μέλους
kiriaki
 
Δημοσιεύσεις: 89
Εγγραφή: 21 Ιουν 2007, 17:53
Τοποθεσία: φιλολογικο
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ελδη » 14 Σεπ 2009, 17:21

Σεπτεμβρης 2009

Φρυδακη (Γραφουμε το 1 απο τα 2)
1.Πως θα διδασκατε με την μεθοδο του project ενα φιλολογικο μαθημα.Τι διαφορες εχει αυτη η μεθοδος απο τη παραδοσιακη μεθοδο;
2.Ποιοι οι σκοποι της λογοτεχνιας συμφωνα με τα ευρωπαικα προτυπα. Ποιος σκοπος κατα τη γνωμη μας κυριαρχει και ποιος ειναι ο πιο υποβαθμισμενος συμφωνα με την εμπειρια μας απο την διδακτικη ασκηση.Τι πρεπει να γινει για να επαναπροσδιοριστει η σχεση του μαθητη με το λογοτεχνικο κειμενο.

Σπανος(επιλογη 1 απο τα 2 και το 3 υποχρεωτικο)
1.Η σχολικη ταξη συμφωνα με το αναλυτικο προγραμμα του 1999.
2.Ποια τα κριτηρια καταλληλοτητας της διδακτεας υλης
3.Πως θα διδασκατε τις αιτιολογικες προτασεις σε ενα κειμενο που μας εδινε.

Στην αλλη ομαδα ο Σπανος εβαλε νομιζω μια ερωτηση για τους δεικτες κειμενου και μια αλλη που δεν θυμαμαι και πως θα διδασκαμε τις υποθετικες προτασεις στο ιδιο κειμενο.

Τις εκφωνησεις δεν τις εχω γραψει κατα λεξη γιατι δεν τις θυμαμαι εντελως ομως αυτο ειναι το νοημα.
Άβαταρ μέλους
ελδη
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 5303
Εγγραφή: 20 Ιουν 2008, 15:44
Ευχαριστώ: 12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό rita4 » 18 Φεβ 2010, 21:40

Φεβρουάριος 2010 (επι πτυχιω)

Σπανός:

Α. Να απαντήσετε στο ένα από τα δύο θέματα:
1. Να αναφέρετε τις θέσεις με τις οποίες δίνεται ο προσανατολισμός της επικοινωνιακής προσέγγισης της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας. Να παρουσιάσετε μία από αυτές.
2. Η επικοινωνιακή προσέγγιση της μητρικής γλώσσας υιοθετήθηκε με το Πρόγραμμα Σπουδών του 1999. Να παρουσιάσετε τα στοιχεία με τα οποία δίνεται ο προσανατολισμός της διδασκαλίας και να αναδείξετε την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου Αναλυτικού Προγράμματος.

Β. Διδακτική εφαρμογή:
Να περιγράψετε μία διδακτική δραστηριότητα οργανωμένη συστηματικά για να διδάξετε με επικοινωνιακό τρόπο το γραμματικό φαινόμενο "αναφορικές προτάσεις" στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας, χρησιμοποιώντας το κείμενο του Χρίστου Χ. Τσολάκη "Η γλώσσα της εξουσίας".

Φρυδάκη:

Ένα απο τα δύο θέματα
1. α) Τι σημαίνει "αναγνωστική δεξιότητα" και με ποιον από τους σκοπούς διδασκαλίας της λογοτεχνίας συνδέεται; β) Με ποια στρατηγική μπορεί να καλλιεργηθεί η "αναγνωστική δεξιότητα" των μαθητών στη διδασκαλία της λογοτεχνίας; γ) η εμπειρία της διδακτικής άσκησης σας έδειξε ότι οι μαθητές αποκτούν, ή όχι, "αναγνωστικές δεξιότητες" στο μάθημα της λογοτεχνίας;

2. α) Ποιες είναι οι τρείς όψεις του αντικειμένου της λογοτεχνικής γνώσης; β) Σε ποιες από τις τρείς έδωσαν μεγαλύτερη βαρύτητα μέχρι τώρα οι σχολικές διαδικασίες; γ) Τι συνέπειες είχε αυτό στη σχέση των μαθητών με τη λογοτεχνία;
Άβαταρ μέλους
rita4
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 12 Φεβ 2008, 11:04
Ευχαριστώ: 0

Re: ΠΔ70 || Παιδαγωγικά Η'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Lia » 25 Ιουν 2010, 21:29

παιδια παρακαλω πολυ, ξερει καποιος να μου πει που βρισκεται η απαντηση στην ερωτηση " η σχολικη ταξη συμφωνα με το Α.Π. του 1999" ??
Αξίζει, φίλε, να υπάρχεις για ένα όνειρο, κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει...
Άβαταρ μέλους
Lia
 
Δημοσιεύσεις: 1011
Εγγραφή: 29 Ιουν 2007, 00:24
Τοποθεσία: φιλολογικό
Ευχαριστώ: 0

Re: ΠΔ70 || Παιδαγωγικά Η'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ελδη » 25 Ιουν 2010, 21:51

παιδια παρακαλω οι διευκρινιστικες ερωτησεις να γινονται στην ενοτητα του μαθηματος, οχι εδω! :peace2: (θα το μεταφερω εκει)
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
ελδη
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 5303
Εγγραφή: 20 Ιουν 2008, 15:44
Ευχαριστώ: 12

Re: ΠΔ70 || Παιδαγωγικά Η'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό manolis » 29 Ιουν 2010, 16:38

Καλησπέρα,μήπως μπορεί κάποιος να ανεβάσει τα χθεσινά θέματα της Φρυδάκη και του Σπανού???
Άβαταρ μέλους
manolis
 
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 29 Ιουν 2010, 15:46
Ευχαριστώ: 0

Re: ΠΔ70 || Παιδαγωγικά Η'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Σίβυλλα » 17 Σεπ 2010, 14:20

Σεπτέμβριος 2010

:arrow: Σπανός (Β΄ομάδα θεμάτων)
Α.(ένα από τα δύο)
1)Ο ρόλος στου δασκάλου στην επικοινωνιακή προσέγγιση της διδασκαλίας
2)Σχέση λογοτεχνίας-μητρικής γλώσσας
Β.Ενα κείμενο για τη γλώσσα, να πούμε πως θα διδάσκαμε τις ειδικές προτάσεις

:arrow: Φρυδάκη
Α.Ἐδινε 5 παραδείγματα διδασκαλίας, να πούμε για ποιο στοχοθετικό μοντελο του Bloom πρόκειται και να το αιτιολογήσουμε
Β.Ο καθηγητής διακοπτει την αναγνωση ενός λογοτεχνικού κειμένου και κάνει ερωτήσεις στα παιδια.Ποια στρατηγική ακολουθεί και ποιοι οι γενικοί στόχοι της.
Άβαταρ μέλους
Σίβυλλα
 
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: 19 Φεβ 2009, 12:25
Τοποθεσία: vagor terras
Σχολή/Τμήμα: φιλολογικό
Ευχαριστώ: 10



Επιστροφή στο Παλαιό Πρόγραμμα Σπουδών

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης