filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


ΦΑ23 || Αρχαία Δ' (ΚΛΑΣΙΚΟ)

Μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010

Συντονιστές: panos91, Nat:), Vasiliki.l.k.1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

ΦΑ23 || Αρχαία Δ' (ΚΛΑΣΙΚΟ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ελδη » 20 Ιουν 2009, 21:08

απλα να μεταφερω τις δημοσιευσεις 2 μελων για να παρεις μια ιδεα!
βρισκονται στην τριτη σελιδα του μαθηματος στην ενοτητα των μαθηματων!
νανα έγραψε:εκτος απο τη μεταγραφη του παπυρου,θυμαμαι ειχε βαλει 3 τρεις θεωρητικες ερωτησεις ,μια σχετικα με την αρχη και ληξη παπυρολογιας-παλαιογραφιας(ηθελε ημερομηνιες,τοπο και γεγονοτα που οδηγησαν στην αναπτυξη τους),αλλη ηταν να εξηγησεις καποιους ορους σχετικα με την παλαιογραφια ,που ο ιδιος ειχε αναφερει στο αμφιθεατρο(π.χ lectio difficulior αλλα και αλλους πιο δυσκολους) και η τελευταια σου εδινε τα στοιχεια ενος παπυρου και ηθελε να γραψεις πώς θα εκανες παραπομπη σε αυτον....γενικα βαζει περιεργα πρεπει να χεις παρακολουθησει...το βιβλιο μονο αναγνωση το ειχα κανει και ευτυχως δεν εβαλε τιποτα


zucchero έγραψε:sotiriafil σε καταλαβαίνω απόλυτα!

Λοιπόν, τι προσέχεις από θεωρία:

Πρώτον να ξέρεις ότι ζητάει κάποια πράγματα που δεν τα έχει το βιβλίο και δεν είμαι σίγουρη αν τα λέει στο μάθημα και είναι ΣΟΣ. Τα βάζει συνέχεια και είναι:
Στέμμα κωδίκων, lectio difficilior, locus desperatus.
Ζητάει τους ορισμούς.

Από το βιβλίο τώρα, ΣΟΣ είναι οι πρώτες σελίδες, χρονικά όρια παπυρολογίας και παλαιογραφίας, γλώσσες παπύρων, περίοδοι.

Επίσης ζητάει βραχυγραφίες παπύρων του τύπου Oxy r. 234 (στο περίπου)

Σημεία κριτικής αν και τελευταία δεν τα ζητάει.

Και ΣΟΣ η προσφορά της παπυρολογίας στην κλασική φιλολογία!
Συγκεκριμένα ζητάει έργα αρχαίων ελλήνων συγγραφέων που σώζωνται σε πάπυρο!
(Το Αθηναίων Πολιτεία του Αριστοτέλη θυμάμαι και την Σαπφώ)

Αυτά τα λίγα! Ελπίζω να βοήθησα!


Υ.Γ: το μαθημα ειναι του κλασσικου για οσους δεν το γνωριζουν! :up:
Άβαταρ μέλους
ελδη
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 5303
Εγγραφή: 20 Ιουν 2008, 14:44
Ευχαριστώ: 13

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό eva-t » 21 Ιουν 2009, 04:16

Γεια σας παιδια. Εχω παλια θεματα Βοσκου.. Εχουμε και λεμε:

Α. 1. μεταφραση αποσπασματων.
2.αποσπασμα καθ'υπαγορευση.

Β. 1 να δοθουν οι αντιστοιχοι πεζοι αττικοι τυποι των υπογραμισμενων λεξεων: εκγεγαονται, ανερος, εμπεσον, θεαων, ευποιητοιο, παρειαων, εκ τ' ονομαζεν, ειναλιης,αοιδην, σειο.

2.να ετυμολογηθουν κ να αναλυθουν ετυμολογικα οι λεξεις: αμβροτον, κυθερειης

3.να σχολιασετε τον σχηματισμο των τυπων τρωεσσιν και παιδεσσι

4. να σχολιασετε το κριτικο υπομνημα: χαιρε μακαιρα κυθηρης μεδουσα Μ (pro Χαιρε θεα Σαλαμινος ευκτιμενης μεδεουσα)-κειμενο 3 ΑΚuΓ 5 Υ3 στ 4

5.το ονομα αινειας ως "ομιλουν ονομα". Να αναφερετε 2 παρομοια ονοματα (με αιτιολογ.)

6.να σημειωσετε την προσωδια και τις τομες ή και διαιρεσεις (τις οποιες και να ονομασετε) και να σχολιασετε την προσωδια των υπογραμμισμενων συλλαβων και και Κυ-
-αει μειδιαει και εφ' ιμερτον θεει ανθος
-και τοτ' εν ειναλιη Κυπρω μεγας εσσετ' αοιδος
"Ευτυχώς επτΥχεύσαμεν...!!!"
Εικόνα

"Όλη μου η ζωή συνενοχή και πώς γουστάρω...!"
Άβαταρ μέλους
eva-t
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 87
Εγγραφή: 05 Ιουν 2009, 18:11
Τοποθεσία: Φιλολογία-Πειραιάς
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό eva-t » 21 Ιουν 2009, 04:29

Α. 1.αποσπασματα για μεταφραση
2. Αποσπασμα για συμπληρωση φωνηεντων, τονων και πνευματων.

Β. 1 Να δοθουν οι αντιστοιχοι αττικοι τυποι: τρωεσσιν, ωρηισιν, ευ ζωειν, φαος, ηελιοιο, τηι, ουρεσι.

2. Να ετυμολογηθουν κ να αναλυθουν εννοιολογικα οι λεξεις (και ειδος συνθετων): χρυσηλακατος, φιλομμειδης

3.πλεξαμεναι: αναλυση σε δ/ουσα προταση και αιτιολογηση του τροπου εισαγωγης κ εκφορας.

4. Υπαρχει χασμα (lacuna) μετα τον στ.1 (...φιλομμειδης Αφροδιτη πλεξαμενε στεφανους.........). Αιτιολογηση

5.Η πατροτητα των ομηρικων υμνοων εις Αφροδιτην (να υποστηριξετε την αποψη σας)

6.να σημειωσετε την προσωδια κ τις τομες κ διαιρεσεις (τις οποιες να ονομασετε) κ να σχολιασετε την προσωδια τωβν υπογραμμισμενων συλλαβων τον, -ναι, ο.
-
Ζηνα δε τον ερξαντα και ος ταδε παντ' εφυτευσεν
-ανδρι καταθνητω μιχθημεναι οφροι ταχιστα.

--------------------------------------------
Οσο για τον Παπαθωμα, τουλαχιστον το Φεβρουαριο που εδωσα το μαθημα, ο παπυρος ηταν αντικειμενικα πολυ απλος και ευκολος. Καμια σχεση με τους παπυρους που καναμε κατα τις παραδοσεις..
Καλη επιτυχια σε ολους!
"Ευτυχώς επτΥχεύσαμεν...!!!"
Εικόνα

"Όλη μου η ζωή συνενοχή και πώς γουστάρω...!"
Άβαταρ μέλους
eva-t
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 87
Εγγραφή: 05 Ιουν 2009, 18:11
Τοποθεσία: Φιλολογία-Πειραιάς
Ευχαριστώ: 0

ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό nancy_08 » 23 Ιουν 2009, 11:57

ΠΑΠΑΘΩΜΑΣ
1.απανθρακώμενοι πάπυροι(3 παραδείγματα)
2.η αρχαιότερη γραφή είναι πάντοτε η εγκυρότερη?
3.ορισμός 2 γερμανικών όρων (ακόμα τους ψάχνω στο βιβλιο...)
4.μεταγραφή παπύρου
Άβαταρ μέλους
nancy_08
 
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 10 Φεβ 2008, 23:55
Ευχαριστώ: 0

Re: ΦΑ23 || Αρχαία Δ' (ΚΛΑΣΙΚΟ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό nancy_08 » 29 Ιουν 2010, 13:44

Ιουνιος 2010

Παπαθωμας
1)Μη λογοτεχνικοί πάπυροι και ποια κείμενα περιλαμβάνουν
2)Ιδιωτικές επιστολές
3)Μετα την αραβική κατακτηση της αιγυπτου συνεχισαν να γραφονται παπυροι στα ελληνικα και αν ναι μεχρι ποτε?

Μαστοροπούλου-Παπαθωμα
Γενικη συνοπτικη επισκοπηση της συμβολης της μυκηναικης φιλολογιας στις κλασικες σπουδες.

Τελικα τους γερμανικους ορους τους εχει ολως τυχαιως το δικο του βιβλιο που μοιραστηκε φετος!!!!Αλλα φετος δεν τους εβαλε!!!!!!!!
Άβαταρ μέλους
nancy_08
 
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 10 Φεβ 2008, 23:55
Ευχαριστώ: 0

Re: ΦΑ23 || Αρχαία Δ' (ΚΛΑΣΙΚΟ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό yiannis1990 » 26 Σεπ 2010, 14:18

24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2010.

ΒΟΣΚΟΣ
(1)Και τοτ' εν ειναλιη Κυπρω, μεγας εσσετ' αοιδος, ον τε Θεμιστω τεξει επ'αγρου δια γυναικων νοσφι πολυκτεανοιο πολυκλειτον Σαλαμινος.Κυπρον δε προλιπων διερος θ' υπο κυμασιν αρθεις, Ελλαδος ευρυχορου μουνος κακα πρωτος αεισας εσσεται αθανατος και αγηρας ηματα παντα.(2)Αυτικα σ' ως τα πρωτα,θεα, ιδον οφθαλμοισιν, εγνων ως θεος ησθα.Συ δ' ου νημερτες εειπες αλλα σε προς Ζηνος γουναζομαι αιγιοχοιο, μη μη ζωντ' αμενηνον εν ανθρωποισιν εασης ναιειν, αλλ' ελεαιρ'.επει ου βιοθαλμιος ανηρ γιγνεται ος τε θεαις ευναζεται αθανατησιν.(3 ΠΡΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ) τοις δε μετα τριτατ_ν Ελενην τεκ_ θαυμα βροτ_σιν.Την π_τε καλλικ_μος Ν_μεσ_ς φιλοτ_τι μιγ_σα Ζ_νι θεων βασιλ_ϊ τεκε κρατερ_ς υπ' αναγκ_ς.Φευγ_ γαρ ουδ εθελ_ν μιχθημ_ναι εν φιλοτητ_ πατρ_ Διι Κρονι_νι.Ετειρετ_ γαρ φρ_νας αιδ_ και ν_μεσ_.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ 1 και 2

Β.1 Να δοθουν οι αντιστοιχοι πεζοι Αττικοι τυποι των λεξεων:ειναλιη, πολυκτεανοιο, μουνος, αεισας, εσσεται, ιδον, οφθαλμοισιν, εειπες, Ζηνος, αθανατησιν.
Β.2 Να ετυμολογηθουν και να αναλυθουν εννοιολογικα οι λεξεις: πολυκτεανοιο, ευρυχορου
Β.3 Τα μετα την Ιλιαδα και προ της Οδυσσειας επη του ΤΡΩΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ (τιτλοι-κυρια θεματα)
Β.4 Να σχολιασετε το κατωτερο κρητικο υπομνημα του κειμενου 1: διερος codd. (v.1 δ' ιρος), it.edd plerique: ιεροις malunt Schubart et Walz, κακα codd.:καλα Siebelis, κλεα Herwerden.
Β.5 Οι κυριες πρωτοτυπιες του ποιητη του Ομηρικου Υμνου Υ1 εις Αφροδιτην.
Β.6 Να σημειωσετε στους παρακατω στιχους την ΠΡΟΣΩΔΙΑ και τις τομες ή/και διαιρεσεις (τις οποιες και να ονομασετε) και να σχολιασετε την προσωδια των υπογραμμισμενων συλλαβων -κα και -ει:

Ελλαδος ευρυχορου μουνος καΚΑ πρωτος αεισας

Αιει μειδιαει και εφ'ιμετρον θεΕι ανθος.

ΠΑΠΑΘΩΜΑΣ

Εδωσε ενα παπυρο (με κωδικο P.Oxy. LXXIII 4962) σε ενα πολυ μικρο χαρτι, για το οποιο πολλοι φοιτητες σηκωσαν το χερι τους κι εκαναν παραπονα, και ζητουσε τα εξης:
1.Να μεταγραφει ο παπυρος της φωτογραφιας
2.Μπορειτε να αναγνωρισετε το κειμενικο ειδος στο οποιο ανηκει ο ανωτερω παπυρος;
3.Αναφερθειτε συντομα στα εφοδια τα οποια πρεπει να εχει ενας παπυρολογος.
4.Τι εννοουμε με τον ορο lectio difficilior στην κριτικη του κειμενου;

ΠΑΠΑΘΩΜΑ (το ιδιο ακυρο θεμα που εβαλε και τον Ιουνιο)

Αν σας ρωτουσε καποιος τι γνωριζετε για τα αρχαιοτερα γραπτα μνημεια της γλωσσας μας, τι θα απαντουσατε ωστε να σχηματισει μια συνοπτικη μεν αλλα σαφη εικονα;

Υ.Γ:Καταγγελλω την δυσκολια και την ακηροσυνη των θεματων.Συγχωρεστε με για την παντελη ελλειψη τονων, αλλα δεν εχω πολυτονικο και θα εβγαινε βλακεια αν εβαζα μονο οξειες!
Άβαταρ μέλους
yiannis1990
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: 29 Σεπ 2009, 00:09
Ευχαριστώ: 0

Re: ΦΑ23 || Αρχαία Δ' (ΚΛΑΣΙΚΟ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Lia » 26 Σεπ 2010, 15:05

ο παπυρος ηταν οντως καπως περιεργος, αλλα τα θεματα του βοσκου κ της παπαθωμα ηταν πολυ νορμαλ πιστευω.
Αξίζει, φίλε, να υπάρχεις για ένα όνειρο, κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει...
Άβαταρ μέλους
Lia
 
Δημοσιεύσεις: 1011
Εγγραφή: 28 Ιουν 2007, 23:24
Τοποθεσία: φιλολογικό
Ευχαριστώ: 0

Re: ΦΑ23 || Αρχαία Δ' (ΚΛΑΣΙΚΟ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό yiannis1990 » 27 Σεπ 2010, 12:53

Του Βοσκου μου φανηκαν δυσκολα και πολλα και της Παπαθωμα το θεμα ειναι ακυρο!Ας βαλει μια ερωτηση φυσιολογικη!τεσπα!ο καθενας οπως το βλεπει..Καλα αποτελεσματα σε ολους!
Άβαταρ μέλους
yiannis1990
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: 29 Σεπ 2009, 00:09
Ευχαριστώ: 0



Επιστροφή στο Παλαιό Πρόγραμμα Σπουδών

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης